کد خبر: ۷۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
مدیرعامل موسسه اعتباری ملل از برنامه‌های این مجموعه برای رونق اقتصادی کشور خبر داد و گفت: در کنار نظام بانکی کشور آماده ارائه تسهیلات به تولید‌کنندگان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از بانکداری ایرانی، سیدامین جوادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چند سال گذشته عناوین اقتصادی را برای هر سال نام‌گذاری کرده‌اند، افزود: امسال نیز به نام سال رونق تولید نامگذاری شده است.
وی تصریح کرد: در این راستا جلسه‌ای با حضور کلیه روسای مناطق و حوزه‌های این موسسه، در اداره مرکزی تهران برگزار شد و بر حمایت و برنامه‌های شعب برای رونق تولید تاکید شد.
وی با تاکید بر اینکه موسسه اعتباری ملل به‌تازگی همان طور که در سال ۱۳۷۶ معین اقتصادی شهرستان کهنوج شد، به‌عنوان معین اقتصادی بخش مرکزی شهرستان قوچان استان خراسان رضوی نیز انتخاب شد، اظهار کرد: امیدواریم موسسه بتواند در قالب طرح‌های اشتغال‌زا و ارائه تسهیلات هدفمند به رشد و توانمند‌سازی این شهرستان کمک کند.
مدیرعامل موسسه اعتباری ملل تصریح کرد: به‌رغم فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه، می‌توانیم از ظرفیت‌های کشور برای رشد اقتصادی استفاده کنیم. جوادی با بیان اینکه حدود ۸ میلیون هکتار مرتع در کشور وجود دارد. افزود: این پتانسیل بسیار خوبی برای پرورش دام در کشور و تامین گوشت مصرفی هموطنان است.
مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با تاکید بر اینکه در سال رونق تولید به تولید‌کنندگان واقعی همچون گذشته تسهیلات خواهیم داد، افزود: همواره سعی‌مان بر این بوده که تسهیلات تولیدی به افرادی داده شود که در تولید مصرف می‌شود. نه اینکه به اسم تولید تسهیلات گرفته شود، ولی در بازارهای کاذب و دلالی که جز ویرانی برای کشور ثمره دیگری ندارد استفاده کنند. جوادی ادامه داد: برای امسال برای کمک به شرکت فرش ایران سرمایه‌گذاری کردیم تا برای اشتغال خانگی ۸ هزار دار قالی به دارهای قالی کشور افزوده شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت فرش ایران ۶ هزار دار قالی را مدیریت می‌کند گفت: با افزایش ۸ هزار به این تعداد، تعداد دارهای قالی به ۱۴ هزار خواهد رسید که این همکاری با شرکت سهامی فرش ایران صورت می‌گیرد. جوادی در پاسخ به این سوال که آیا امسال موسسه اعتباری ملل به بانک تبدیل خواهد شد، گفت: تمام شرایط تبدیل موسسه به بانک را احراز کرده و قصد داریم امسال با ۲ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه، سرمایه موسسه را از ۶ هزار میلیارد ریال به هشت هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.
وی افزود: طبق روال و قانون پس از یک‌سال و نیم از دریافت مجوز، موسسه اعتباری به بانک تبدیل می‌‌شود. این در حالی است که موسسه اعتباری ملل حدود ۶ سال پیش مجوز خود را دریافت کرده است.
مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با تاکید بر اینکه این موسسه علاوه‌بر کفالت تعاونی اعتبار وحدت با ۴۷۵۰ میلیارد تومان که متعلق به ۴۰۰ هزار نفر است کفالت گلیم و گبه کرمانشاه را نیز بر عهده گرفته است، تصریح کرد: ۹۹ درصد از سپرده‌گذاران تعاونی اعتباری وحدت تعیین تکلیف شده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: