کد خبر: ۷۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
حوالی ساعت ۱۳ ظهر امروز خبر مرگ زنی معروف به «میترا» در برجی در سعادت‌آباد به مقامات قضایی و انتظامی اطلاع داده شد و دقایقی بعد کشف شد که مقتول، همان همسر دوم شهردارسابق تهران است.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، ساعاتی پیش بود که خبر قتل میترا استاد همسر دوم شهردار سابق تهران مخابره و در صدر اخبار جنجالی امروز روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.

زنی با حاشیه‌های فراوان که از زمان خبرساز شدنش به عنوان همسر دوم شهردار تا استعفای شهردار و قتلش به عمر بیشتر از یکسال نکشید.

محمدعلی نجفی؛ شهریور سال ۹۶ بود که به عنوان شهردار تهران انتخاب شد اما کمتر از ۶ ماه بعد، به دلیل بیماری استعفا و در ابتدای سال ۹۷ بهشت را ترک کرد.

اما در همان ایام کوتاه شهرداربودن، موضوعات زیادی درباره استعفای نجفی و همسر دومش(میترا استاد) مطرح شد و برخی‌ها دلیل استعفای شهردار پایتخت را همین داشتن همسر دوم و حواشی آن دانستند تا جایی که همسردوم  پرده از حواشی برداشت و گفت: «هر فردی می تواند عاشق شود و ازدواج کند، همه انسان ها تا زمانی که جان دارند حس دوست داشتن در وجودشان است.هر انسانی یک زندگی خصوصی دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و چه هر شخصیت دیگری؛ درست نیست با کسی که واقعا اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است، اینطور رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است.»

بعد از انتشار این گفته‌ها، فاطمه دانشور عضو سابق شورای شهر به صحبت های همسر دوم نجفی در اینستاگرام واکنش نشان داد و گفت: «همان بهتر که نجفی استعفا کرد.»

وی گفته بود: «بعنوان یک زن و فعال اجتماعی حوزه توانمند سازی زنان و کودکان آسیب دیده مهم است نادیده گرفتن همسر اول آقای دکتر نجفی و هزاران زن همچون ایشان است که احساسات، نجابت،  وفاداری و مهربانی‌شان نادیده گرفته می شود، زنانی که بیشتر عمر و جوانی خود را پای همسرانشان گذاشته اند و اکنون در میانه مصاحبه خانم میترا من مجال یافته ام تا در میانه این غوغا از سکوت آنها بگویم! متاسفانه این قصه سر دراز دارد و بسیار در سطح مدیران دولتی و خصوصی کشور دیده می‌شود، آشکار یا پنهان، موقت یا دائم! درد سهمگینی که هر چقدر به لایه های پایین تر جامعه می رویم اثراتش سخت تر و خرد کننده تر است.»

حالا پس از گذشت ماهها از این حواشی همسردوم بودن، خبر قتلش حاشیه‌ساز شده است؛

حوالی ساعت ۱۳ ظهر امروز خبری در مورد مرگ زنی معروف به «میترا» به مقامات قضائی و انتظامی اطلاع داده شد. دقایقی بعد مأموران پلیس و قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در محل حاضر شدند.

شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس خبر از قتل همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران به اسم میترا (استاد) نجفی داد.وی در ساعت 12:30 دقیقه امروز 7 خرداد، در طبقه هفتم برج معروف (د) واقع در بلوار خوردین سعادت‌آباد به ضرب ۵ گلوله به قتل رسید.

به گفته پلیس آگاهی بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد جسد مقتول در اتاق‌ خواب و در حالیکه به ضرب گلوله به قتل رسیده، کشف شده است و اکنون پلیس در یک قدمی دستگیری قاتل میترا استاد قرار دارد.

گفته شده با جمع بندی اطلاعات و سرنخ هایی که در ارتباط با قتل میترا استاد (همسر نجفی شهردار سابق تهران) به دست آمده تا یک ساعت آینده عامل جنایت دستگیر می شود چراکه پس از جمع بندی اطلاعات و سرنخ‌هایی که از محل جنایت و فیلم اطراف محل جنایت به دست آمد رد پای قاتل در این جنایت هولناک به دست آمد و قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران دستور دستگیری اولین متهم این حادثه را صادر کرده است.

همچنین، غلامحسین اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت پرونده قتل همسر دوم شهردار اسبق تهران گفت: بازپرس ویژه قتل در صحنه وقوع قتل حاضر شده و اطلاعات و مستندات این حادثه در حال جمع‌آوری است. 

وی ادامه داد: اکیپ‌های مربوط به کشف جرم و پزشکی قانونی به همران پلیس آگاهی مستندات این حادثه را جمع‌آوری می‌کنند.  

سخنگوی قوه قضاییه گفت: درباره هویت قاتل و انگیزه قتل تا این لحظه هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده ایم و تاکنون کسی در رابطه با این حادثه بازداشت نشده است.

بررسی‌ها در صحنه جرم حاکی از آن است که همچنان با گذشت بیش از ۳ ساعت از وقوع این جنایت عوامل پلیس و مقامات قضایی در محل حاضر و تیم‌های تخصصی پلیس در حال بررسی صحنه جرم، انگشت‌نگاری و نمونه‌برداری از محل هستند.

این واحد مسکونی متعلق به همسر نجفی بوده و پس از بررسی صحنه جرم با دستور مقام قضایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شده و پرونده نیز از سوی پلیس رسیدگی خواهد شد.

براساس شواهد، تا این لحظه تنظیم این گزارش محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران در محل حاضر نشده است اکیپ‌های کشف جرم در حال بررسی صحنه جرم هستند.

آخرین خبر حکایت از چیز دیگری دارد؛ با پیگیریهای انجام شده از سوی خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه در خصوص قتل همسر دوم نجفی شهردار سابق تهران گفته است: شواهد نشان می‌دهد محمد علی نجفی مظنون اصلی قتل همسرش است.

وی گفته تحقیقات بیشتر و پیگیری برای بازداشت وی در دست انجام است.

از سوی دیگر گفته شده انگیزه قتل همسر نجفی، شخصی است.یک منبع آگاه در این زمینه گفته است: قتل همسر دوم شهردار سابق تهران یک جنایت عادی است و سرنخ‌هایی از عامل جنایت به دست آمده است.

سرهنگ بابک نمک‌شناس رئیس مرکزاطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین جزئیات حادثه قتل همسر دوم نجفی اظهار داشت: ساعت ۱۰:۳۰ امروز پسر وی به همراه دخترش و راننده وارد خانه شده و با جسد در داخل حمام روبه‌رو شدند که بلافاصله مراتب را به کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب اطلاع دادند. 

سرهنگ نمک‌شناس تصریح کرد: با تأیید خبر اولیه موضوع به دادسرای ویژه اعلام و در ادامه مأموران اداره دهم پلیس آگاهی نیز در محل حضور می‌یابند.

وی با بیان این مطلب که سرپرست دادسرای ویژه جنایی و مأموران پلیس اداره دهم مشغول انجام تحقیقات هستند در پاسخ به دیگر پرسش فارس در مورد مظنونین این حادثه و دستگیری‌ها خاطرنشان کرد: تحقیقات از اعضای خانواده مقتول و همسر وی در دستور کار است و تا این لحظه هیچ دستگیری نداشته‌ایم.

در عین حال خبر متواری شدن نجفی تکذیب و رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت از ادامه تحقیقات قتل همسر شهردار اسبق تهران خبر داده و گفته است: تحقیقات از همسر مقتول در حال انجام است.
 

انتهای پیام/
 

نام:
ایمیل:
* نظر: