کد خبر: ۷۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
بنزین سوپر برای خودرو بهتر است یا معمولی؟
برخی از افراد بر این عقیده اند که بنزین سوپر بهتر از بنزین معمولی است و عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشد.

یک باور غلط درباره بنزین سوپرکه باید بدانید

بسیاری از صاحبان خودرو (به خصوص خودرو‌های لوکس) بر این باورند که باید حتما از بنزین سوپر برای خودرو‌های خود استفاده کنند، اما این یک باور غلط است.

بهترین و مطمئن‌ترین راه خواندن دفترچه راهنمای خودرو است که در آن نوع بنزین مورد نیاز خودرو ذکر شده است. درست است که بسیاری از خودرو‌های لوکس امروزی از بنزین سوپر استفاده می‌کنند، اما برخی از آن‌ها باید بنزین معمولی مصرف کنند. برای مثال برخی از خودرو‌های لوکس شرکت جنرال موتورز و فورد مانند لینکن MKS ۲۰۰۹ و کادیلاک STS لزوما باید از بنزین معمولی استفاده کنند.

نکته دیگر این که تفاوت بنزین سوپر و معمولی در تفاوت عدد اکتان آن‌ها است. بنزین معمولی دارای عدد اوکتان ۸۷ و بنزین سوپر معمولا دارای عدد اکتان ۹۲ هستند.

بر خلاف باور عمومی، بنزین سوپر نه انرژی بیشتری نسبت به بنزین معمولی تولید می‌کند و نه باعث کارکرد بهتر و تمیز کردن پیشرانه خودرو می‌شود. بنزین سوپر لزوما بهتر از بنزین معمولی نیست و در خودرو‌هایی که با نوع معمولی کار می‌کنند، سوپر در بلند مدت می‌تواند صدمات جدی به موتور وارد کند.

بنزین سوپر معمولا سوخت مصرفی اکثر خودرو‌های گران قیمت است که پیشرانه آن‌ها قدرتمند و نیازمند بنزین با عدد اوکتان بالاتر است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار