کد خبر: ۷۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
هنگامی که دچار سر درد می شوید، به چه قرص مسکنی روی می آورید؟آیا می دانید چه قرصی زودتر از بقیه سر درد شما را آرام می کند؟

هنگامی که دچار سر درد می شوید، به چه قرص مسکنی روی می آورید؟آیا می دانید چه قرصی زودتر از بقیه سر درد شما را آرام می کند؟

 درمان سردرد با قرص مسکن

تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد آسپیرینمی‌تواند درد ناشی از میگرن را در بسیاری از بیماران کاهش دهد و باید به عنوان اولین راه حل کاهش درد برای میگرنی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد آسپیرین می‌تواند درد ناشی از میگرن را در بسیاری از بیماران کاهش دهد و باید به عنوان اولین راه حل کاهش درد برای میگرنی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

محققان متوجه شدند مصرف آسپرین در بیش از نیمی از بیماران مبتلا به میگرن در کاهش درد موثر بوده است و در یک چهارم موارد درد بیماران را به طور کامل برطرف می‌کند.

بسیاری از بیماران مبتلا به میگرن برای کاهش علائم درد خود بدون مجوز پزشک اقدام به خریداری داروهای مسکن مانند آسپیرین می‌کنند.اما دانشمندان معتقد بودند شواهد کافی برای تعیین میزان تاثیرگذاری این دارو در دسترس نیست.

به همین دلیل کارشناسان 13 مطالعه در این زمینه را که روی 4 هزار و 222 بیمار انجام شده بود بازبینی کردند تا بتوانند فواید مصرف آسپیرین برای بیماران میگرنی را به طور دقیق بررسی کنند.

نتایج این تحقیقات نشان داد مصرف سه قرص آسپیرین در فاصله زمانی دو ساعت بعد از شروع دردهای میگرنی برای بسیاری از بیماران موثر بوده است.

شینا دری از بیمارستان جان رادکلیف در آکسفورد در این باره گفت : توصیه من به این بیماران این است که در مرحله اول به سراغ آسپیرین یا دیگر داروهای مسکن بروند و در صورتی که نتیجه ای به دست نیاوردند آنگاه داروهای خاص میگرن را امتحان کنند.تحقیقات ما نشان می‌دهد تعداد زیادی از بیماران مبتلا به میگرن می‌توانند از فواید آسپیرین بهره ببرند.

او در ادامه گفت : زمانی که ما به تاثیر بسیار خوب آسپیرین برای میگرنی‌ها پی بردیم شگفت زده شدیم. بیشن از 9 میلیون نفر در انگلستان به دردهای میگرنی دچار هستند به طوری که این بیماری از دیابت ، آسم و صرع شایع‌تر است.

از شایع‌ترین علائم بیماری میگرن سردردهای بسیار شدید و حالت تهوع است.

سازمان بهداشت جهانی میگرن را جزو 20 بیماری اول ناتوان کننده طبقه بندی کرده است که دلیل آن نیز این است که میگرن تاثیرات منفی زیادی روی کیفیت زندگی انسان‌ها می‌گذارد.

این تیم تحقیقاتی تصمیم دارد تاثیر مسکن‌های دیگر مانند ایبوپروفن را نیز در کاهش دردهای میگرنی بررسی کند.


بیشتر بدانید : عوارض مصرف خودسرانه مسکن ها را جدی بگیرید

بیشتر بدانید : قبل از ورزش مجاز به خوردن مسکن هستیم یا بعد از ورزش؟

بیشتر بدانید : عوارض مرگبار مصرف خودسرانه مسکن های تزریقی

بیشتر بدانید : راهنمای کامل مصرف ایبوپروفن


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir


برچسب ها: دارو ، آسپرین ، قرص مسکن
آخرین اخبار