کد خبر: ۷۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
از بیسکوئیت سری و کیف فوتبال هسته‌ای تا خودروی وحشی و ۱۰۰۰ بادیگارد
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه به همراه همسرش «ملانیا ترامپ» برای یک سفر سه روزه، وارد «لندن» شد.
بنا به گزارش شبکه بی بی سی، هواپیمای ترامپ ساعت ۰۴:۰۰ به وقت شرقی وارد لندن شد تا وی با اعضای خاندان سلطنتی دیدار کند و گفتگو‌هایی را با «ترزا می» نخست‌وزیر در حال استعفای انگلیس در خصوص تغییرات اقلیمی و شرکت فناوری چین «هوآوی» برگزار کند.

ترامپ درست دقایقی قبل از ورود به لندن، در یک پیام توییتری به شدت از «صادق خان» شهردار لندن انتقاد کرد و او را یک «بازنده کامل» توصیف کرد.

وسایل عجیب و هزینه‌های نجومی ترامپ در سفر انگلیس/ از بیسکوئیت سری و کیف فوتبال هسته‌ای تا خودروی وحشی و ۱۰۰۰ بادیگارد + تصاویر

القدس العربی در گزارشی به نقل از رسانه‌های خبری به هزینه‌های تدابیر امنیتی سفر آینده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به انگلیس اشاره کرده که بالغ بر ۱۸ میلیون پوند است.

بی بی سی عربی نوشت که رئیس جمهور آمریکا با هواپیما «ایر فورس وان» ارتقا داده شده دارای ویژگی‌های عالی وارد انگلیس خواهد شد که یکی از دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ بی ۲۰۰ است که زیر هر کدام از آن‌ها شماره‌های ۲۸ هزار و ۲۹ هزار درج شده است.


بیشتر بخوانید:حنا‌های بی‌رنگ ترامپ؛ از چماق و هویج تا دستکش مخملی/ علاقمندان به مذاکره دلخوش به آدمکش نباشند!


رئیس جمهور آمریکا سوار بر هر کدام از این هواپیما‌ها که می‌شود، آن هواپیما ایر فورس وان نامیده می‌شود. گزارش‌های رسانه‌ای آمریکایی تاکید دارند که ترامپ این سفر را با تمامی افراد خانواده و همسران آن‌ها انجام می‌شود و همین موضوع سبب شده تا هواپیمای دوم نیز در این سفر مورد استفاده قرار گیرد.

این نوع هواپیما‌ها در واقع یک هواپیمای نظامی هستند که در برابر حملات هوایی مقاوم هستند. آن‌ها سیستم‌های الکترونیک و دفاعی پیشرفته‌ای دارند که قابلیت اختلال در رادار‌های دشمن و ایجاد اشعه‌های حرارتی برای گمراه کردن موشک‌های حرارتی دشمن را فراهم می‌کند. این هواپیما‌ها قدرت سوخت گیری در آسمان را دارند وهمین موضوع باعث می‌شود تا مدت‌های نامحدودی در آسمان حضور داشته باشند.

هزینه‌های نجومی سفر ترامپ به انگلیس/ همراهی 1000 نیروی امنیتی برای سفر سه روزه +عکس

هواپیما‌های مذکور مجهز به سیستم‌های ارتباطی امن هستند و می‌توانند به عنوان یک اتاق عملیات سیار مورد استفاده قرار گیرند. این هواپیما ۸۵ خط تلفن و مجموعه‌ای از سیستم‌های ارسال و دریافت امواج بی سیم و ارتباطات یارانه‌ای را در اختیار دارد.

ساختمان داخلی این هواپیما‌ها سه محوطه مجزا به مساحت ۴۰۰ فوت مکعب دارد که در سه بخش تقسیم شده است. یک بخش مختص رئیس جمهور است و یک تیم پزشکی در آن وجود دارد که یک تخت برای عمل جراحی نیز در آن تعبیه شده است. در کنار این بخش سالن اجتماعات و سالن غذاخوری و دو آشپزخانه کوچک تعبیه شده که امکان طبخ غذا برای ۱۰۰ نفر در یک وعده را فراهم می‌کند. دو بخش دیگر در این هواپیما وجود دارد که مخصوص خبرنگاران و مسئولان ارشد و عناصر امنیتی و کارمندان دفتر رئیس جمهور است.

قبل از رسیدن هواپیما به مقصد مورد نظر، چند هواپیمای ترابری از جمله یک هواپیمای سی ۱۷ گلوبال مستر در فرودگاه مقصد به زمین می‌نشینند که خودرو‌های زرهی بالگرد‌های همراه ناوگان ریاست جمهوری را با خود حمل می‌کنند.

روزنامه واشنگتن پست می‌نویسد که رئیس جمهور آمریکا همیشه یک مشاور نظامی در کنار خود دارد که یک کیف فوق العاده با نام «فوتبال» را با خود حمل می‌کند. این کیف حاوی رمزنگاری‌های بسیار مهم برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای این کشورو گزینه‌های استفاده از آن‌ها است.

هزینه‌های نجومی سفر ترامپ به انگلیس/ همراهی 1000 نیروی امنیتی برای سفر سه روزه +عکس

همراه نظامی ترامپ همیشه باید در کنار وی حضور داشته باشد، رمز‌های مربوط به بررسی شخصیتی که از این کیف استفاد می‌کند، همواره در اختیار رئیس ستاد ارتش قرار دارد و در یک قطعه پلاستیکی قرار داده شده که قطعه بیسکوئیت نامیده می‌شود و تنها با شکستن این قطعه است که رمز‌های آن نمایان می‌شود.

کاروان رئیس جمهور آمریکا متشکل از دو خودروی لیموزین کاملاً هم شکل است که یکی از آن‌ها برای پوشش استفاده می‌شود. خودرو‌های ارتباطاتی و تامین امنیت نیز در کاروان رئیس جمهور آمریکا مشاهده می‌شود و قبل از سفر رئیس جمهور توسط هواپیمای ترابری نیروی هوایی آمریکا به مقصد مورد نظر ارسال می‌شود.

در روی زمین نیز رئیس جمهور آمریکا با خودروی لیموزین بزرگی تردد می‌کند که از نوع کادیلاک وان است و اسم «وحشی» روی آن گذاشته شده است. خودروی پوششی نیز همان شماره‌های خودروی اصلی با رقم ۸۰۰- ۰۰۲ را دارد که در واشنگتن شماره گذاری شده‌اند.

هزینه‌های نجومی سفر ترامپ به انگلیس/ همراهی 1000 نیروی امنیتی برای سفر سه روزه +عکس

نسل خودرو‌های ریاست جمهوری ترامپ برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که کاروان خودرویی رئیس جمهور قبل از آغاز نشست سازمان ملل متحد آماده بهره‌برداری است.

این خودرو که بدنه‌ای زرهی دارد، حدود ۹ تن وزن دارد و شیشه‌های آن ضد گلوله است و هیچکدام از شیشه‌ها باز نمی‌شوند. این خودرو مجهز به سیستم پرتاب گاز اشک آور و دوربین‌های دید در شب و تلفن مرتبط با شبکه‌های ماهواره‌ای است. لاستیک‌های این خودرو با فولاد تقویت شده و این بدان معناست که در صورت خالی شدن باد لاستیک‌ها نیز خودروی مذکوربه حرکت خود ادامه می‌دهد. کابین خودرو برای مقابله با هر نوع حمله شیمیایی کاملاً امن است و باک سوخت خودرو نیز با یک ماده مخصوص پوشیده شده که امکان برخورد آن با بدنه وجود ندارد.

شبکه ان بی سی می‌نویسد که خودروی ریاست جمهوری دست کم گنجایش ۷ نفر را دارد و داخل آن مجموعه قابل توجهی از تجهیزات پزشکی وجود دارد. این خودرو یک یخچال مخصوص دارد که داخل آن مملو از کیسه‌های خون با گروه خون رئیس‌جمهور است.

هزینه‌های نجومی سفر ترامپ به انگلیس/ همراهی 1000 نیروی امنیتی برای سفر سه روزه +عکس

خودرو‌های دیگر در کاروان ریاست جمهوری شامل موتور سیکلت‌ها و خودرو‌های حفاظت از افراد گارد ریاست‌جمهوری است. علاوه بر اینکه تیم‌هایی برای مقابله با حملات احتمالی خطرناک نیز در کاروان وجود دارند. یک خودروی زرهی برای ارتباطات الکترونیک با عنوان road runner و یک تیم پزشکی و یک تیم مطبوعاتی نیز در این کاروان حضور دارند.

همچنین انتظارمی رود در این سفر یک ناوگان از بالگرد‌های ریاست جمهوری نیز ترامپ را را همراهی کنند که یکی از آن‌ها بالگرد مارین وان است. این بالگرد مخصوص نیروی دریایی آمریکا است که رئیس جمهور در نقل و انتقالات داخلی خود از آن استفاده می‌کند. یکی دیگر از بالگرد‌های مورد استفاده ترامپ نیز بالگرد‌های بزرگ از نوع سکورسکی VH-۳ D سی کینگ یا بالگرد‌های کوچک‌تر VH-۶۰ N وایت هوک است. بالگرد مارین وان برای پوشش بر سر مجموعه‌ای از بالگرد‌های هم نوع خود پرواز می‌کند و در کنار آن‌ها یک هواپیمای اوسپری نیز حضور دارند که تیم پشتیبانی و عناصر ویژه و عناصر اطلاعاتی را که مأمور تعامل با شرایط فوق العاده هستند را در کنار خود دارد. این هواپیما‌ها عمود پرواز هستند و سرعت پرواز بالایی دارند.

** عناصر حفاظتی ترامپ

ارزیابی‌های امنیتی نشان می‌دهد که تعداد عناصر امنیتی ترامپ در سفر به انگلیس بالغ بر ۱۰۰۰ نفر است که بیش از ۱۵۰ نفر از آن‌ها شخصیت‌های عضو سیستم امنیتی مخفی آمریکا برای حفاظت از رئیس جمهور هستند. در میان این افراد کارشناسان ارتباطات نظامی نیز حضور دارند و تیم مشاوران کاخ سفید و پزشک و آشپز و روزنامه نگاران همراه نیز در این سفر حضور دارند. روزنامه تایمز اعلام کرد که در این سفر ۷۵۰ اتاق و سوئیت برای پذیرایی از همراهان ترامپ رزرو شده است.

هزینه‌های نجومی سفر ترامپ به انگلیس/ همراهی 1000 نیروی امنیتی برای سفر سه روزه +عکس

سفر ترامپ به انگلیس با ضیافت استقبال و نهار ویژه در کاخ باکینگهام و نوشیدن چای با و مراسم رسمی در سالن جشن‌های کاخ پادشاهی همراه است. ترامپ مذاکراتی را نیز با ترزا می‌نخست‌وزیر انگلیس خواهد داشت و در مقر اقامت سفیر آمریکا در لندن نیز میزبان یک ضیافت شام خواهد بود.

بر اساس این گزارش هزینه‌های عملیات تامین امنیت سفر قبلی رئیس جمهور آمریکا به انگلیس که یک سفر ۳ روزه بود، بالغ بر ۱۴.۲ میلیون پوند بود و ۱۰ هزار نیروی پلیس از گوشه و کنار کشور برای تامین امنیتی این سفر بسیج شدند. اما این سفر با اعتراضات گسترده مردمی همراه بود.

برخی گروه‌ها هزینه‌های تامین امنیتی از سوی پلیس انگلیس برای این سفر را بالغ بر ۱۸ میلیون پوند می‌دانند.

منبع:مشرق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار