کد خبر: ۷۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

سلامت نیوز:به گفته پژوهشگران انستیتوی ملی بهداشت ثابت کردند که رژیم غذاییDASHفشار خون را در بیش از 80 درصد افراد دچار فشار خون بالا، به حد طبیعی می رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت،این رژیم حاوی مقادیر زیادی مواد گیاهی میوه، سبزی، غلات کامل، حبوبات، آجیل و سایر دانه های خوراکی و لبنیات کم چرب است.

در این رژیم غذایی سبزیجات برگی شکل به مقدار زیاد مصرف می شوند که منبع غنی نیتریت هستند. نیتریت در جریان خون وجود دارد و با تبدیل شدن به اکسید نیتریک می تواند رگهای خونی را باز کند. در حقیقت نیتریت ها، یک شیوه جدید برای درمان فشار خون بالا، حملات قلبی، بیماری سلولهای داسی شکل و رگهای مسدود شده قلب و مغز و پاها هستند.

هموگلوبین که رنگدانه قرمز موجود در گلبول های قرمز است، اکسیژن را با خود در جریان خون حمل می کند و وقتی اکسیژن را رها کرد، نیتریت را به اکسید نیتریک تبدیل کرده و باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود. در افراد دچار فشار خون بالا، سطح خونی نیتریت پایین است.

اما غلظت بالای نیتریت خون هم، مسمومیت زاست، در نتیجه بایستی به میزان معین و محدود آن را مصرف کرد. سبزیجات برگی شکل مثل کلم، کاهو و... منابع خوبی از نیتریت هستند که به بدن انسان آسیبی نمی رسانند. افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، بایستی سبزیجات و سالاد و غذاهای گیاهی را به مقدار زیاد مصرف کنند، ولی مصرف گوشت قرمز و مرغ را کاهش دهند، زیرا گوشت ها حاوی سدیم بالایی هستند و فشار خون را افزایش می دهند. /


برچسب ها: رژیم غذایی دش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار