کد خبر: ۷۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
باز هم پای یک زن درمیان است؛
پای این زن از طریق مصاحبه نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس به خبرها باز شد تا کم کم به یکی از داغ ترین موضوعات فضای مجازی و رسانه ها تبدیل شود و امروز به یکی از اصلی ترین سوالهای خبرنگاران از وزیر نفت و سخنگوی دولت در حاشیه جلسه کابینه تبدیل شود.

ماجرای نفوذ زن جاسوس در وزارت نفت چیست؟

چند روز قبل بود که برای نخستین بار از طریق دو نماینده مجلس خبری در خصوص نفوذ یک زن در وزارت نفت و ارتباطش با 16 مدیر در صدر خبرها قرار گرفت.

پای این زن از طریق مصاحبه نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس به خبرها باز شد تا کم کم به یکی از داغ ترین موضوعات فضای مجازی و رسانه ها تبدیل شود و امروز به یکی از اصلی ترین سوالهای خبرنگاران از وزیر نفت و سخنگوی دولت در حاشیه جلسه کابینه تبدیل شود.

بر اساس آنچه نماینده شاهین شهر در مجلس گفته بود: اخیرا نهادهای امنیتی باند نفوذی در وزارت نفت را دستگیر کردند که در راس آن خانمی با ایجاد ارتباط با ۱۶ نفر از مقامات ارشد این وزارتخانه توانسته بود در جهت تکمیل پازل دشمن ضرباتی را به کشور وارد کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: در راس یک باند خانمی قرار داشت که با نفوذ بین ۱۶ نفر از مدیران مهم و تاثیرگذار وزارت نفت توانسته بود تصمیمات مهمی را در وزارت نفت مسکوت بگذارد و ضربه کاری را در این جنگ اقتصادی به کشور وارد کند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: این خانم همانطور که گفته شد با ۱۶ نفر از مقامات تاثیرگذار وزارت نفت ارتباط داشته است که این مقامات با همراهی این خانم تصمیمات غلطی را در جهت خواسته‌های دشمن و برعلیه منافع ملی کشور اتخاذ می‌کردند.

هر چند در پی انتشار این خبر یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات ضمن نادرست خواندن خبر مذکور گفت: محتوای پرونده‌های امنیتی صرفاً در اختیار مراجع ذی‌صلاح قضایی قرار می‌گیرد و بیان اتهاماتی از این دست توسط هر فرد یا مرجع دیگری فاقد اعتبار است  اما این باعث نشد تا رسانه های منتقد دولت از این خبر برای اعمال فشار بر ئزیر نفت استفاده نکند تا جایی که پای زنگنه به بهارستان هم باز شد.

امروز هم بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در واکنش به حواشی ایجاد شده پیرامون برخی فعالیت‌های وزارت نفت با تاکید بر این که من مقاومت می‌کنم و از این مسائل جا نمی‌زنم، اظهار کرد: اگر این دوستان وقت ما را نگیرند و بگذارند کار کنیم به امید خدا بر دشمنان غلبه خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره علت دیدار برخی نمایندگان مجلس با بابک زنجانی، گفت: در جریان علت این دیدار نیستم و باید موضوع را از خود نمایندگان دیدار کننده بپرسیدید.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره اعلام تمایل هند مبنی بر جایگزینی نفت ایران توسط آمریکا پس از سفر اخیر وزیر خارجه ایالات متحده به این کشور گفت: در این باره باید منتظر بمانیم ببینم چه می‌شود.

در همین حال سخنگوی دولت هم با اشاره به بازداشت یک خانم در ارتباط با وزارت نفت گفت: این خانم کارمند یک شرکت اروپایی است و وزارت اطلاعات در حال بررسی بیشتر موضوع است.

علی ربیعی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت اخیر یک خانم که با وزارت نفت در ارتباط بوده است اظهارکرد: این خانم کارمند یک شرکت اروپایی است. معمولاً این شرکت‌های خارجی که با دستگاه‌های اجرایی کار می‌کنند اطلاعات را نیز جمع‌آوری می‌کنند ولی اینکه جمع‌آوری این اطلاعات اقدام جاسوسی است یا خیر به بررسی نیاز دارد.

وی ادامه داد: البته اینگونه بیان شد که این خانم با ۱۶ فرد در ارتباط بوده است که بیان این مسئله به این شکل یک بیان اسلامی نیست. وزارت اطلاعات بررسی بیشتری را دارد انجام می‌دهد و قوه قضائیه نیز نتیجه را اعلام خواهد کرد.

وی همچنین درباره کشف دستگاه پز در دفتر زنگنه گفت: من با کارشناسان اقتصادی و ضد جاسوسی وزارت اطلاعات صحبت کردم ، آنها گفته‌اند دستگاه‌های پز ربطی به زنگنه نداشته است و فسادی هم رخ نداده و عدد ۱۰ میلیارد هم صحیح نیست. به نظر من صاحب صلاحیت‌ترین دستگاه در این زمینه وزارت اطلاعات است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد موضع دولت نسبت به فشارهای وارده بر وزیر نفت خاطرنشان کرد: وزیر نفت یک وزیر کاربلد است که در شرایط تحریم بهترین فرد برای اداره امور نفت از تولید تا فروش است.

حرف آخر را هم امروز درباره این ماجرا حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری زد و در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی درباره "یک زن نفوذی در وزارت نفت و دستگیری یک مقام نفتی» اظهار کرد: پرونده‌های این چنینی که در دادسرا تشکیل می‌شود تا زمانی که مشمول تحقیقات هستند و بازپرس تحقیقات لازم را انجام می‌دهد، نه به موجب قانون مجاز هستیم که آن را افشا کنیم و نه مصلحت مجموع کشور است که بخواهیم آن‌ها را دنبال کنیم و یا اطلاعات ناقص را در اختیار دیگران بگذاریم.

وی افزود: یک جرمی واقعی شده است و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضائی به آن ورود پیدا کردند و باید تحقیقات تکمیل شود و وقتی به مرحله‌ای رسید که قابل نشر بود، قطعاً منتشر خواهد شد. حال به نظر می رسد باید منتظر باشیم تا ببینیم بالاخره پرونده این زن به کجا می رسد و ایا وزارت نفت از این ماجرا سربلند بیرون می اید یا خیر.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار