کد خبر: ۷۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نوع مواد مصرفی شایع در میان دانش آموزان، "گل" است گفت: آمار اعتیاد در جمعیت دانش آموزی ۲.۱ درصد است و افزایش پیدا نکرده است.

«گل»؛ عمده مخدر مصرفی دانش‌آموزان ایرانی

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نوع مواد مصرفی شایع در میان دانش آموزان، "گل" است گفت: آمار اعتیاد در جمعیت دانش آموزی ۲.۱ درصد است و افزایش پیدا نکرده است.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسش ایسنا درباره وضعیت اعتیاد در جمعیت دانش آموزی و برنامه‌های پایش و کاهش عرضه در اطراف مدارس اظهار کرد: حتما باید پایش‌های مجدد در این زمینه صورت بگیرد، چون جمعیت دانش آموزی ثابت نیست و هر ساله تعدادی فارغ التحصیل می‌شوند و باید این پایش‌ها بروز رسانی شوند.

وی افزود: آمار اعتیاد در جمعیت دانش آموزی ۲.۱ درصد است و افزایش نیافته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره شایع‌ترین ماده مصرفی در میان دانش آموزان گفت: متاسفانه قاچاقچیان بسته‌های جدید و رنگین را با تبلیغات گسترده تبلیغ می کنند و طبیعی است که هدف آنها نوجوانان هستندو قاچاقچیان با تاکید بر بی ضرر بودن اینکار را شروع می‌کنند.

مومنی ادامه داد: نوع مواد مصرفی شایع در میان دانش آموزان، "گل" است که آگاه سازی درباره آن بهتر شده است. قبلا می‌گفتند منشاء گیاهی دارد و ضرر ندارد، در حالی که قدرت توهم زایی آن بیشتر است، اما اکنون روند با آگاه سازی متوقف شده است.

وی درباره پاکسازی تا شعاع چندصد متری مدارس نیز گفت: مراقبت در اطراف مدارس از اولویت های دستگاه‌های مقابله ای است. اقدامات در شعاع چندصدمتری مدارس انجام و تقویت و تشدید شده است، به گونه‌ای که کشفیات در اطراف مدارس در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۴ درصد رشد داشته است.

مومنی همچنین درباره ورود مفاهیم پیشگیرانه اعتیاد به محتوای درسی گفت: تفاهم همه جانبه با آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری داریم که این مورد نیز در این تفاهم نامه مورد توجه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار