کد خبر: ۷۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
با توجه به اینکه بعد از باخت در دربی نوروزی و مخصوصاً پس از شکست برابر پدیده قطعی شده بود که وینفرد شفر آینده‌ای در این تیم ندارد، انتظار می‌رفت مسؤولان باشگاه از همان زمان روی جذب مربی جدید تمرکز کنند و به سرعت با او به توافق برسند.

روزهای پرابهام استقلال تهران پایان می یابد؟

با توجه به اینکه بعد از باخت در دربی نوروزی و مخصوصاً پس از شکست برابر پدیده قطعی شده بود که وینفرد شفر آینده‌ای در این تیم ندارد، انتظار می‌رفت مسؤولان باشگاه از همان زمان روی جذب مربی جدید تمرکز کنند و به سرعت با او به توافق برسند.

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد در ادامه نوشت: به‌عنوان مثال اگر دهم فروردین که استقلال به پرسپولیس باخت، مدیران باشگاه به‌طور چراغ خاموش مذاکره با مربیان خارجی را شروع می‌کردند، می‌توانستند بعد از بازی با پدیده مربی جدید را روی نیمکت تیم‌شان بنشانند و به گزینه موردنظر فرصت بدهند تا پایان فصل به شناخت نسبی از فوتبال ایران دست پیدا کند. این وسط اما استقلالی‌ها فرهاد مجیدی را برگزیدند که انتخابی برنامه‌ریزی شده نبود. اگر آنها قصد داشتند فصل جدید را هم با خود مجیدی شروع کنند، می‌شد انتخاب‌شان را موجه دانست، اما وقتی بنای انتخاب سرمربی خارجی داشتند، روشن نیست چرا این کار را کردند و یک «مطالبه خاموش» در زمینه سرمربیگری برای فرهاد به‌وجود آوردند. به هر حال اخبار حاکی از توافقات اولیه باشگاه استقلال با استراماچونی است و شاید تا الان که شما این مطلب را می‌خوانید مرد خوش‌پوش ایتالیایی به‌عنوان سرمربی قطعی تیم معرفی شده باشد. در این صورت تکلیف فرهاد مجیدی نامشخص است و باید دید او حاضر است دوباره به سمت دستیاری برگردد یا نه.

داستان عجیب پژمان

در عین حال اما از باشگاه استقلال خبر می‌رسد قرار شده فرهاد تیم را برای فصل بعد ببندد. خود او هم چندی پیش با تأیید این داستان گفته بود سه بازیکن مطرح‌شده به‌عنوان گزینه استقلال (سیاوش یزدانی، محمدرضا حسینی و رضا اسدی) مورد تأیید او نیستند. این درحالی است که با وجود گذشت دو هفته از پایان فصل برای استقلال، هنوز مذاکره با هیچ بازیکنی شروع نشده و این فقط لیست خروجی‌هاست که مدام طولانی‌تر می‌شود. دو روز پیش ایسما به‌طور رسمی قراردادش با استقلال را فسخ کرد. ظاهراً فسخ قرارداد منشأ هم قطعی و قریب‌الوقوع است. اگر استقلالی‌ها تا آخر پای حرف‌شان بمانند و بستن تیم را به مجیدی بسپارند، طارق همام را هم باید دیگر جدا شده این تیم دانست؛ هافبک عراقی که فرهاد آشکارا گفته بود تا زمانی که او در استقلال باشد طارق جایی در این تیم نخواهد داشت. روزبه چشمی هم که ظاهراً در مسیر توافق با یک باشگاه قطری گام برمی‌دارد.

ناگفته نماند وضعیت مهدی رحمتی نیز مشخص نیست و او هم مثل وریا غفوری، علی کریمی، حسین حسینی و… جزو کسانی است که قراردادشان با استقلال به پایان رسیده. از همه اینها عجیب‌تر اما داستانی بود که دیروز برای پژمان منتظری پیش آمد. منتظری که بعد از رحمتی کاپیتان دوم استقلالی‌ها به‌شمار می‌رود و به اردوی اخیر تیم‌ملی نیز دعوت شده، دیروز در پستی بلند بالا به انتقاد از مدیران باشگاه پرداخت و تلویحاً اعلام خداحافظی کرد. در بخشی از پست پژمان آمده بود مدیران استقلال هیچ پیشنهادی برای ادامه همکاری به او نداده‌اند و این یعنی پایان خط. جمله آخر پست کنایه‌آمیز منتظری هم این بود که: «امیدوارم روزی نقاب‌ها برداشته شود.» این پست اما با واکنش فوری فرهاد مجیدی مواجه شد. مربی استقلال با انتشار تصاویر تماس‌های دو روز قبلش با پژمان مدعی شد شخصاً پیشنهاد ادامه همکاری را به او داده که در این صورت رفتار کاپیتان دوم آبی‌ها برای اعلام خداحافظی بسیار عجیب بوده است.

معمای شفر

همه داستان‌های استقلال اما همین نیست. در شرایطی که از توافق شفر با بن‌یاس امارات به‌عنوان فرصتی برای معافیت استقلال از پرداخت دستمزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری مربی آلمانی بابت فصل آینده سخن گفته می‌شد، حالا پیوستن شفر به بن‌یاس هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. گویا مربی آلمانی حاضر نیست به همین راحتی از بقیه پولش صرف‌نظر کند. ظاهراً او در تهران مانده تا با استقلال توافق کند و پس از آن به امارات برود. اگر شفر بدقلقی کند، می‌تواند حضور در بن‌یاس را نپذیرد و فصل بعد استراحت کند. در این صورت باشگاه استقلال باید تمام مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار را به او بپردازد. دیروز شنیده شد شفر از سوی مدیران بن‌یاس تحت‌فشار قرار گرفته تا هرچه سریع‌تر تکلیفش را روشن کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار