کد خبر: ۷۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶

معاون سیاسی وزیر کشور از استعفای ۵۰ نفر از مدیران مشمول تبصره ۲۵ قانون انتخابات برای حضور در انتخابات مجلس خبر داد.

به گزارش ایلنا، جمال عرف عصر امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی روحانیون، معتمدان، فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در استان کردستان اظهار داشت: این افراد در مهلت مقرر تقویم انتخابات برای استعفا (۱۰ تا ۱۶ خرداد سال‌جاری) استعفای خود را به مدیر مافوق خود تسلیم کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مدیرانی از سایر دستگاه‌ها و همچنین نیروهای مسلح نیز برای این منظور استعفا کرده‌اند که با توجه به اینکه اعلام آن به ستاد انتخابات کشور اجباری نیست تاکنون آمار دقیقی از آنها در دسترس نیست.

عرف درباره برگزاری انتخابات کشور به صورت الکترونیکی نیز اظهار داشت: ستاد انتخابات آمادگی خود را برای برگزاری الکترونیکی به شورای نگهبان اعلام کرده و در انتظار پاسخ آن و تأمین زیرساخت‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در دوره قبلی انتخابات در ۱۳۹ شهر کشور انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار شد و بدون شک زیرساخت‌های این شهرها تأمین شده از این رو دنبال افزایش این تعداد در انتخابات امسال هستیم. در دوره فعلی نیز مقرر شده تمام خدمات احراز هویت در ۵۰ تا ۶۰ هزار شعبه انتخابات به صورت الکترونیکی باشد اما تاکنون تصمیمی بر الکترونیکی بودن تمام مراحل در صندوق‌های اخذ رأی اتخاذ نشده است.

عرف درباره تعداد حوزه‌های انتخابیه نیز گفت: سال‌جاری در انتخابات تعداد کرسی‌های نمایندگی ۲۹۰ کرسی و تعداد حوزه‌ها نیز با یک مورد افزایش به ۲۰۸ مورد خواهد رسید.

برچسب ها: انتخابات ، استعفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار