کد خبر: ۷۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

آرمان- در اولین روز هفته پنجم لیگ‌قهرمانان آسیا تیم‌های سرخابی پایتخت مقابل حریفان خود به میدان می‌روند. پرسپولیس مقابل پاختاکور می‌ایستد و استقلال از الدحیل پذیرایی می‌کند!

‌صحبت‌های برانکو

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیم برابر پاختاکور ازبکستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همان‌طور که گفتم شرایط سختی در گروه‌مان داریم. پاختاکور بهترین تیم کشورش است،السد هم همین‌طور. الاهلی نیز شرایط خیلی خوبی دارد. وی همچنین به شرایط تیم پاختاکور ازبکستان اشاره کرد و گفت: پیش از این در اولین بازی لیگ‌قهرمانان هم گفتم که پاختاکور را به‌خوبی می‌شناسم و این تیم شرایط خیلی خوبی دارد. این تیم از مربی خوبی بهره می‌برد. این مربی با حرفه‌ای‌گری که دارد لایق این است که تیمش به مراحل بالا صعود کند. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: بازی خیلی مهمی‌ را در پیش داریم، از این جهت که هر چهار تیم شانس صعود به مرحله بعد را دارند. ما از بازیکنان‌مان، شجاع خلیل‌زاده محروم است و محسن ربیع‌خواه وضعیتش مشخص خواهد شد. احساس غرور می‌کنم که خودم و تیمم در این مسابقه حضور داریم و این یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما در لیگ‌قهرمانان خواهد بود. برانکو تصریح کرد: ما در لیگ‌قهرمانان آسیا بازی راحتی نداریم. دوشنبه در استادیوم پاختاکور و مقابل تماشاگران این تیم ازبکستانی به میدان می‌رویم. البته ما تیم باتجربه‌ای هستیم و در سال‌های پیش نتایج خوبی گرفتیم. ما به نیمه نهایی و فینال لیگ‌قهرمانان هم رسیده‌ایم. ما شرایط خیلی سختی در این مسابقات داشته‌ایم و شاگردانم تجربه کافی دارند تا در شرایط سخت بازی کنند. اگر بازیکنی نتواند در شرایط سخت به میدان برود، بازیکن پرسپولیس نیست. این بازی‌ها باید طوری باشد که بازیکنان از آن لذت ببرند. همه باید از فوتبال لذت ببریم. ما بهترین شغل دنیا را داریم که در فوتبال هستیم. وی در پاسخ به سوال خبرنگار ازبکستانی مبنی بر اینکه «چه تفاوتی بین تیم پاختاکور فعلی با تیمی‌ که در آزادی با آنها مواجه شدید، می‌بینید؟»، بیان کرد: پاختاکور تفاوت زیادی کرده است، چون بعد از بازی اول ما لیگ ازبکستان آغاز شد و الان این تیم فرم بهتری دارد. آنها ترکیب تیم‌شان را به کلی تغییر داده‌اند و یکی از نشانه‌های خوب‌شان این است که توانستند لوکوموتیو را 3 بر یک ببرند. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به گل آفسایدی که تیمش در آزادی مقابل پاختاکور دریافت کرد و اینکه با توجه به چنین مساله‌ای نگران داوری بازی دوشنبه نیست، گفت: این یک اشتباه بود، اما نه از روی عمد. من سعی می‌کنم دیدگاهم مثبت باشد، چون می‌خواهم از فوتبال لذت ببریم. داور هم حق دارد که برخی مواقع مرتکب اشتباهاتی شود. در بازی با السد هم ما گل آفساید دریافت کردیم. ما دنبال این نیستیم که چرا باختیم بلکه بازی‌مان را آنالیز می‌کنیم و سعی می‌کنیم اشتباهات‌مان را برطرف کنیم. خیلی اشتباهات به‌خاطر داوری رخ داده است، اما ما همچنان امیدواریم. این لیگ‌قهرمانان آسیاست و همه‌ داوران تلاش می‌کنند بهترین عملکردشان را داشته باشند.

‌صحبت‌های سرمربی پاختاکور

شوتا آرولادزه سرمربی تیم پاختاکور ازبکستان در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پرسپولیس ایران در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان آسیا گفت: روز دوشنبه بازی سختی مقابل تیم پرسپولیس داریم. پرسپولیسی‌ها این روز‌ها شرایط مناسبی در ایران و آسیا دارند و عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارند، بنابراین بازی برابر آنها کار سختی است.او ادامه داد: پرسپولیس همیشه با یک برنامه مشخص فوتبال خوبی را ارائه می‌دهد و برای برتری پا به میدان می‌گذارد. دیدار‌های این تیم را آنالیز کرده‌ایم. آنها حتی با وجود باخت مقابل الاهلی عربستان نیز بازی خوبی ارائه کردند. آرولادزه گفت: اگر پیروز شویم شرایط برای صعود از گروه خوب خواهد شد. با این حال ما نیز بازیکن محروم و مصدوم مانند دوستونبک خامداموف داریم. اصلا دوست ندارم مثل تیم لیورپول باشیم. آنها همیشه خوب بازی می‌کنند، اما در آخر بازنده هستند.

‌دیدار آبی‌ها

فرهاد مجیدی با حضور در نشست خبری پیش از دیدار استقلال با الدحیل قطر گفت: تیم‌مان شرایط بسیار خوبی دارد و بازیکنان تاکنون تمرینات خوبی را برگزار کردند. انگیزه بالایی داریم و اطمینان دارم که نمایش خوبی ارائه می‌دهیم. چند روز گذشته به اتفاق همکارانم بازی‌های الدحیل را تماشا کردیم تا نقاط قوت و ضعف این تیم را شناسایی کنیم. با توجه به توانایی بازیکنان استقلال و حمایت هواداران مطمئنم دوشنبه می‌توانیم برنده باشیم. سرمربی استقلال درباره خروج گادوین منشا از فهرست تیمش برای بازی با الدحیل گفت: منشا یکی از بازیکنان خوبی است که به استقلال ملحق شده ولی به‌دلیل اینکه در هفته گذشته با تیم تمرین نکرده بود، نمی‌توانست در لیست ۱۸ نفره حضور داشته باشد. مطمئنا در بازی‌های آینده از او استفاده می‌کنیم. او در برابر پدیده مشکل انضباطی داشت و به ما گفت که نمی‌تواند بازی کند و من به او گفتم باید تابع تصمیم مربی باشد. بازیکنی را که تمرین انجام ندهد در لیست ۱۸ نفره قرار نمی‌دهم. وی در پاسخ به این سوال که آیا بازی‌های لیگ‌برتر برای او و تیمش اهمیت بیشتری نسبت به لیگ‌قهرمانان آسیا دارد؟ تاکید کرد: اگر استقلال بازی دوستانه هم داشته باشد، برایم بااهمیت است. لیگ‌قهرمانان آسیا و لیگ‌برتر اهمیت بالایی دارند. بازیکنان خوبی داریم و می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

آخرین اخبار