کد خبر: ۷۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
اولین جلسه کارگاه سناریونگاری در آینده‌پژوهی با عنوان مقدمه‌ای بر آینده پژوهی در صنعت بیمه و با هدف آشنایی صنعت بیمه با علم و روش‌های آینده‌پژوهی روز گذشته در محل پژوهشکده بیمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه در مراسم افتتاحیه این نشست که در راستای اقدامات پژوهشکده برای آینده‌پژوهی صنعت بیمه با حضور کارشناسان بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه و پژوهشگران پژوهشکده بیمه برگزار شد، دکتر کردبچه رییس پژوهشکده بیمه به اهمیت موضوع آینده‌پژوهی در صنعت بیمه اشاره کرده و افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر صنعت بیمه با حضور فین‌تک‌ها و اینشورتک‌ها در حال تحول است باید به این موضوع پرداخته شود که تحولات اقتصادی، اجتماعی، فناوری و نظایر آن چگونه صنعت بیمه را متحول خواهد کرد و چگونه می‌توان در جهت‌گیری این تحولات به سمت دلخواه نقش‌آفرینی نمود.
وی تصریح کرد پژوهشکده بیمه سعی دارد با برگزاری سلسله کارگاه‌های مرتبط، بضاعت علمی موجود در این زمینه را در اختیار صنعت قرار دهد.
در ادامه دکتر نیاکان، سرپرست معاونت پژوهشی پیرامون فلسفه برگزاری این کارگاه عنوان کرد: آینده‌پژوهی یکی از موضوعات مهم مورد نظر شرکت‌ها و خبرگان صنعت است و به همین دلیل پژوهشکده بیمه این موضوع را در زمره اولویت‌های راهبردی خود قرار داده است. به همین منظور کمیته‌ای متشکل از پژوهشگران پژوهشکده، دانشگاهیان و خبرگان صنعت بیمه شکل گرفته و یکی از موضوعاتی که در این کمیته مطرح شده این است که ماهیت و نقش بیمه در آینده چگونه تغییر خواهد کرد.
شایان ذکر است این دوره طی چند هفته با محورهای پرسش از آینده، آینده‌های بدیل، کشش آینده، موتورهای پیشران و کسب و کار آینده با تدریس دکتر معز خادم حسینی برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: