کد خبر: ۷۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
یک محقق امنیتی مخزنی حاوی اطلاعات شخصی بیش از ۴۹ میلیون اینفلوئنسر و برندهای مختلف در اینستاگرام را کشف کرده که بدون هیچ اقدام امنیتی در فضای آنلاین رها شده است

یک محقق امنیتی مخزنی حاوی اطلاعات شخصی بیش از ۴۹ میلیون اینفلوئنسر و برندهای مختلف در اینستاگرام را کشف کرده که بدون هیچ اقدام امنیتی در فضای آنلاین رها شده است

اطلاعات ۴۹میلیون اینفلوئنسر اینستاگرامی فاش شد

یک محقق امنیتی مخزن آنلاین بزرگی را کشف کرده که حاوی اطلاعات شخصی بیش از ۴۹ میلیون اینفلوئنسر و برندهای مختلف در اینستاگرام است.

«آنورانگ سن» محقق امنیتی این مخزن اطلاعاتی را کشف کرده که حاوی اطلاعات تماس شخصی بلاگرهای مشغول غذا، افراد مشهور و اینفلوئنسر دیگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام است.

این مخزن اطلاعاتی که به Amazon Web Services تعلق دارد بدون هیچ گونه پسورد در فضای مجازی رها شده بود و هرکسی می‌توانست اطلاعات داخل آن را بررسی کند. در زمان تنظیم این گزارش بیش از ۴۹ میلیون سوابق اطلاعاتی در آن وجود داشت اما حجم اطلاعات هر ساعت افزوده می‌شد.

بررسی سطحی اطلاعات نشان داد هر سابقه حاوی اطلاعاتی از حساب کاربری یک اینفلوئنسر اینستاگرام است که به طور عمومی نیز قابل دسترسی است. این اطلاعات شامل بیو، عکس پروفایل، تعداد فالوئرها و در برخی موارد شهر و کشور محل زندگی بود. اما علاوه بر آن اطلاعات شخصی کاربر مانند آدرس ایمیل و شماره تماس او نیز فاش شده بود.

«سن» برای یافتن مالک مخزن اطلاعاتی و ایمن کردن آن، کشف خود را به تک کرانچ گزارش کرده است.

طبق پیگیری‌های این وب سایت، مخزن اطلاعاتی به Chtrbox(یک شرکت بازاریابی شبکه اجتماعی در بمبئی) تعلق دارد. این شرکت بازاریابی به اینفلوئنسر مبالغی پرداخت می‌کند تا محتوای اسپانسری را در حساب کاربریشان به اشتراک بگذارند.

جالب آنکه ارزش هر حساب کاربری بر اساس تعداد فالوئرها، میزان فعالیت، گستره فعالیت، تعداد لایک ها و اشتراک گذاری‌های هر پست (Sharing) در این مخزن اطلاعاتی وجود داشت. از این اطلاعات برای تعیین میزان پرداخت دستمزد تبلیغات به اینفلوئنسر یا فردی مشهور در اینستاگرام استفاده شده است.

البته تک کرانچ با چند نفر از افرادی که اطلاعاتشان فاش شده بود، تماس گرفت و آنان را مطلع کرد.

مدت کوتاهی پس از این امر Chtrbox این مخزن اطلاعاتی را آفلاین کرد. مدیر ارشد اجرایی و مؤسس این شرکت هنوز هیچ اظهار نظری نکرده است.

از سوی دیگر فیس‌بوک (که مالک اینستاگرام نیز است) اعلام کرده این موضوع را بررسی می‌کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir

برچسب ها: اینستاگرام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار