کد خبر: ۷۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
حسين مهري در ديدار با مديرعامل صندوق ضمانت صادرات كشور با تأكيد بر نقش اين بانك تخصصي در رونق توليد و گسترش صادرات بيان داشت: رونق تولید و بهبود كيفيت محصولات توليدي لازمه توسعه صادرات است که اين موضوع، موتور محرك رشد و توسعه اقتصادي كشور مي باشد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، حسين مهري رييس هيأت مديره و مديرعامل اين بانك در ديدار با افروز بهرامي رييس صندوق ضمانت صادرات و اعضاي هيأت مديره اين صندوق تصريح كرد: تجارت خارجي موتور محرک رشد اقتصادي است و در شرايط كنوني تسهيل فرآيند صادرات مي تواند ارز آوري خوبي براي كشور داشته باشد و بايد صادرات کالاهاي نهايي مورد توجه قرار گيرد و از خام فروشي جلوگيري بعمل آيد.
مهري اضافه کرد: در شرايط كنوني محدودیت‌های نقل ‌وانتقال پول و مراودات تجاری، رسالت متوليان امر توليد و صادرات را سنگین‌تر می‌کند.
وي خاطرنشان كرد: اين بانك علاوه بر ارائه مشاوره هاي تخصصي به توليد كنندگان و صنعت گران در نظر دارد، خدمات تخصصي بانكي با همكاري صندوق ضمانت صادرات به صادركنندگان ارائه نمايد كه در اين مورد لزوم همكاري هاي مشترك بيشتر بين اين بانك و صندوق از اهميت زيادي برخوردار است.
افروز بهرامی، بانك صنعت و معدن را مهمترين و تخصصي ترين بانك توسعه اي كشور در امر رونق توليد و افزايش صادرات دانست و گفت: رونق توليد از سه منظر بهبود فضاي كسب و كار، تحريك عرضه و تحريك تقاضا داراي اهميت است.
بهرامي بيان داشت: عوامل تعيين کننده صادرات را مي توان به دو گروه عوامل طرف تقاضا و عوامل طرف عرضه تقسيم کرد كه عوامل طرف تقاضا شامل شرايط اقتصادي کشورهاي خريدار است و عوامل طرف عرضه نيز شامل ظرفيت توليد و شرايط اقتصادي حاکم بر فعاليت هاي توليدي است بنابراين نقش بانك ها در بهبود شرايط طرف عرضه صادرات بسيار حايز اهميت است.
وي ادامه داد: افزایش نرخ ارز فرصتی برای صادرات است و در این شرایط صندوق ضمانت صادرات می‌تواند با توجه به جایگاه قانونی خود و محدودیت‌های مربوط به نقل‌وانتقالات پولی، تسهیلاتی را برای پوشش ریسک‌های صادر‌کنندگان فراهم کند و لازم است خدماتي در قالب محصولات جدید بیمه ای و تضمینی براي صادركنندگان ارائه شود.
بهرامی‌، استفاده از بیمه نامه های اعتبار صادراتی صندوق را از بهترین و ارزان ترین راه پوشش و مدیریت ریسک صادرات معرفی نمود و به صادرکنندگان توصیه نمود تا بیش از پیش از این خدمات استفاده نمایند و بر ادامه همكاري مشترك بين اين دو نهاد اثرگذار بر فرآيند توليد و صادرات تأكيد كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: