کد خبر: ۷۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال ۹۷، ۱۰۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن توسط بانک‌ها ارائه شده است که اراده مشترک وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی این است که سهم مسکن را از تسهیلات بانکی در سال ۹۸ به ۲۰ درصد برسانیم.

اعلام جزییات طرح مسکن کارکنان دولت

وزیر راه  شهرسازی گفت: در سال ۹۷، ۱۰۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن توسط بانک‌ها ارائه شده است که اراده مشترک وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی این است که سهم مسکن را از تسهیلات بانکی در سال ۹۸ به ۲۰ درصد برسانیم.

 محمد اسلامی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه احداث صد هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرساز و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ساخت ۱۰۰ هزار واحد در ۳۵ شهر بزرگ به اجرا می‌رسد، گفت: محدودیت‌هایی در شهرها برای ساخت این واحدها وجود دارد اما بر اساس قانون، ۲۵ شهری که مشمول خروج پادگان‌ها از محدوده شهری می‌شوند در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر اراضی وزارت دفاع برای ساخت این ۱۰۰ هزار واحد کافی نبود مابقی واحدها در اراضی شهرهای جدید احداث خواهند شد.اسلامی با اشاره به تامین منابع مالی این پروژه گفت: نکته حائز اهمیت تعهد ما برای پیشتییابی از جریان سازی تولید مسکن است و سقف ارائه تسهیلات برای اجرای این پروژه بر اساس مصوبات خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش سهم مسکن از تسهیلات بانکی گفت: سهم مسکن از تسهیلات بانکی به ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در سال ۹۷، ۱۰۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن توسط بانک‌ها ارائه شده است که اراده مشترک وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی این است که سهم مسکن را از تسهیلات بانکی در سال ۹۸ به ۲۰ درصد برسانیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات طرح مسکن کارکنان دولت و اولویت‌بندی بین اقشار مختلف برای ساخت مسکن اظهار داشت: هدف ما از اجرای این طرح‌ها شدت بخشیدن به جریان تولید مسکن است و از همه ظرفیت‌ها برای رونق بازار مسکن استفاده می‌کنیم.

اسلامی ادامه داد: ساخت این ۱۰۰ هزار واحد با همکاری وزارت دفاع افزون بر ۴۰۰ هزار واحدی است که دولت آن را در دستور کار قرار داده است تا بتواند نیاز اقشار ضعیف را پوشش دهد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در اجرای برنامه‌های مسکن هیچ اولویت‌بندی وجود ندارد به این معنا که کارکنان نیروهای مسلح در اولویت با سایر اقشار قرار دارند، گفت: برنامه‌های متعددی برای صاحب خانه کردن مردم در دستور کار قرار دادیم تا به پایداری عرضه مسکن برسیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه تعادل بخشی به بازار مسکن وظیفه قانونی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: جامعه هدف ما اقشار متوسط رو به پایین هستند صرف نظر اینکه کارمند دولت باشند یا نه.

اسلامی تاکید کرد: تمام هدف ما این است آرزوی مسکن دار شدن جوانانی که در سن ازدواج هستند را کوتاه کنیم تا هر چه سریع‌تر بتوانند مسکن مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی ادامه داد: کارمندان خصوصی و شرکت‌های خصوصی و دولتی باید بتوانند با پس انداز خود توان خرید خانه را داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار