کد خبر: ۷۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کاهش ۳ تا ۲۰ میلیونی قیمت‌ها در بازار خودرو
سراتو با افتی ۲۰ میلیون تومانی مواجه شده و قیمت ۳۲۵ میلیون تومان برای آن پیشنهاد می‌شود. همچنین پژو ۲۰۰۸ نیز با توجه به افت قیمتی که داشته، در حال حاضر ۳۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو مرز ۴۰۰ میلیون تومان را طی هفته‌های گذشته رد کرده بود. در بین دیگر مونتاژی‌ها، چانگان نیز کاهش قیمت داشته و در حال حاضر با ۲۰۹ میلیون تومان قابل‌خرید است.

تازه ترین نوسانات قیمت خودروها در بازار

دنیای اقتصاد نوشت: فعالان بازار تاکید می‌کنند که قیمت‌ها در هفته جاری حداقل سه میلیون تومان و حداکثر ۲۰ میلیون تومان کاهش یافته‌اند.

به‌عنوان مثال، سراتو با افتی ۲۰ میلیون تومانی مواجه شده و قیمت ۳۲۵ میلیون تومان برای آن پیشنهاد می‌شود. همچنین پژو ۲۰۰۸ نیز با توجه به افت قیمتی که داشته، در حال حاضر ۳۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو مرز ۴۰۰ میلیون تومان را طی هفته‌های گذشته رد کرده بود. در بین دیگر مونتاژی‌ها، چانگان نیز کاهش قیمت داشته و در حال حاضر با ۲۰۹ میلیون تومان قابل‌خرید است. دانگ فنگ مونتاژی ایران خودرو نیز ۱۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد که نشان می‌دهد خودروی موردنظر در هفته جاری افت قیمت داشته است.

اما در بین خودروهای تولید داخل، پراید ۱۱۱ که ۵۶ میلیون تومان را نیز رد کرده بود، این هفته حدود سه میلیون تومان افت و به ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. پراید ۱۳۲ نیز با همین حدود عقب‌نشینی، در حال حاضر ۵۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و برای وانت پراید هم باید ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد. از بازار تیبا هم خبر می‌رسد این خودرو حدود سه میلیون تومان افت قیمت داشته و در حال حاضر محصولی ۵۴ میلیون تومانی است. ساینا هم ۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد که البته مخصوص مدل دنده‌ای آن است.

در بین مدل‌های پژو نیز این هفته شاهد افت قیمت بودیم؛ به‌نحوی‌که در حال حاضر مدل ۴۰۵ جی ال ایکس قیمتی برابر با ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. برای خرید مدل SLX پژو ۴۰۵ نیز باید ۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد. همچنین پژو ۴۰۵ دوگانه سوز نیز با ۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قابل‌خرید است. هر سه این خودروها چیزی حدود سه میلیون تومان طی هفته جاری کاهش قیمت داشته‌اند. پژو پارس نیز در حال حاضر با توجه به کاهش قیمتی که داشته، ۱۰۳ میلیون تومان (در مدل معمولی) قیمت دارد. اما پژو ۲۰۶ نیز طی هفته جاری با کاهش قیمت مواجه شد، به‌نحوی‌که تیپ ۲ این خودرو را می‌توان در حال حاضر با ۱۰۱ میلیون تومان خریداری کرد. پژو ۲۰۶ تیپ۵ نیز ۱۲۵ میلیون تومان قیمت دارد که نشان می‌دهد کمی افت در این هفته داشته است.

فعالان بازار اما در مورد دنا و رانا نیز از کاهش قیمت می‌گویند. به گفته آنها، دنا قیمتی برابر با ۱۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد و برای رانا نیز باید ۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد. در نهایت اما کاهش قیمت نصیب محصولات رنو نیز شده است، به‌نحوی‌که قیمت ساندرو استپ‌وی در حال حاضر زیر ۲۰۰ میلیون تومان قرار دارد. به گفته فعالان بازار، استپ‌وی که قیمت آن به ۲۱۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، در حال حاضر با ۱۹۰ میلیون تومان قابل‌خرید است. همچنین تندر-۹۰ پلاس و اتومات نیز که ۲۰۵ میلیون تومان قیمت داشت، در حال حاضر ۱۸۵ میلیون تومان قیمت دارد.

آخرین اخبار