کد خبر: ۷۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
بازار بورس اوراق بهادار طی هفته گذشته پس از مدت‌ها رشد، روند نزولی به خود گرفت تا اصطلاح قیمتی بر روی قیمت سهام ها صورت گیرد و نماد گروه خودرویی دنباله روی بازار سرمایه افت ارزش سهام را از آن خود کردند.

سهام خودرویی‌ها از رونق افتاد

بازار بورس اوراق بهادار طی هفته گذشته پس از مدت‌ها رشد، روند نزولی به خود گرفت تا اصطلاح قیمتی بر روی قیمت سهام ها صورت گیرد و نماد گروه خودرویی دنباله روی بازار سرمایه افت ارزش سهام را از آن خود کردند.

بازار بورس اوراق بهادار پس از یک دوره رشد بی نظیر و بی سابقه در بازار طی هفته جاری روند نزولی را در پیش گرفت تا به اصطلاح کارشناسان این حوزه بازار استراحتی داشته باشد.

در این میان نماد گروه خودرویی نیز دنبال رو بازار افت ارزش سهام را تجربه کردند تا تابعیت خود را از بازار سرمایه اعلام کرده باشند.

الگوی رفتاری برخی از نمادهای به نام گروه خودرویی به شرح زیر است:

 

*سایپا (خساپا)


سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۵ هزار و ۵۶۲ سهم در ابتدای هفته به ۱۸ هزار و ۹۹۰ سهم رشد کرد و حجم از ۲۰۴ میلیون و ۲۰۸ سهم با رشد به ۴۷۲ میلیون و ۵۱ سهم رسید.

در ابتدای هفته این با رشد ۴.۶۶ درصدی روبرو شد که این روند در پایان به منفی ۴.۰۹ درصدی رسید.
 
 

بازار بورس

 
 
*ایران خودرو (خودرو)


سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۵ هزار و ۳۸۵ سهم در ابتدای هفته به ۸ هزار و ۸۹ سهم افزایش یافت و حجم از ۹۹ میلیون و ۳۴۱ سهم با رشد به ۱۴۱ میلیون ۹۰۷ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت ۴.۵۷ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به منفی ۴.۷۹ درصدی رسید.
 
 

بازار بورس

 
 
*زامیاد (خزامیا)


سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۱ هزار و ۳۲ سهم در ابتدای هفته به ۵ هزار و ۱۰۳ سهم رشد کرد و حجم از ۲۹ میلیون و ۱۹۵ سهم با روند صعودی به ۱۶۵ میلیون و ۸۵۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۴.۹۴ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته توقف و به منفی ۴.۹۱ درصدی رسید.
 

بازار بورس

 

*پارس خودرو (خپارس)
 

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از ۴ هزار و ۵۸۶ سهم در ابتدای هفته به ۱۰ هزار و ۱۳۳ سهم افزایش یافت و حجم آن نیز از ۱۴۰ میلیون و ۹۴۷ سهم با رشد به ۲۹۴ میلیون و ۵۱ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت ۴.۲۳ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم منفی ۴.۷۲ درصد رسید.
 
 

بازار بورس

*گروه بهمن (خبهمن)


سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از ۴۹۹ واحدی در پایان هفته افزایش و به رقم ۸۶۰ واحدی رسید، همچنین حجم از ۲۰ میلیون و ۱۶۷ با کاهش به ۱۷ میلیون و ۳۰۲ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۴.۹۹ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته با مثبت ۱.۴۴ درصدی رسید.
 
 

بازار بورس

 
 
 
*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
 
 

بازار بورس

 
 
*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
 
در همین راستا، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته گذشته بازار بورس پس از رسیدن به سطوح تاریخی خود با افت مواجه شد که این روند نزولی از روز یکشنبه کلید خورد و تا روز سه شنبه ادامه داشت.

وی افزود: اکثر نمادهای خودرویی تا پایان هفته درگیر افت شاخص بورس بودند و در آخرین روز مورد معامله صف فروش نمادهایی مانند زامیاد، ایران خودرو، سایپا در بازار تشکیل شد که این صف‌ها در نهایت جمع آوری شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: پس از اینکه بازار یک دوره رشد را تجربه کرد وارد مرحله استراحت شد و سهام گروه خودرویی که توام با بازار در حال رشد بود با انگیره‌هایی مانند تجدید ارزیابی یا افزایش میزان سرمایه یا افزایش قیمت فروش محصولات تشویق به رشد شده بود، اصلاح قیمتی و ریزش را تجربه کرد.

برچسب ها: بورس ، خودرو ، سهام
آخرین اخبار