کد خبر: ۷۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهروندان هم استانی فریب ترفند ارسال پیامک های جعلی در خصوص پرداخت سهام عدالت، سبد کالا، یارانه و دیگر موارد توسط مجرمان فضای سایبری را نخورند.

سرگرد روح الله شهبازی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مجرمان سایبری با سو استفاده از طرح‌های حمایتی دولت "یارانه، سهام عدالت، سبد کالا و دیگر موارد با شیوه‌ها و لینک‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری کرده اند.

وی افزود: شیوه‌هایی مثل مراجعه حضوری، تماس تلفنی، ارسال پیامک و ایمیل به قربانیان با درج عناوینی همچون یارانه شما قطع خواهد شد، برای ثبت‌نام مجدد به لینک زیر مراجعه کنید و عناوینی مشابه، ابزار اصلی در هدایت قربانیان به صفحات بانکی جعلی و سرقت اطلاعات آنان است.

سرگرد شهبازی پور بیان کرد: همشهریان دقت داشته باشند هیچ گونه تماس صوتی یا پیامکی در خصوص یارانه و سهام عدالت از سوی ارگان‌های مربوطه انجام نمی‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد با دریافت چنین پیام‌هایی پیش از هر اقدامی نسبت به بررسی صحت پیام دریافتی از مبادی و ارگان‌های مربوطه اقدام کنید.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در هر دو مورد شهروندان جهت اطلاع رسانی از صحت و سقم پیامک های ارسالی به سایت رسمی اینترنتی مربوطه به یارانه‌ها به آدرس www.refahi.ir‎ و سهام عدالت به آدرسhttps:‎//www.samanese.ir/‎ مراجعه و آدرس اینترنتی را به صورت صحیح و کامل در آدرس بار مرورگر تایپ و به لینک ها و آدرس‌های مشابه مراجعه کنند.

وی یادآور شد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir در میان بگذارند.

برچسب ها: پلیس فتا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار