کد خبر: ۷۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
شرم‌آور توصیف کردن پیروزی 13-0 تیم ملی زنان آمریکا مقابل تایلند در جام جهانی زنان، از سوی یک فوتبالیست زن سابق کانادایی، جنجالی شده است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال زنان آمریکا سه‌شنبه شب در جام جهانی فوتبال به مصاف تایلند رفت و با ارائه یک بازی برتر با نتیجه 13-0 به پیروزی رسید. تیم ملی زنان آمریکا بعد از پیروزی 2-0 سوئد بر شیلی در گروه F رقابتها در اولین بازی خود به مصاف تایلند رفت و با ارائه یک بازی برتر موفق شد حریف آسیایی‌اش را با نتیجه 13-0 از پیش رو بردارد.

 

آمریکا به این ترتیب در رتبه اول گروه ایستاد و هوادارانش را خوشحال کرد اما بعضی از ناظرین بازی از نحوه شادی بازیکنان تیم ملی آمریکا بعد از به ثمر رساندن گلهایشان ناراحت شده و آن را نامناسب قلمداد کردند.

 

 

چند فوتبالیست زن کانادایی، کلر راستد، کیلین کایل و دایانا متسون که برای بررسی و تحلیل بازی در شبکه تلویزیونی TSN حاضر شده بودند به انتقاد تند از ستاره‌های آمریکا، الکس مورگان و مگان راپیونه به دلیل نحوه شادی بعد از گل‌شان در این بازی پرداختند و به دلیل اظهارنظرهای خود خبرساز شدند.

 

این سه فوتبالیست کانادایی و به خصوص کیلین کایل که در میان آنها شدیدترین و تندترین انتقادها را نثار ستاره‌های آمریکا کرد می‌گفتند آمریکا که نسبت به تایلند به مراتب تیم برتری است نباید در چنین بازی‌ای بعد از گل زدن به حریف طوری خوشحالی کند که انگار قهرمان جام جهانی شده. کیلین کایل این رفتار را شرم‌آور خوانده و به عنوان تحقیر حریف تعبیر کرد.

 

انتقادهای تند کانادایی‌ها اما اعتراض شدید هواداران تیم ملی زنان آمریکا را در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های این کشور به دنبال داشته. به نظر می‌رسد رقابت دو کشور بار دیگر محملی برای خودنمایی پیدا کرده و فوتبالیست‌های کانادایی با اظهارنظر خود درباره تیم ملی آمریکا آتش رقابت فوتبالی زنان آمریکا و کانادا را دوباره روشن کرده‌اند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار