کد خبر: ۷۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

آرمان- مطهره شفیعی: مهناز افشار تصویری از توئیت یک روحانی را منتشر کرد که نهایتا اصولگرایان آن توئیت را به قتل روحانی همدانی گره زدند. درواقع در ادامه صفحات فیک و غیرواقعی توئیتر، یک حساب کاربری جعلی در توئیتر با استفاده از تصویر یک روحانی به همراه یک اسم ساختگی راه‌اندازی شد که توئیت‌‌‌‌‌های جنجالی را منتشر می‌‌‌‌‌کرد. این حساب جعلی به نام «سید مصطفی حجازی» راه‌اندازی شد که تصویر یک روحانی را بر پیشانی خود داشت. این توئیت به سرعت در شبکه‌ توئیتر منتشر شد و مهناز افشار هم در بازنشر آن نه تنها دقت نکرد، مطلب غیر متعارفی هم نوشت. انتشار این توئیت حاشیه‌های بسیاری راه انداخت. در کمتر از ساعتی مشخص شد این یک اکانت جعلی است. خانم افشار بلافاصله این توئیت را پاک کرد و توضیح داد اشتباه کرده است. اما تیر از چله رها شده بود. تصویر صفحه‌ مهناز افشار دست به دست می‌‌‌‌‌چرخید و به شبکه تلگرام نیز راه پیدا کرده بود. 17اردیبهشت سخنگوی قوه قضائیه درباره شکایت از مهناز افشار گفت: «به لحاظ شاکی خصوصی پرونده تشکیل شد و مدعی‌العموم به جهت محتوای غیرقانونی مطالب ورود کرده و رسیدگی می‌کند ولی شخص مورد نظر در خارج است و وکیلش گفته به‌زودی بازمی‌گردد.» غلامحسین اسماعیلی افزود: «حکم جلب و ممنوع الخروجی صحت ندارد و آنچه که عنوان شده احضار بود نه جلب. تاکنون حکم جلبی صادر نشده و به دلیل اینکه شخص در خارج از کشور است هنوز احضار هم اجرا نشده است.»

پدرشوهر: عروسم را محاکمه کنید. مادر شوهر: اتهام‌زننده محاکمه شود

پس از افزایش فشار بخشی از اصولگرایان که تا پیش از این خود را مرید محمدعلی رامین معاون دولت احمدی‌نژاد می‌دانستند پدرشوهر و مادرشوهر مهناز افشار به بیان مواضع خود پرداختند؛ مواضعی که در تضاد کامل با هم قرار داشت چنانکه پدرشوهر نوشت: «سلبریتی‌ها در همه جای دنیا با ابزار حکومت‌ها تبدیل به چهره‌های محبوب می‌شوند تا بخشی از سرمایه اجتماعی برای تامین مصالح عمومی و پیشبرد منافع ملی کشورهای خودشان را تشکیل بدهند، اما برای بعضی از چهره‌ها ظاهرا وارونگی همه چیز، مد روز شده است: این که یک بازیگر سینما به خودش اجازه بدهد، در بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عقیدتی و حتی در روابط سیاست خارجی کشورش دخالت کرده و با تشویش اذهان عمومی، روابط میان ایران و همسایگان را مخدوش کند، حتما غیر عادی است و من در هیچ جای جهان، نمونه چنین رفتاری را سراغ ندارم. از سوی دیگر، در هیچ جا معمول نیست که رسانه‌ها بخواهند یک چهره محبوب هنری که تمام اعتبار هنری‌اش را مدیون کشورش است، محاکمه و محکوم و مجازات کنند. لیکن در این مورد خاص، هیچ راه‌حلی به ذهنم نمی‌رسد!» اما مادرشوهر به دفاع از عروسش پرداخت و پس از آنکه رائفی‌پور پس از قتل طلبه همدانی و ارتباط دادن آن با توئیت افشار در یک سخنرانی مهناز افشار را با پری‌بلنده در زمان پهلوی مقایسه کرد که الوات‌ها و شعبان بی‌مخ‌ها حرف‌های او را به گوش جان نیوش می‌کردند، نوشت: «در حکومت علی آن‌کس که به یک زن متاهل تهمت ناروا می‌زند، محاکمه می‌شود و مجازات شلاق دارد! آیا تهمت ناروا، بی‌اخلاقی، انحراف و تحریک افکار عمومی مصداق: ما زندگی بخشیدن را از اهل بیت آموخته‌ایم است؟ این حجم از بی‌اخلاقی و این روش مصداق بارز دین سیاسی است که معاویه مروج آن بود و با زندگی بخشیدن اهل بیت(ع)، که سراسر دلسوزی و محبت و اخلاق بود، در تضاد کامل است! در نظام محب اهل بیت، مدعی‌العموم باید که شما را برای ترویج این رفتار به نام اهل‌بیت مجازات می‌کرد؟»

دفاع یاسین رامین از همسرش

بالاخره آقای همسر هم به عرصه آمد و به دفاع از همسرش پرداخت اما مشخص نیست چرا این اندازه دیر؟ در پی شکایت روحانی جوان بابلی سیدغفار دریاباری از مهناز افشار، یاسین رامین گفت: هموطن روحانی، مرد خدا باشید و بگذارید ما بندگان خدا از گفتار و کردار شما پند آموزی کنیم. رامین در نامه‌ای به روحانی جوان بابلی نوشت: «چندی پیش توئیتی در فضای مجازی منتشر شد که فحوای آن تبلیغ تن فروشی زنان و دختران این مرز و بوم بود و همسر بنده به عنوان یک زن ایرانی نسبت به آن واکنش داشت و جویای رگ غیرت مردان ایرانی شد. نکته قابل تامل این است که توئیت مورد اشاره، به مدت شش روز در حال دست به دست شدن در فضای مجازی بود تا اینکه همسر بنده به دلیل عدم برخورد دستگاه‌های ذی‌ربط، در این خصوص واکنش نشان داد. در این بین حادثه کشته شدن یک روحانی همدانی، که ظهر همان روز و چندین ساعت قبل از توئیت خانم افشار اتفاق افتاده بود، دستمایه طراحی ناجوانمردانه‌ای بر علیه وی شد! تروری که به گواه گزارشات و اسناد، چندین ساعت پیش از توئیت همسر بنده صورت پذیرفته بود را به گردن او انداختند! چه بسا ممکن است پاسخ این پرسش که کشته شدن یک هموطن ملبس در همدان با چه انگیزه‌ای صورت پذیرفته است، متاسفانه به‌دلیل کشته شدن قاتل هرگز برملا نشود؛ حال آنکه سخنگوی محترم قوه قضائیه نیز پس از بررسی‌های لازمه، هرگونه ارتباط بین این دو موضوع را اساسا تکذیب کرده‌اند. نخستین ابهام درباره شکایت جنابعالی با عنوان نشر اکاذیب، این است که در حالی که توئیت مورد اشاره به نام شما نبوده و شما هم انتساب این اکانت به خود را تکذیب کرده‌اید، استفاده اکانت مورد اشاره از تصویر جنابعالی چه ارتباطی به خانم افشار پیدا می‌کند و باعث انگیزه شما در طرح شکایت از ایشان شده است؟ و متاسفانه نکته‌ای که تا این لحظه از سوی جنابعالی و رسانه‌های حامی شما مورد غفلت یا تغافل قرار گرفته است، محتوای پیام منتشر شده و انتساب آن به یک روحانی است!»

آخرین اخبار