کد خبر: ۷۷۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
باز هم پای سودجویی برخی بانک ها در میان است!
این روز‌ها بسیاری از مردم برای پرداخت جریمه خودرو‌های خود از سامانه اینترنتی راهور ۱۲۰ استفاده می‌کنند، چراکه سامانه‌های پرداخت اینترنتی در تسهیل بسیاری از کار‌ها نقش بسزایی دارند.

راهور پاسخ داد؛ چرا خلافی‌ خودروها صفر نمی‌شود؟!

این روز‌ها بسیاری از مردم برای پرداخت جریمه خودرو‌های خود از سامانه اینترنتی راهور ۱۲۰ استفاده می‌کنند، چراکه سامانه‌های پرداخت اینترنتی در تسهیل بسیاری از کار‌ها نقش بسزایی دارند.

اما اخیراً شهروندانی که از طریق سایت راهور ۱۲۰ اقدام به پرداخت جرایم خودروی خود کرده اند، با مشکل مواجه شدند و با وجود پرداخت هزینه خلافی خودرو به صورت اینترنتی، در سیستم ناجا همچنان دارای خلافی هستند.

این سامانه پرداخت اینترنتی خلافی خودرو با دریافت مبلغ جریمه، خلافی افراد را تسویه نمی‌کند و شهروندانی که خودرو آنها توقیف شده و در پارکینگ است، نمی توانند خودرو را ترخیص کنند.


بیشتر بخوانید: پرداخت جرایم رانندگی قسطی شد


در همین زمینه سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صفر نشدن خلافی خودروهایی که در سامانه راهور ۱۲۰ خلافی خود را پرداخت کرده‌اند، اظهار کرد: پرداخت جریمه از طریق سایت راهور ۱۲۰ به دلیل وجود داشتن بانک های واسط به مشکل خورده چرا که این بانک‌ها پول را بیش از حد در حساب های خود نگه می دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه هر زمان که تاییدیه پرداخت به دست اجراییات برسد، سیستم اجراییات خلافی ها را صفر می کند، گفت: البته یکی از مشکلاتمان بحث USSD‌ هاست که بانک‌های واسط خودشان به عنوان بانک عامل نیستند در صورتی که در گذشته فقط یک بانک عامل داشتیم که به لحظه صدور تاییدیه ها انجام می شد.

وی ادامه داد: برای راحتی کار مردم USSD‌ها را توزیع کردند و به بانک‌های غیرعامل واگذار شده است، این بانک ها مقداری از پول را متوقف می‌کنند تا از سود آن بهره‌مند شوند.

سردار هادیان‌فر با اشاره به اینکه این اقدام با نیت کسب سود بیشتر انجام می شود، افزود: بانک ها قصد دارند از وجود پول در حساب های خودشان سود بیشتری ببرند و به نوبت اقدام به واریز مبالغ به خزانه دولت می کنند که این موضوع اشکال دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: من این گزارش را قبلاً هم دریافت کرده‌ام و بعضی از افراد هنگام مراجعه به مراکز شماره‌گذاری برای نقل و انتقالات خودرو گرفتار این موضوع  شده بودند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای در رابطه با این موضوع برگزار کرده‌ایم ، در این راستا  با ساز و کارهای بستری را به وجود آوریم  تا برای کسانی که بلافاصله پول‌ها را جابجا می‌کنند، تاییدیه ای صادر شود، گفت: در این میان امکان توقف پول در بانک وجود ندارد و این مبلغ در اختیاربانکی که به بانک عامل نزدیک تراست قرار می گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار