کد خبر: ۷۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه کشور در پاسخ به این پرسش که آیا با کاهش قیمت دلار قیمت موبایل نیز ارزان خواهد شد یا خیر؟ گفت: قیمت موبایل رابطه مستقیمی با قیمت ارز دارد. چنانچه قیمت دلار ارزان شود؛ قیمت موبایل نیز ارزان خواهد شد.

قیمت موبایل ارزان شد + جدول

قیمت موبایل رابطه مستقیمی با قیمت ارز دارد. چنانچه قیمت دلار ارزان شود؛ قیمت موبایل نیز ارزان خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه کشور در پاسخ به این پرسش که آیا با کاهش قیمت دلار قیمت موبایل نیز ارزان خواهد شد یا خیر؟ گفت: قیمت موبایل رابطه مستقیمی با قیمت ارز دارد. چنانچه قیمت دلار ارزان شود؛ قیمت موبایل نیز ارزان خواهد شد. هر چند که این روزها سیاست مدیران بانکی کشور ثبات قیمت دلار است از این رو انتظار می‌رود که کاهش قیمت گوشی تلفن همراه در بازار ادامه‌دار باشد.

افشار فروتن لاریجانی افزود: با توجه به کاهش نرخ ارز بازار موبایل نیز نسبت به این رفتارها واکنش نشان داده است و قیمت گوشی‌های تلفن همراه روند نزولی شدن را طی می‌کند؛ این در حالی است که با کاهش نرخ ارز تقاضا برای خرید موبایل نیز کاهش یافته است.

او درباره وضعیت بازار موبایل اظهار کرد: چنانچه قیمت دلار افزایش یابد تقاضی برای خرید تلفن همراه و خدمات الکترونیکی اوج می‌گیرد. این درحالی است که هر چه به سمت ثبات قیمت‌ها پیش رویم تقاضا نیز کاهش می‌یابد. با توجه به سیاست‌های اخیر مدیران پولی کشور تقاضا در بازار موبایل به طور چشم‌گیری کاهش یافته چرا که خریدار در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها است. از این رو افراد برای خرید موبایل با احتیاط بیشتری در بازار قدم بر می‌دارند.

در آخرین گزارش ها از بازار موبایل به نظر می رسد بازار تلفن همراه حتی در ایام گرانی نیز تعطیل نبوده و خریداران زیادی دارد. در ادامه قصد داریم به صورت هفتگی، به آخرین قیمت تلفن‌های هوشمند موجود در بازار به تاریخ ۱۸ خرداد نگاهی بیاندازیم. در روز‌های گذشته قیمت برخی مدل‌ها با کاهش قیمت همراه بود، ولی این روال برای تمامی محصولات برقرار نبود.

شرکت سامسونگ

در حال حاضر مهم‌ترین مدل سامسونگ در بازار جهان سری پرچمدار گلکسی S10 محسوب می‌شود که نزدیک به سه ماه از عرضه آن می‌گذرد و طبق آمار‌های فروش برخلاف پرچمدار سال گذشته سامسونگ، سری جدید گلکسی S10 فروش خوبی دارد. اما جدیدترین مدل‌های سامسونگ مربوط به سری میان‌رده گلکسی A و M است، در هفته‌های گذشته سه مدل گلکسی A70، A30 و A20 وارد بازار شده‌اند که قیمت مناسبی دارند. در ادامه آخرین قیمت تلفن‌های هوشمند شرکت سامسونگ در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت تلفن همراه در بازار (بروزرسانی ۱۸ خرداد) +جدول

آخرین قیمت تلفن همراه در بازار (بروزرسانی ۱۸ خرداد) +جدول

شرکت هوآوی

شرکت هوآوی تنوع محصولات بالایی دارد که شامل مدل‌های رده‌بالا و پرچمدار این شرکت و سری آنر و Y است که همگی جزو تلفن‌های پرفروش بازار محسوب می‌شوند. این شرکت در سال‌های اخیر با ارائه محصولات با کیفیت به همراه قیمت مناسب توانسته رشد عالی در زمینه فروش تلفن همراه داشته باشد. در حال حاضر مشکلات اخیر هوآوی نتوانسته برروی فروش تولیدات پیشین این شرکت تاثیری بگذارد و همچنان محصولات هوآوی از پرفروش‌های بازار هستند. در ادامه آخرین قیمت تلفن‌های هوشمند شرکت هوآوی در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت تلفن همراه در بازار (بروزرسانی ۱۸ خرداد) +جدول

شرکت اپل

شرکت اپل بیش از ۱۰ سال است که خانواده آیفون را تولید می‌کند، هرساله نیز چند مدل جدید از این سری را به بازار عرضه می‌شود. اپل در سال گذشته از مدل آیفون XS به همراه نسخه قدرتمندتر آیفون XS Max و نسخه ارزان‌تر آیفون XR رونمایی کرد که هر سه مدل جزو سری پرچمدار سال ۲۰۱۸ این شرکت محسوب می‌شوند. در حال حاضر مدل آیفون X و آیفون ۸ و ۸ پلاس نیز در بازار موجود است. مدل‌میان رده آیفون SE نیز با قیمتی بسیار مناسب در بازار وجود دارد که طرفداران آیفون می‌تواند با صرف هزینه‌ای کم آن را خریداری کنند. در ادامه آخرین قیمت تلفن‌های هوشمند شرکت اپل در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت تلفن همراه در بازار (بروزرسانی ۱۸ خرداد) +جدول

شرکت شیائومی

تنوع بالا، کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، رمز موفقیت شرکت‌های چینی مانند شیائومی است که در سال‌های اخیر با استفاده از همین سه ویژگی، رشد چشمگیری داشته‌اند. چندی پیش پرچمدار جدید این شرکت به نام Mi9 به بازار عرضه شده که با وجود قدرت بالا، قیمت ارزانی نسبت به دیگر مدل‌های مشابه دارد و پیش‌بینی می‌شود که فروش خوبی را داشته باشد. مدل‌های ارزان‌تر این پرچمدار بانام Mi9SE نیز با قیمتی مناسب در بازار به فروش می‌رسد. در ادامه آخرین قیمت تلفن‌های هوشمند شرکت شیائومی در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت تلفن همراه در بازار (بروزرسانی ۱۸ خرداد) +جدول

شرکت نوکیا

شرکت نوکیا هرچند مانند گذشته از برترین‌های بازار محسوب نمی‌شود، اما همچنان با عرضه مدل‌های کلاسیک و هوشمند تلاش می‌کند تا به جایگاه قبلی خود بازگردد، در حال حاضر از مدل‌های موجود در بازار ایران این شرکت می‌توان به نوکیا ۸، ۸.۱، ۷ پلاس، ۷.۱ و دیگر مدل‌های میان‌رده نوکیا اشاره کرد که از کیفیت و قیمت بالایی برخوردار هستند. در ادامه آخرین قیمت تلفن‌های هوشمند شرکت نوکیا در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت تلفن همراه در بازار (بروزرسانی ۱۸ خرداد) +جدول

شرکت ال‌جی

شرکت ال‌جی نیز مانند نوکیا در گذشته جزو قدرتمندترین شرکت‌های تولید کننده تلن همراه در جهان محسوب می‌شد که در سال‌های اخیر با ورود برند‌های چینی به بازار کمی افت داشته و مانند گذشته مدل‌های پرفروشی را تولید نمی‌کند. در حال حاضر سه مدل G6، K10 و K4 در بازار یافت می‌شودکه سری k از تولیدات سال‌های پیشین ال‌جی هستند. در ادامه آخرین قیمت تلفن‌های هوشمند شرکت ال‌جی در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت تلفن همراه در بازار (بروزرسانی ۱۸ خرداد) +جدول

شرکت وان‌پلاس

تنها ۵ سال از تاسیس شرکت وان‌پلاس می‌گذرد و اولین تلفن هوشمند این شرکت در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. این شرکت هر ساله از مدل پرچمدار خود به همراه یک یا دو نسخه فرعی رونمایی می‌کند. در حال حاضر پرچمدار سال ۲۰۱۸ این شرکت یعنی وان‌پلاس ۶ به همراه وان‌پلاس 6T و نسخه ویژه مک‌لارن در بازار موجود است. نسخه پرو پرچمدار سال ۲۰۱۹ این شرکت نیز به تازگی در برخی فروشگاه‌ها عرضه شده که قیمت آن در لیست زیر موجود است. در ادامه آخرین قیمت تلفن‌های هوشمند شرکت وان‌پلاس در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت تلفن همراه در بازار (بروزرسانی ۱۸ خرداد) +جدول

شرکت سونی

سونی در تلاش است تا مانند گذشته تولید تلفن‌های خود را افزایش دهد، این شرکت پس از جدایی از برند اریکسون و وارد شدن غول‌های چینی به بازار، با افت فروش محسوسی مواجه شد و در حال حاضر نیز ار برند‌های اول دنیا محسوب نمی‌شود. اما در هر صورت هنوز هم تلفن‌های هوشمند با کیفیتی از طرف سونی تولید می‌شود که طرفداران مخصوص خود را دارد. در ادامه آخرین قیمت تلفن‌های هوشمند شرکت سونی در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت تلفن همراه در بازار (بروزرسانی ۱۸ خرداد) +جدول

شرکت اچ‌تی‌سی

دیگر قربانی رشد حضور شرکت‌های چینی در بازار اچ‌تی‌سی است، این برند تایوانی نیز به همراه سونی و نوکیا در سال‌های پیش به عنوان قدرت‌های اول بازار تلفن هوشمند به شمار می‌آمدند، اما در سال‌های اخیر با کاهش خلاقیت و عدم استفاده از فناوری‌های نوین دیگر پیشگام این صنعت نبوده و اجازه دادن تا شرکت‌های چینی جای آن‌ها را در بازار پر کنند. البته اچ‌تی‌سی هنوز هم محصولات متنوعی تولید می‌کند و در بازار ایران نیز این مدل‌ها به فروش می‌رسد. در ادامه آخرین قیمت تلفن‌های هوشمند شرکت اچ‌تی‌سی در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت تلفن همراه در بازار (بروزرسانی ۱۸ خرداد) +جدول

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار