کد خبر: ۷۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد: نسخه نرم‌افزار صدور رمز دوم پویا برای نصب روی گوشی‌های تلفن همراه مبتنی بر سیستم عامل IOS به‌ زودی آماده می‌شود.

ساسان شیردل در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با بیان اینکه بانک مسکن مسیر طراحی نرم‌افزار صدور رمز دوم یکبار مصرف را از سال گذشته آغاز کرد، اظهار کرد: طی روزهای اخیر این نرم‌افزار منتشر شده و مشتریانی که قصد استفاده از رمز دوم یکبار مصرف به جای رمز ثابت را دارند، می‌توانند نسبت به نصب آن از طریق فعال‌سازی سرویس رمز دوم پویا به وسیله خودپردازهای بانک مسکن اقدام کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر این سرویس برای تمام مشتریانی که تلفن همراه آنها مبتنی بر سیستم عامل اندروید است، قابل استفاده بوده و صرفا نیاز به فعال‌سازی اولیه از طریق مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز و نصب نرم‌افزار از طریق لینک ارسالی به شماره تلفن همراه آنها را دارد.
به گفته شیردل، نرم‌افزار مربوط به گوشی‌های IOS نیز طراحی شده و طی چند مرحله تست، رفع اشکال شده است. اکنون نیز در حال تست‌های نهایی هستیم و ظرف یکی دو روز آینده منتشر خواهد شد و در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در عین حال خاطرنشان کرد: مشکل نرم‌افزارهای داخلی برای نصب در گوشی‌های IOS یک مساله فراگیر است و تمام اپلیکیشن‌هایی که توسعه‌گران ایرانی تولید می‌کنند، اغلب به مرور نیازمند تغییرات و اصلاحاتی هستند.
شیردل در ادامه با بیان اینکه رمز دوم یکبار مصرف ممکن است مانند هر پروژه دیگری نقاط قوت و ضعف متفاوتی داشته باشد، اظهار کرد: در عین حال به مشتریان بانک مسکن توصیه می‌کنم از بستر رمز دوم پویا (یکبار مصرف) که اخیرا در دسترس قرار گرفته بهره‌مند شوند چراکه قطعا سطح امنیت تراکنش‌های آنها را افزایش می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه فعال‌سازی این امکان از طریق شماره تلفن همراه مشتریان میسر است، توضیح داد: در صورت همخوانی شماره تلفن ارایه شده به خودپرداز برای اخذ لینک نصب نرم‌افزار، با شماره تلفنی که در مشخصات هویتی و بانکی مشتری درج شده است، این لینک ارسال خواهد شد اما در غیر این صورت لازم است برای اعلام شماره تلفن جایگزین به بانک، مشتری یک نوبت به شعبه مراجعه کند.
شیردل توصیه کرد مشتریان نسبت به شماره تلفن همراه اعلامی به بانک حساس باشند و اگر تغییری در شماره خود داشتند، حتما مراتب را به شعبه اطلاع دهند تا از هرگونه سوء استفاده جلوگیری شود؛ ضمن اینکه صرف‌نظر از خدمات رمز یکبار مصرف، پیامک تراکنش‌های بانکی نیز به شماره اعلامی ارسال می‌شود و از این بابت هم موضوع حائز اهمیت و با امنیت اطلاعات مشتریان در ارتباط است.
وی با بیان اینکه طول عمر رمزهای پویا حداکثر 60 ثانیه است و پس از این زمان، رمز تولید شده منقضی و غیر قابل استفاده است، افزود: البته طول عمر رمزهای پویا ممکن است در آینده توسط بانک تغییر کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: