کد خبر: ۷۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن از طراحی بانک اطلاعاتی جدید املاک مازاد در این اداره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اسحاق خاکی، رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن با اشاره به تاکید موجود در راستای افزایش حجم فروش املاک مازاد بانک مسکن اعلام کرد:در راستای اهداف تعیین شده برای تسریع و تسهیل فروش املاک مازاد بانک مسکن به دنبال هدف گذاری های صورت گرفته در مجموعه اقتصادی دولت، بانک مسکن نیز در تلاش است تا با ایجاد زمینه های لازم، به این موضوع سرعت دهد.
وی با بیان اینکه وجود بانک های اطلاعاتی مفید و جامع یکی از روش های تسهیل و تسریع در انجام امور ساختمان در مجموعه ها، دستگاه و نهادها و از جمله بانک مسکن است خاطرنشان کرد: در زمینه تهیه بانک های اطلاعاتی در حوزه های مختلف در اداره ساختمان بانک مسکن همکاری تنگاتنگ و مناسبی بین اداره و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک وجود دارد و یکی از اهداف مورد نظر در این زمینه آن است که با استفاده از ابزارها و امکانات مربوط، بانک های اطلاعاتی جامع ایجاد شود.
خاکی با بیان اینکه وجود بانک های اطلاعاتی جامع کمک شایان توجهی به مدیران برای تصمیم گیری و سیاست گذاری در حوزه های مختلف می کند خاطرنشان کرد: این موضوع در ارتباط با فعالیت ها و ماموریت های زیر مجموعه اداره کل ساختمان بانک مسکن نیز صادق است.
وی تصریح کرد: وجود بانک های اطلاعاتی جامع و کامل به بهبود فعالیت های این حوزه کمک بسیار زیادی می کند.
خاکی افزود: در این راستا همواره در تلاشیم تا با به روز رسانی و بهبود بانک های اطلاعاتی در بخش های گوناگون زیر مجموعه این اداره کیفیت و کمیت برنامه ها را بهبود بخشیم.
وی با بیان اینکه بانک های اطلاعاتی جامع در تسریع فروش املاک مازاد بانک مسکن نیز بسیار موثر است،گفت: بهبود عملکرد در حوزه فروش املاک مازاد هم اکنون یکی از اهداف مهم بانک مسکن در حوزه ساختمان است و همواره در تلاشیم تا با انجام مجموعه اقدامات موثر در این زمینه عملکرد خود را در این زمینه ارتقا بدهیم.
خاکی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی فروش املاک مازاد بانک ها و زیر مجموعه های دولتی به منظور تبدیل سرمایه های راکد دور مانده از چرخه تولید و کسب و کار به سرمایه های مولد برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال در کشور، بهبود رشد اقتصادی کشور و ... یکی از موارد مورد تاکید از سوی تیم اقتصادی دولت است؛ طوریکه طی یکسال گذشته به خصوص تمام دستگاه ها از جمله بانک مسکن نیز در این زمینه اهتمام و تلاش بیشتری داشته اند.
وی با بیان اینکه در اداره ساختمان بانک مسکن، سامانه جامعی برای درج تمام اطلاعات ساختمانی گردآوری شده از سوی این اداره طراحی شده است، گفت: در این سامانه ریز و جزییات تمام اطلاعات ساختمانی درج می شود.
خاکی توضیح داد: این سامانه در آینده به سامانه ای جامع از اطلاعات ساختمانی تبدیل خواهد شد که برای سایر فعالان ساختمانی نیز به عنوان مرجع اطلاعاتی مورد استفاده است.به عنوان مثال تمام استانها باید درخواست های خود در حوزه ماموریت های اداره کل ساختمان را در این سامانه با ذکر قیمت و آیتم های ساختمانی مورد استفاده ذکر کنند و تنها پس از اعلام این موارد است که به درخواست آنان رسیدگی شده و اعتبار مورد نیاز به آن ها اختصاص پیدا می کند.
وی تصریح کرد: به جهت درج مشخصات آیتم های ساختمانی و قیمت های آن ها در این سامانه که در اداره کل ساختمان بانک مسکن طراحی شده است، این سامانه می تواند مرجع بسیار مناسبی برای فعالان ساختمانی از بابت اطلاع از سطح قیمت مصالح و موارد مختلف ساختمانی در بازار باشد.
خاکی گفت: قرار است در مراحل تکمیلی این سامانه سایر بخش های مرتبط با ماموریت های اداره کل ساختمان بانک مسکن همچون حوزه املاک مازاد نیز به این سامانه متصل شود و بانک اطلاعاتی ارزشمندی به منظور پیشبرد بهتر و بهینه تر طرح ها و برنامه های تعریف شده در سند چشم انداز بانک مسکن، در این زمینه ایجاد شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: