کد خبر: ۷۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تهران گفت: متأسفانه انتخاب مدیرعامل تأمین اجتماعی رنگ و بوی سیاسی شدن به خود گرفته است و انتخاب مدیرعامل ضعیف نقش یک بازیگر را ایفا می‌کند.

حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره انتصاب مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پس از دوره شش ماهه سرپرستی محمدحسن زدا در این سازمان گفت: در شش ماه گذشته قطار تأمین اجتماعی در ریل اصلی قرار گرفته بود و برنامه‌های مرحوم نوربخش که سالیان سال مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بود، در این سازمان اجرایی شد.
صادقی بیان داشت: در این مدت مطالبات و معوقات درمانی به موقع پرداخت شد و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی به بیمه آتیه‌سازان حافظ که بیمه تکمیلی بازنشستگان را انجام می‌دهد پرداخت شد و میزان مطالبات به صفر رسید.
عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تهران ادامه داد:‌ برای اولین‌بار در تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعمال شد و در خردادماه نیز مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.
وی گفت: برای نخستین‌بار ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان وصولی سازمان تأمین اجتماعی در یک ماه بوده است و مدیریت فعلی تلاش می‌کند تا اموال سازمان حفظ شود، چرا که این سازمان متعلق به کارگران و بیمه‌شدگان است.
عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تهران اظهار کرد: در این مدت سرپرست سازمان تأمین اجتماعی توانسته است زیر بار خرده‌فرمایش‌های برخی از نمایندگان و دولتمردان نرود و درمانگاه‌ها به صورت تخصصی در مناطقی ساخته شده که به آن نیاز است.
وی یادآور شد: متأسفانه انتخاب مدیرعامل تأمین اجتماعی رنگ و بوی سیاسی شدن به خود گرفته است و هنگامی که دنبال انتخاب فرد ضعیفی برای تأمین اجتماعی هستند، بنابراین قرار است لابی‌گری با حوزه‌های قدرت اتفاق بیفتد و آن مدیرعامل تنها نقش یک بازیگر را بازی کند.
صادقی افزود: ما نباید برای تأمین اجتماعی به دنبال گزینه‌های فاقد اطلاعات در حوزه بیمه و تأمین اجتماعی باشیم تا شاهد لابی‌گری‌های مجلس در این زمینه باشیم، بلکه باید فردی انتخاب شود که سالیان سال در سمت‌های مختلف تأمین اجتماعی حضور داشته و با این سازمان از پایه ارتباط دارد، چرا که بحران‌هایی پیش‌روی تأمین اجتماعی است که اگر فردی با اطلاعات انتخاب نشود، مشکلاتی زیادی را ایجاد خواهد کرد.
عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تهران ادامه داد: محمدحسن زدا که هم‌اکنون سرپرست سازمان تأمین اجتماعی است، از پایه با این سازمان آشناست و می‌تواند این سازمان را در مسیر درستی پیش ببرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: