کد خبر: ۷۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
گروه بورس: یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اوراق بهادار تهران گفت: ارزش معاملات بورس ایران طی سه سال گذشته هفت برابر شده که همین امر نشان دهنده سوددهی مناسب این بخش از سرمایه گذاری است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از ایرنا ، یاسر فلاح افزود: ارزش معاملات روزانه در این بازار طی خرداد ۱۳۹۵ حدود ۲ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در خرداد سال جاری به ۱۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد معاملات بورس کشور در سه سال گذشته ۵.۲ برابر شده و از ۶۵ هزار معامله روزانه در خرداد ۱۳۹۵ به ۳۴۰ هزار معامله در خرداد امسال افزایش یافته است.
وی با اشاره به ۳.۲ برابر شدن شاخص کل بورس بین سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۸ بیان کرد: در این مدت شاخص بورس از ۷۴ هزار و ۸۵۰ واحد به ۲۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد رسیده که روندی بسیار مناسب است.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه سرمایه گذاری در بورس، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و ارائه آمار، اطلاعات و اخبار در خصوص روند سرمایه گذاری در این بازار مطمئن است که اقدامات خوبی در این باره صورت گرفته و همکاری‌های قابل توجهی از سوی رسانه‌ها انجام شده است.
فلاح گفت: رسانه‌ها بازوی کمکی بورس در راستای شناخته شدن این بازار سرمایه گذاری در کشور است که می‌تواند بیش از پیش در راستای افزایش حضور مردم و سرمایه گذاری اقشار مختلف در آن کمک کار باشد.
وی افزود: طبق بررسی‌های آماری صورت گرفته در یک افق ۱۰ ساله، سرمایه گذاری در بورس از همه بازارهای رقیب پرسودتر بوده است که این امر باید مدنظر مردم باشد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کد معاملاتی بورس در کشور صادر شده که این میزان با رشد شتابان در حال افزایش است.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس همچنین در مورد بورس ارومیه بیان کرد: در سال گذشته حجم معاملات این بازار منطقه‌ای، حدود ۲.۳ میلیارد سهم بوده که ارزش آن نیز به ۵ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال می‌رسید.
فلاح با اشاره به اینکه ۲۲ بورس منطقه‌ای در کشور وجود دارد، ادامه داد: ارومیه از نظر حجم معاملات در رده سیزدهم کشوری ایستاده است.
وی تاکید کرد: با توجه به حجم قابل توجه سرمایه گذاران ارومیه‌ای بازار بورس، می‌توان از ظرفیت‌های این شهر و آذربایجان غربی در راستای افزایش سهم این بازار منطقه‌ای استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر چهار بازار زیر نظر سازمان بورس کشور فعالیت دارد که شامل بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالای ایران و بورس انرژی ایران است.بورس اوراق بهادار و سهام در کنار بازارهایی نظیر طلا و سکه، خودرو، ارز و حتی سپرده‌های بانکی برای جذب سرمایه‌های مردم تلاش می‌کنند.بورس، طبق تحقیقات مفصل انجام شده در کشورهای مختلف، مطمئن‌ترین و در درازمدت پرسودترین بازار به شمار می‌رود.

نام:
ایمیل:
* نظر: