کد خبر: ۷۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
نخستین نشست تشکیل کمیته آینده‌پژوهشی در صنعت بیمه، با حضور دکتر کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه و متخصصان صنعت و اعضای هیأت علمی این پژوهشکده به منظور بررسی ابعاد آن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، نشست‌های آینده‌پژوهشی در صنعت بیمه با هدف اعمال مدیریت صحیح ریسک متناسب با تحولات آینده، در زمینه‌هایی نظیر رویدادهای طبیعی، دگرگونی‌های ایجادشده از طریق نوآوری‌های فن‌آورانه در صنعت بیمه و مواردی نظیر آن برگزار می‌شود.
دکتر خادم حسینی مسئول پروژه آینده‌پژوهشی در صنعت بیمه اعلام کرد: پروژه آینده‌پژوهشی به تدریج گلوگاه‌های این صنعت را شناسایی می‌کند و سیاست‌های لازم را فارغ از راهکارهای مدیریت ارایه خواهد کرد.
وی افزود، پژوهش در آینده صنعت بیمه در پی پاسخ دادن به این سوالات است که در مورد صنعت بیمه چه می‌دانیم، وضعیت موجود چگونه است و چه باید کرد؟
دکتر خادم حسینی تجربه سندهای تولیدی از پروژه‌های آینده‌پژوهی در کشور را در افق‌های کمتر از 5 سال ، 20 و بالاتر از 20 سال دسته‌بندی و خاطرنشان کرد: اسناد زیر 5 سال به گونه‌ای دارای اهداف و برنامه‌های استراتژیک هستند.
دکتر کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه در این نشست اعلام کرد: با توجه به جدید بودن این موضوع، ترجیح در آن است که در کمیته مربوطه، ابتدا به نقاط مشخص نزدیک شویم و سپس در مراحل پیشبرد کار، با استفاده از نگاه پارادایمی به استفاده از تکنیک‌‌های خاص در مصاحبه با فعالان صنعت وارد شویم.
دکتر نیاکان معاون پژوهشی این پژوهشکده نیز به لزوم پیشبرد این پروژه در اهداف علمی پژوهشکده بیمه یاد کرد وگفت: دستاوردهای همایش آینده‌پژوهی که امسال و چهار سال متوالی آینده‌، مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهان برگزاری آن است، می‌تواند برداشت‌های قابل توجهی را به همراه داشته باشد. وی در عین حال به انجام پروژه آینده‌پژوهی در صنعت به عنوان یک برنامه مستقل تاکید کرد.
دکتر سامری یکی از صاحبنظران صنعت بیمه کشور به لزوم استفاده از این علم در حوزه بیمه اشاره کرد وگفت‌: آینده‌پژوهی می تواند در رویدادهای خسارت بار نظیر سیل، زلزله و اثرات تحولات حوزه فناوری در این صنعت بسیار تاثیرگذار باشد، زیرا هزینه‌های چنین رویدادهایی برای صنعت بسیار گران است و نیاز به نگاه بلند‌مدت و آینده‌پژوهانه از منظر مدیریت و محاسبه ریسک برای پیشگیری از خسارت ها وجود دارد.
گفتنی است که جلسات بعدی این نشست‌، مستمرا در پژوهشکده بیمه برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: