کد خبر: ۷۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
به گفته سخنگوی کسبه بازار سنگ کوهک؛ به‌رغم توافقات پیشین با بنیاد مستضعفان و نیروی دریایی ارتش مبنی بر اینکه ابتدا زمینی در اختیار کسبه بازار کوهک قرار داده شود تا پس از تبدیل آن به محل کسب، بازار سنگ کوهک ترک شود، اما سربازان نداجا دوباره به اینجا آمدند و خواستار ترک محل بازار از سوی ما شدند که این مساله در نهایت منجر به درگیری شده است.

ادامه چالش‌های نیروی دریایی و کسبه بازار کوهک

 به گفته سخنگوی کسبه بازار سنگ کوهک؛ به‌رغم توافقات پیشین با بنیاد مستضعفان و نیروی دریایی ارتش مبنی بر اینکه ابتدا زمینی در اختیار کسبه بازار کوهک قرار داده شود تا پس از تبدیل آن به محل کسب، بازار سنگ کوهک ترک شود، اما سربازان نداجا دوباره به اینجا آمدند و خواستار ترک محل بازار از سوی ما شدند که این مساله در نهایت منجر به درگیری شده است.

وحید فرهانی (سخنگوی کسبه بازار سنگ کوهک) با طرح این ادعا که سربازان نداجا (نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران) به بازار آمدند و با کسبه درگیر شدند، توضیح داد: بدون آنکه مذاکره‌ای صورت گرفته باشد یا هشداری به ما داده باشند، یکباره سربازان به بازار کوهک آمدند و مانع کسب و کار ما شدند و هنگامی که دلیل این کار را جویا شدیم، به جای پاسخ قانع‌کننده، با ما درگیر شدند.

فرهانی با یادآوری توافقی که در روزهای پایانی سال گذشته بین مسئولان نیروی دریایی ارتش، بنیاد مستضعفان و کسبه بازار سنگ کوهک به عمل آمده بود، گفت: مدیرعامل سرویس‌های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش به ما اعلام کرد که بنیاد مستضعفان پذیرفته زمینی را به صورت نقد و اقساط در اختیار کسبه بازار کوهک قرار دهد و تا آن زمان ما می‌توانیم به کسب و کارمان ادامه دهیم.

وی با اعلام اینکه بنری از سوی نیروی دریایی به در ورودی بازار کوهک نصب کردند که حکایت از این توافق داشت، افزود: از آنجا که نداجا و بنیاد مستضعفان نهادهای رسمی این کشور هستند و آنچه اعلام می‌کنند، سندیت دارد، خیالمان راحت شد و منتظر بودیم تا زمین را در اختیار ما قرار دهند.

سخنگوی کسبه بازار سنگ کوهک با یادآوری اینکه نمایندگان کسبه بازار سنگ کوهک ضمن بازدید از محل، آن را مورد تایید قرار دادند، با بیان اینکه قرار شد پس از آماده‌سازی، به آن محل نقل مکان کنیم، گفت: باور ما این بود که وقتی نداجا بنری در کنار در ورودی بازار سنگ کوهک نصب کرده، یعنی خیالمان راحت باشد. به عبارت دیگر، این بنر حاوی این پیام برای ما بود که می‌توانیم به قول نداجا و بنیاد مستضعفان اعتماد کنیم. 

وی سپس با اعلام اینکه مسوولان به ما گفته بودند منتظر پاسخ آنان بمانیم، یادآور شد: قرار بود زمین پیشنهادی آماده‌سازی شود، قرارداد بسته شود، زمین را قطعه‌بندی و به کسبه تحویل دهند و ما نیز متعاقبا، بازار کوهک را تخلیه کنیم. بنابراین، ما کسبه بازار هیچ کم‌کاری یا کوتاهی نکرده‌ایم چراکه هنوز زمینی به ما تحویل داده نشده است.

فرهانی با ابراز تاسف از اینکه بدون مقدمه و بدون آنکه خبری داده شود، سربازان را به بازار فرستادند و مانع تخلیه و بارگیری سنگ در بازار شدند، گفت: وقتی کسبه در مقابل رفتار آنها مقاومت کردند، کار به درگیری کشید و در نتیجه آن، عده‌ای از کسبه مجروح شدند.

سخنگوی کسبه بازار سنگ کوهک با اعلام اینکه آب و برق بازار را قطع کردند، گفت: چرا در هوای گرم ماه مبارک رمضان، با کسبه روزه‌دار یک چنین رفتاری باید صورت گیرد؟

فرهانی با ابراز تاسف از بی‌نتیجه بودن توافق و مذاکره با مسوولان، اظهار داشت: قبل از عید نیز، با ما برخورد فیزیکی صورت گرفته بود اما در نهایت توافق کردیم که زمین به ما بدهند و ما هم برویم. ولی با کمال تاسف بعد از عید همان رویه سابق را در برخورد با ما در پیش گرفتند و با بی‌توجهی به مذاکرات پیشین، متوسل به زور شدند.

وی با تاکید بر اینکه کسب و کار کسبه بازار کوهک دچار خسارت شده، خاطرنشان ساخت: قرارداد ما هنوز دارای اعتبار است و قانون نیز از این حق ما حمایت می کند، اما نداجا اصرار دارد ما همه چیز را رها کنیم.

سخنگوی کسبه بازار سنگ کوهک در پایان، ضمن یادآوری اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب و رییس قوه قضاییه مبنی بر حمایت از اشتغال و جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی، گفت: بنا داریم به دفتر آیت‌الله سیدابراهیم رییسی (رییس قوه قضاییه) مراجعه کنیم و از وی بخواهیم در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب و اظهارات خودشان، مانع چنین برخوردهایی با ما بشوند

نام:
ایمیل:
* نظر: