کد خبر: ۷۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
سخنگوی دولت اعلام کرد:
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درمورد برخی شایعات مبنی بر احتمال استعفای دو وزیر دیگر، هر گونه تغییر در ترکیب دولت اعم از استعفای وزیران را رد کرد و اظهار داشت: روز گذشته با وزیر صنعت و وزیر علوم دیدار داشتم و هر دو نفر آن‌ها از انتشار این گونه اخبار در رسانه‌ها و فضای مجازی ابراز گله و ناراحتی کردند.

تکذیب خبر استعفای وزرای علوم و صنعت

سخنگوی دولت گفت: نخستین نشست خبری سخنگوی دولت روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۸ برگزار می شود.
ربیعی سخنگوی دولت امروز- دوشنبه- در جمع خبرنگاران گفت: اولین نشست خبری چهارشنبه این هفته تشکیل می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد برخی شایعات مبنی بر احتمال استعفای دو وزیر دیگر، هر گونه تغییر در ترکیب دولت اعم از استعفای وزیران را رد کرد و اظهار داشت: روز گذشته با وزیر صنعت و وزیر علوم دیدار داشتم و هر دو نفر آن‌ها از انتشار این گونه اخبار در رسانه‌ها و فضای مجازی ابراز گله و ناراحتی کردند.

چنانچه طی دو سال باقی‌مانده از عمر دولت، فقط سه تغییر دیگر در مجموعه هیات وزیران رخ بدهد، دولت از حدنصاب افتاده و بار دیگر نیازمند رأی اعتماد مجدد مجلس خواهد شد. اصل 136 قانون اساسی، صراحتاً بیان می‌دارد رئیس‏ جمهور می‏‌تواند وزرا را عزل‏ کند و در این‏ صورت‏ باید برای‏ وزیر یا وزیران‏ جدید از مجلس‏ رای‏ اعتماد بگیرد و در صورتی که پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت، نیمی از هیات وزیران (شامل 18 وزارتخانه) تغییر کنند، دولت باید مجدداً از مجلس شورای اسلامی برای هیات وزیران خود، تقاضای رأی اعتماد کند.

بطحایی ششمین وزیر کابینه دوازدهم بود که از قطار دولت پیاده شد. پیش از او وزرای کار، راه و شهرسازی، بهداشت، صمت و اقتصاد از دولت کنار رفته‌‌اند.

حالا اگر تا دو سال آینده میزان تغییرات کابینه در سطح وزیر به عدد 9 برسد روحانی باید برای کل کابینه مجدداً از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار