کد خبر: ۷۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در دیدار با رئیس اداره امور شعب استان گفت: انتظار می رود بانکها و موسسات مالی از ظرفیت قرض الحسنه برای حل مشکلات مردم، توسعه کسب و کار و اشتغال جوانان بیش از پیش استفاده نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد آذربایجان غربی_حجت الاسلام قریشی_ نماینده ولی فقیه در استان _ در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت موضوع قرض الحسنه اظهار داشت: اساساً قرض الحسنه یکی از موضوعات مهم و مورد توجه دین مبین اسلام است و در متون فقهی و اسلامی بر ترویج آن بین مردم تاکید فراوانی شده است.
امام جمعه ارومیه نیز در ادامه عنوان کرد: امروزه فرهنگ سازی موضوع قرض الحسنه در جامعه از اهمیت به سزایی برخوردار است و انتظار می رود بانکها و موسسات مالی از ظرفیت قرض الحسنه برای حل مشکلات مردم، توسعه کسب و کار و اشتغال جوانان بیش از پیش استفاده کنند.
حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بانکها باید با پرهیز از تبلیغ حساب‌های سودده ، به ترویج قرض‌الحسنه روی آورده و مردم را برای داشتن حساب‌های قرض‌الحسنه و یاری رساندن به محرومین و نیازمندان واقعی جامعه تشویق نمایند.
وی در پایان ضمن تقدیر از اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداری اسلامی و تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به مبحث ربا را ضروری دانست و اظهار داشت: باید بر رعایت مباحث فقهی بانکداری به ویژه ربا احتمام بیشتری ورزید، چرا که در آیات و روایات به آثار مخرب آن در زندگی دنیوی و اخروی اشاره فراوانی شده است.
در ادامه این دیدار محرم خرم_ رئیس اداره امور شعب استان آذربایجان غربی_ ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بانک در سال گذشته و فرهنگ سازی در حوزه حسابهای قرض الحسنه در بین آحاد مردم اظهار داشت: تحول در سیستم بانکی و تسلط کارکنان به قراردادهای بانکی و آموزش و فراگیر کردن آن در بین مردم می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های بانکی بدنبال داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: