کد خبر: ۷۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
حسین انتظامی خبر داد نظر به اهمیت اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات،۳ شیوه نامه ی مرتبط با این قانون که به تایید رئیس محترم جمهوری رسیده، توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیسیون به دستگاههای مشمول قانون ابلاغ شد.

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با اعلام این خبر افزود: شیوه نامه های انتشار و دسترسی به اطلاعات « موسسات خصوصی ارائه دهنده خدمات عمومی»، «تشکل های مردم نهاد» و« بنگاههای اقتصادی عمومی» به تایید رئیس محترم جمهوری رسیده است.
حسین انتظامی در توضیح فرایند کارشناسی و بررسی این شیوه نامه ها اظهار داشت: در تهیه این شیوه نامه ها، نمایندگان دستگاهها و سازمان های مرتبط مشارکت داشته اند و پس از آن به تصویب کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رسیده است.
وی هدف از تهیه و تدوین این شیوه نامه ها را تصریح مفاد مختلف این قانون، تسهیل فرایند ارائه اطلاعات به شهروندان و تدقیق پاسخگویی به درخواست های مردمی در این خصوص عنوان کرد.
دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ادامه داد : کمیسیون به دبیرخانه ماموریت داده است که با توجه به ضرورت شفافیت و رفع موانع اجرای این قانون ، نقاط مبهم یا مسکوت در قانون و آیین نامه های اجرایی آن را شناسایی و شیوه نامه های موضوعی و عملیاتی را تهیه کند. تاکنون ۲۳ شیوه نامه مرتبط با بخش های مختلف تدوین شده که پس از طی مراحل بررسی حقوقی، کارشناسی، تصویب در کمیسیون و تایید رئیس محترم جمهوری در اختیار دستگاهها و شهروندان قرار خواهد گرفت.
بر اساس ماده ۱۸ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تمامی مصوبات کمیسیون ذیربط، پس از تایید رئیس جمهوری لازم الاجراست.

نام:
ایمیل:
* نظر: