کد خبر: ۷۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

سیده فاطمه ذوالقدر

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی

حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس مهم و ضروری است و هرچه گستره آن در داخل و هم در عرصه بین المللی بیشتر شود، نتیجه آن نیز گسترده تر می شود؛ روز قدس در میان مسلمانان و افراد آزاده دنیا ، روز اعتراض همگانی علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

روز قدس نمایانگر عمق راهبردی و دامنه نفوذ تفکر و منطق مقاومت و ظلم ستیزی در جهان است، امروز سرزمین های اشغالی به یک محیط شکننده امنیتی تبدیل شده است و امنیت سازی برای اشغالگران و غاصبان سرزمین قدس نه تنها در دایره اراده و مدیریت رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و عربی آن نیست؛ بلکه در مصاف با معادله ای قرار گرفته است که رزمندگان مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان و دیگر بلاد اسلامی در آن قدرت نمایی و نقش آفرینی می کنند.شرکت در راهپیمایی این روز بیانگر آن است كه مسلمانان جهان از نقشه های شوم استکبار جهانی آگاه هستند و می دانند که دشمن دست به هر اقدامی می زند تا مسئله فلسطین از ذهن مردم به ویژه مردم ایران پاک شود، اما راهپیمایی روز قدس هر سال نشان داده که موضوع قدس ، همچنان مسائله اول در جهان اسلام است.

امسال ، اهمیت روز قدس در مقایسه با سال‌های قبل بسیار متفاوت است، زیرا که در حال حاضر موضوع فلسطین با یک توطئه جدی رو به رو شده است؛ آمریکا می‌خواهد این موضوع را براساس خواست رژيم غاصب صهيونيستي حل و فصل کند و هیچ توجهی به خواست مردم فلسطین و جهان اسلام  ندارد. این در حالی است که آمریکاي فاقد سمت، در حل بحران منطقه هیچ حالت میانه‌رویی ندارد؛ بنابراین این مسئله یک تهدید جدی هم برای آرمان فلسطین ، منطقه و عالم اسلامي است که باید هوشیار بود. جوامع اسلامی با شرکت در روز قدس امسال تلاش کنند تا توطئه آمریکا موسوم به معامله قرن را شکست دهند و این کار به معنی دفاع از آرمان فلسطین است و می بایست حداقل وضع موجود حفظ شود. پرواضح است که راهپیمایی روز قدس در انهدام اثرگذاری نقشه‌های دشمن به‌ویژه «معامله قرن» بسیار کارساز خواهد بود؛ بنابراین برای حمایت از فلسطینیان نیاز است تا همه امت اسلامي به صورت جدی در این راهپیمایی حضور پیدا کنند تا بذری را که امام خمینی (ره) به عنوان حضور در روز قدس کاشته بودند به‌صورت یک جریان قوی و قدرتمند شکل گیرد و به ثمر برسد و ثابت نمايند كه «قدس شريف» پايتخت جهان اسلام و فلسطين است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار