کد خبر: ۷۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
وضع آب و هوا؛
کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات غربی کشور خبر داد
خانم معصومه احمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز غربی، بخش‌هایی از سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های زاگرس شاهد بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.
وی ادامه داد: در بخش‌هایی از استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، گیلان، بخش‌های مرتفع استان قزوین و بخش‌هایی از دامنه زاگرس شامل استان‌هایی مانند غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از استان لرستان، شاهد ناپایداری جوی به خصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهیم بود.
احمدی تصریح کرد: برای فردا نیز این شرایط ادامه دارد و عمدتا در دامنه‌های زاگرس و البرز شاهد تداوم ناپایداری‌ها به خصوص در ساعات بعدازظهر خواهیم بود.
وی افزود: امروز در بخش‌های شمال شرق کشور همچون مناطقی از زابل در شمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد منجر به خیزش گردو خاک می‌شود و این شرایط کم و بیش در بخش‌هایی از جنوب غرب کشورمان وجود دارد.
کارشناس هواشناسی ادامه داد: برای امروز و فردا در استان‌هایی مانند خوزستان و ایلام وزش باد می‌تواند منجر به پدیده گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا شود.
احمدی گفت: بخش‌های مرکزی و شمالی خلیج فارس امروز مواج و متلاطم خواهد بود به طوری که ارتفاع موج افزایش پیدا می‌کند.
امروز آسمان تهران صاف است و ساعات بعد از ظهر رشد ابر را همراه با وزش باد خواهیم داشت و دمای هوای تهران نیز در گرم‌ترین زمان به ۳۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار