کد خبر: ۷۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
همتی: قیمت ارز منطقی می‌شود
رئیس کل بانک مرکزی درباره نوسانات نرخ ارز گفت: آمد و رفت های دیپلماتیک در شرایط خاص سیاسی و روانی مهم است لیکن آن را تعیین کننده اصلی رونده بازار ارز نمی دانم.

پیش بینی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص قیمت دلار

رئیس کل بانک مرکزی درباره نوسانات نرخ ارز گفت: آمد و رفت های دیپلماتیک در شرایط خاص سیاسی و روانی مهم است لیکن آن را تعیین کننده اصلی رونده بازار ارز نمی دانم.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در اخرین پست اینستاکرامی خود در خصوص عوامل تاثیر گذار در بازار ارز اعلام کرد: قبلا نیز تاکید کردم در اجرای سیاست های جدید ارزی در قبال صادرکنندگان و نقشی که در تامین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات و اسکناس صرافی‌ها خواهند داشت و نیز مدیریت و راهبری بازار اسکناس ارز خصوصاً آماده شدن برای عملیاتی کردن بازار متشکل ارزی شاهد منطقی تر شدن قیمت ارز در بازار خواهیم بود.

از اول سال تاکنون میزان تامین ارز برای واردات به رقم قابل توجه ۹.۴ میلیارد دلار رسیده است که حدود ۵ میلیارد دلار آن تامین شده است

در مورد بازار ارز این نکته را بارها تاکید کرده ام که عوامل سیاسی و بین المللی در شرایط تحریمی در نوسانات بازار ارز بی تاثیر نیست. اخبار به ظاهر مثبت و منفی هر کدام سهم خود تا حدودی می توانند بازار ارز را متاثر سازند.

با اطلاعاتی که از توانایی ها و امکانات و ذخایر ارزی کشور، روابط و ساختار جدید در حال شکل گیری تجاری و کانال های مالی دارم، تاثیر آمد و رفت های دیپلماتیک را در شرایط خاص سیاسی و روانی مهم، لیکن آن را تعیین کننده اصلی رونده بازار ارز نمی دانم.

بانک مرکزی امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد. وقتی واضعان حداکثر فشار تحریمی، به تدابیر بانک مرکزی در خنثی کردن توطئه اعتراف می کنند انصاف نیست صحبت از دستکاری در نرخ ارز، برای توجیه آمد و رفت ها و مذاکرات بشود.

افتخار مهم بانک‌مرکزی تداوم مقاومت در شرایط تحریم، برای تقویت ارزش پول ملی و حفظ ثبات اقتصادی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار