کد خبر: ۷۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
فرماندهی مرکزی تروریستهای آمریکا در غرب آسیا ویدئویی منتشر کرده که مدعی است نقش ایران را در حمله به نفتکش‌ها در خلیج عمان ثابت می‌کند.در ویدئوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) تصویر قایقی که ادعا شده ایرانی است، منتشر شده که در حال جدا کردن یک مین عمل نکرده از نفتکش «کوکوکا کوریجس» است.
ویدئوی ادعایی ارتش آمریکا درباره نزدیک شدن قایق سپاه به نفتکش  + فیلم

ارتش آمریکا تصاویری را منتشر کرده که مدعی است نقش ایران را در حمله روز گذشته به نفتکش‌ها در خلیج عمان ثابت می‌کند.

در  ویدئوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) تصویر قایقی که ادعا شده ایرانی است، منتشر شده که در حال جدا کردن یک مین عمل نکرده از نفتکش «کوکوکا کوریجس» است.

«بیل اربن» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: در ساعت ۴:۱۰ دقیقه به وقت محلی، یک قایق گشتی سپاه پاسداران ایران به نفتکش «کوکوکا کوریجس» نزدیک شد و تصویر جداکردن یک مین عمل نکرده از این نفتکش مشاهده و ضبط گردید.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا همچنین تصاویری را منتشر کرد که در ظاهر نشان می‌دهد یک مین به بصورت مغناطیسی به بدنه یک کشتی و پیش از جدا کردن آن، چسبانده شده است.

ادعای سنتکام علیه ایران در حالی بیان می‌شود که در این فیلم که برای اثبات نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان منتشر شده، زمان و مکان این مواجهه و هویت کشتی و سرنشینان قایق مشخص نیست.

خبرگزاری رویترز نیز با بیان تردید در خصوص فیلم ادعایی ارتش آمریکا علیه ایران نوشت: غالبا رمزگشایی از چنین تصاویری دشوار است و انتشار آن نشان می‌دهد آمریکا تلاش می‌کند جامعه بین الملل را قانع کند ایران مسئول این حملات بوده است.

همچنین این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شوند که هنوز روایت واحد و تاییدشده‌ای درباره علت حادثه منتشر نشده است. در حالی فرماندهی مرکزی آمریکا با انتشار این فیلم مدعی است حادثه رخ داده بر اثر مین دریایی بوده که طبق برخی اظهارات دیگر یکی از نفتکش‌ها بر اثر «اژدر» دچار سانحه شده و برخی دیگر از شاهدان از مشاهده شیء پرنده در آن حوالی سخن می‌گویند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار