کد خبر: ۷۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه اعمال افزایش حقوق کارکنان دولت به ویژه در بخش افزایش درصدی در مجلس در دست بررسی است.

احمد بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: موضوعات مختلف در طول هفته‌های گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی طرح و بررسی شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی نیروهای دانشگاه پیام نور در کمیسیون اجتماعی تصویب شده است، اضافه کرد: همچنین این کمیسیون میزبان وزیر تعاون بود تا در زمینه موضوعات مختلف پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد افزایش تعداد نمایندگان استان زنجان در مجلس آینده عنوان کرد: تعداد نمایندگان استان زنجان در حوزه انتخابیه تصویب نشد، چرا که به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک نماینده در مجلس حضور می‌یابد که این تعداد در استان زنجان در حد استاندارد است.

بیگدلی با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌های انتخابیه در کشور تعداد نمایندگان با جمعیت حوزه همخوانی ندارد، گفت: جمعیت استان زنجان به حدی افزایش نداشته است که نیاز به افزودن یک نماینده دیگر به این مجموعه احساس شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس سازمان استخدامی در مجلس عنوان کرد: در این جلسه موضوعاتی از قبیل افزایش حقوق کارکنان و نحوه اجرای طرح منع به کارگیری بازنشستگان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با وجود قانون منع به کارگیری بازنشستگان همچنان افرادی در سیستم مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: باید بررسی شود با وجود نص صریح قانون، چرا برخی افراد همچنان با این شرایط مشغول به فعالیت هستند.

بیگدلی با اشاره به اینکه غیر شفاف بودن قانون همواره باعث ایجاد مشکل می‌شود، بیان کرد: در زمینه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق این موضوع رخ داده اما افزایش درصدی حقوق منوط به تصمیم دولت است و در این زمینه نمایندگان صحبت دارند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش درصدی حقوق موجب شده حقوق افراد دارای پایه حقوقی بالا زیاد و افزایش در افراد دارای پایه حقوقی پایین کم باشد، گفت: اصل و هدف قانون افزایش حقوق کارمندان دارای حقوق زیر ۵ تا ۶ میلیون تومان است.

وی با اشاره به تصویب تزریق ۱۴ میلیون دلار برای تامین ارز مورد نیاز برای تهیه کالاهای اساسی بیان کرد: نحوه هزینه این ارز در دست دولت است که این ارز به تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان یا مردم پرداخت شود.

بیگدلی با اشاره به وجود برخی ناهماهنگی‌ها و سوءاستفاده‌ها در حوزه بازار و ایجاد افزایش قیمت‌های غیر واقعی تصریح کرد: عدم کنترل بازار درست نیست و باید برای آن تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در مورد سفر رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور به استان زنجان گفت: با وجود حتمی بودن این سفرها هنوز زمان مشخصی برای این دو سفر اعلام نشده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار