کد خبر: ۷۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره روند واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها گفت: برای ارائه این سهام در برهه نخست اموال غیرتولیدی این شرکت‌ها واگذار و در مرحله بعدی شرکت‌های تابعه واگذار خواهد شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره روند واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها گفت: برای ارائه این سهام در برهه نخست اموال غیرتولیدی این شرکت‌ها واگذار و در مرحله بعدی شرکت‌های تابعه واگذار خواهد شد

شرط واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از تکرار تجربه تلخ خصوصی‌ سازی ها، در واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها چه اقداماتی انجام می‌دهد، گفت: سهام دولت در ایران خودرو و سایپا واگذار می‌شود و این واگذاری ها با برنامه‌ریزی و اخذ تدابیر ویژه انجام می‌گیرد.

وی افزود: برای ارائه سهام دولت در خودروسازی‌ها در برهه نخست اموال غیرتولیدی این شرکت‌ها واگذار و در مرحله بعدی شرکت‌های تابعه واگذار خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای واگذاری خودروسازی‌ها جوانب احتیاط رعایت می‌شود، اظهار کرد: باید این سهام به افرادی واگذار شود که اهلیت داشته و کاربلد باشند.

تهدید خودروسازان از سوی رحمانی

رضا رحمانی در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان با اشاره به اینکه هیچ خودرو ساز داخلی حق ورود قطعه خودرویی که در داخل تولید می شود را ندارد گفت: از ابتدای سال جاری وارد کردن 142 قلم کالا و در سال گذشته نیز 139 قلم کالا را که در کشور تولید می شد ممنوع اعلام کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.

همچنین اکبر صادقی، مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت گفت: فرآیند تکمیل کاری خودروهای ناقص با سرعت بیشتری در ایران‌خودرو درحال انجام است و اطمینان می‌دهم با پیگیری وزارت صمت و تلاش خودروسازان به‌زودی تحویل خودروهای معوقه به روز می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت، مشکل خودروهای دارای کسری قطعه را نبود سرمایه در گردش مناسب برای تولید در خودروسازان و عدم تأمین برخی از قطعات الکترونیکی و ایمنی دانست و اظهار داشت:‌ با پای کار آمدن شرکت‌های دانش‌بنیان، روند بومی‌سازی قطعات حساس و الکترونیکی خودرو ها سرعت می‌گیرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir

برچسب ها: سهام عدالت ، خودرو ، بورس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار