کد خبر: ۷۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
دکتر شیری مدیرعامل پست‌بانک‌ایران با تشریح قراردادهای اعتباری این بانک با وزارت جهادکشاورزی‌وصنعت، معدن‌و‌تجارت گفت: این بانک براساس قراردادهای منعقده با این وزارتخانه‌ها مبلغ 24 هزار 288 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان اقتصادی درسال جاری پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط‌عمومی پست‌بانک‌ایران، شیری افزود: براساس قرارداد منعقد بین این بانک و جهادکشاورزی و درراستای بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1398 کشور، اعطای تسهیلات تا سقف 11هزار و 534 میلیارد ریال شامل؛ 3 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش ازمحل منابع بانک با یارانه 3 درصد و پرداخت مابقی نیز با تلفیق50 درصد از محل منابع بانک و 50 درصد از منابع صندوق توسعه ملی انجام می‌شود.
وی درخصوص اولویت طرح‌های این بخش تصریح کرد: براساس این قرارداد مبلغ 5 هزار و 614 میلیارد ریال برای برنامه‌های تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی بر مبنای رسته فعالیت‌های الویت دار بخش کشاورزی، 2 هزار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی، مبلغ 420 میلیارد ریال برای پروژه ارتقای معیشت مناطق مرزی ازطریق توسعه باغات در استان‌های مرزی کشور و مبلغ 3هزار و500 میلیارد ریال در قالب سرمایه گردش پرداخت می‌گردد.
مدیرعامل پست‌بانک‌ایران درخصوص قرارداد این بانک با وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: براساس قرارداد منعقده و درراستای بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1398 کشور، پرداخت تسهیلات به مبلغ 12 هزار میلیارد ریال توسط این بانک پیش‌بینی شده که مبلغ 6 هزار میلیارد ریال ازمحل منابع بانک و 6 هزار میلیارد ریال ازمحل منابع صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.
وی خاطرنشان ساخت: این تسهیلات در سه بخش تحت عناوین تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد، توسعه واحدهای موجود (بازسازی و نوسازی) و تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی موجود صورت خواهد گرفت.
شیری مبلغ تسهیلات پرداختی بخش IT و ICT در قالب قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توسط این بانک را بیش از 754 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درسال جدید برای تأمین مالی فعالان حوزه فناوری اطلاعات، برنامه‌های منسجم و قابل توجهی درنظر گرفته شده و حمایت مالی از فعالان این حوزه در اولویت بانک قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل پست‌بانک‌ایران درپایان عنوان کرد: افزایش سهم تسهیلات در حوزه IT و ICT افزایش سهم تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط و توجه ویژه به روستاها و مناطق محروم از نکات تأکیدی و قابل توجه برنامه‌های این بانک در حوزه اعتبارات است که در سال جاری به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: