کد خبر: ۷۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
جاهای دیدنی تهران کم نیستند و در هر گوشه از این کلان‌شهر می‌توان مکانی تفریحی، تاریخی، ورزشی با پیشینه تاریخی یا مدرن و به روز دید.

جاهای دیدنی تهران کم نیستند و در هر گوشه از این کلان‌شهر می‌توان مکانی تفریحی، تاریخی، ورزشی با پیشینه تاریخی یا مدرن و به روز دید.

از تفرجگاه‌های باصفای شمال شهر مانند دارآباد و درکه و گرفته تا باغ موزه‌هایی که در سراسر شهر میزبان بازدیدکنندگان هستند؛ از کاخ گلستان و سعدآباد و بقعه و بارگاه‌های مقدس و همچنین بازارهای سنتی و .... همه و همه در روز میزبان تعداد زیادی از بازدیدکنندگان هستند.

به همین دلیل تهران شهری است که بهار و زمستانش مملو از مسافر و توریست‌هایی است که به قصد تماشای زیبایی و شکوهش راهی آن شده‌اند.

در مطلب امروز با برخی از مکان‌های دیدنی معروف تهران آشنا می‌شوید.

جاهای دیدنی تهران

کاخ گلستان

کاخ گلستان که در  منطقه ۱۵ خرداد تهران واقع شده است، قدمتی بیش از ۴۵۰ سال دارد و شامل عمارت و تالارهای بسیاری است که شمس‌العماره، تالار سلام یا سالن تاجگذاری، تالار مرمر و ... برخی از آنها هستند.

کاخ سعدآباد

این مجموعه دیدنی و زیبادر در منطقه دربند، شمالی‌ترین منطقه تهران در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار بنا شده‌است. سعدآباد در دوره قاجار بنا شد و سکونت‌گاه تابستانی (ییلاق) شاهان این سلسله بوده‌است. این مجوعه شامل مجموعه عمارت‌هایی است که از زمان‌های گذشته به یادگار مانده است.

جاهای دیدنی تهران

باغ موزه قصر

در حال حاضر، این مکان یکی از جاهای دیدنی تهران است؛ بنابراین اگر دوست دارید تا برای ساعاتی به گذشته سفر کنید و برگی از تاریخ معاصر ایران را ورق بزنید، توصیه می‌کنیم بازدید از این جاذبه تاریخی پایتخت را از دست ندهید.

بام تهران و توچال

بام تهران یا مجموعه تفریحی توچال در ارتفاعات منطقه ولنجک در کوهپایه البرز واقع شده است. این مجموعه چه برای آنان که به کوهنوردی علاقه دارند  و چه کسانی که برای تفریح و استراحت می‌آیند، مکان مناسبی است. امکانات این مجموعه شامل سورتمه توچال، سینما ۵بعدی، تله کابین توچال، تله سیژ چشمه، باشگاه زیپ لاین، تیروکمان و باشگاه اسکی است که در کنار هوای پاک و آرامش مجموعه روز پر نشاطی را خواهید داشت.

به غیر از این موارد در تهران مناطق دیدنی بسیاری چون برج میلاد، باملند، ایران مال، بازار بزرگ تهران، بازار سنتی تجریش و... وجود دارد که می‌توانید به آنها مراجعه کنید. درباره جاهای دیدنی تهران همچنین می‌توانید در وبسایت نابرو بیشتر بخوانید.

جاهای دیدنی تهران

۲۱۲۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار