کد خبر: ۷۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
پژو ۲۰۰۸ به ۳۲۵ میلیون تومان رسید
بازار خودرو یکی از آشفته‌ترین دوران خود را پشت سر می‌گذارد. عدم تحویل خودرو‌های پیش‌فروش شده و افزایش بی‌محابای قیمت‌ها، صدای مشتریان این بازار را درآورده است و تقریبا از اوایل سال گذشته بود که نوسانات بازار ارز با تأثیر بر قطعات خودرو و مواد اولیه باعث شد قیمت خودرو روند صعودی به خود بگیرد و تاکنون قیمت‌ها در برخی از مدل‌ها حتی ۵ تا ۶ برابر برسد.

اتفاق های عجیب و غریب در بازار خودرو + آخرین قیمت ها

بازار خودرو یکی از آشفته‌ترین دوران خود را پشت سر می‌گذارد. عدم تحویل خودرو‌های پیش‌فروش شده و افزایش بی‌محابای قیمت‌ها، صدای مشتریان این بازار را درآورده است و تقریبا از اوایل سال گذشته بود که نوسانات بازار ارز با تأثیر بر قطعات خودرو و مواد اولیه باعث شد قیمت خودرو روند صعودی به خود بگیرد و تاکنون قیمت‌ها در برخی از مدل‌ها حتی ۵ تا ۶ برابر برسد.
عوامل متعددی در گرانی خودرو موثر است. یکی از این عوامل وجود دلالان در بازار خرید و فروش خودرو است. دلالان با هجوم سرمایه‌های خود به بازار خودرو، باعث ایجاد تقاضای کاذب شده و این تقاضای کاذب منجر به افزایش قیمت‌ها و ایجاد قیمت‌های غیر واقعی شده است، از دیگر دلایل می‌توان به بهم خوردن بازار عرضه و تقاضا به دلیل کاهش تولیدات داخلی و خروج شرکت‌های خارجی و قطع همکاری آن‌ها به دلیل عدم امکان عمل کردن به تعهداتشان اشاره کرد.

به عنوان نمونه امروز شرکت پارس خودرو فراخوان دوم طرح های پیشنهادی خود جهت تعهدات مشتریان خودروهای برلیانس را اعلام کرد. در این فراخوان سه پیشنهاد تبدیل مدل خودرو، انصراف و الحاقیه قرارداد مدنظر قرار گرفته و پیشنهاد شده خریداران به جای برلیانس پریاد و تیبا و ساینا بگیرند.

طرح پیشنهادی "انصراف" پارس خودرو به مشتریان اعلام کرده که در صورت تمایل می‌توانید نسبت به انصراف پذیرش خود اقدام نمایند در این روش به منظور جلب رضایت حداکثری این گروه از مشتریان خود انصراف با نرخ 45 درصد از زمان ثبت نام اولیه محاسبه خواهد شد و پس از انصراف نام فروش فوری یک دستگاه خودرو از محصولات قابل عرضه شرکت سایپا با قیمت" تیرماه 98 "با قابلیت خرید انصرافی برای مشتری فراهم می‌شود که مشتریان تمایل به استفاده از روش فروش فوری نداشته باشد مبلغ پیش پرداخت به انضمام سود انصراف 5 درصد به ایشان مسترد خواهد شد.

در طرح پیشنهادی "الحاقیه " قرارداد مشتریان در صورت تمایل به انتظار تا تولید مجدد محصولات برلیانس و استفاده از ادامه روند سود مشارکت و جریمه تأخیر طبق قرارداد مجموع 27 درصد می‌توانند نسبت به امضای الحاقیه قرارداد اقدام کنند.

فعالان بازار خودرو همچنان تأکید دارند خریداری در بازار نیست و بیشتر بخش بازار را دلالان تشکیل می‌دهند. طی چند ماه اخیر معاملات خودرو‌ها ناگهان با رکودی سخت مواجه شد و این مسئله باعث شده تا قیمت خودرو‌های وارداتی و داخلی به کمترین میزان خود در چند ماه گذشته برسد.
اما قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان بالا و دست نیافتنی است. بسیاری از فعالان بازار خودرو می‌گویند خرید و فروشی در این بازار در کار نیست. این در حالی است که با وجود افت جزئی قیمت خودرو در هفته‌های اخیر، اما دوباره چند روزی است که قیمت‌ها در بازار خودرو روند صعودی به خود گرفته است. قیمت‌هایی که از یک سل گذشته تا به امروز رشد بیش از ۱۰۰ درصد را تجربه کرده است.

امروز پراید ۱۱۱ همچنان در محدوده ۵۱ میلیون تومان قیمت خورد. در عین حال قیمت پراید ۱۳۱ نیز به ۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

 خودروی ۴۰۵ GLX  به قیمت ۸۰ میلیون تومان در بازار عرضه شده است. فایل‌های اگهی های فروش خودرو نشان می دهد خودروی پژو پارس نیز به قیمت ۱۰۲ میلیون تومان فروخته می شود.

 پژو پارس اتوماتیک نیز در محدوده ۱۵۰ یملیون تومان معامله می‌شود.در عین حال قیمت  فروش پژو ۲۰۶ تیپ دو ۸۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد. قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ و قیمت ۲۰۶ صندوقدار نیز ۱۰۱ میلیون تومان اعلام شده است. پژو ۳۰۱ همچنان در بازار ناموجود اعلام شده و قیمت پژو ۲۰۰۸ به ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است. قیمت فروش رانا ۸۴ میلیون تومان و قیمت تیبا ۵۳ میلیون تومان از سوی معامله گران اعلام شد.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو، پراید ۱۱۱ با قیمت بیش از ۵۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت کمتر از ۴۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت بیش از ۸۵ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۱۰۳ میلیون تومان و پژو۲۰۶ صندوق دار با قیمت ۱۰۳ میلیون به فروش می‌رسد. در گزارش زیر با همراه باشید و از چند و چون "قیمت روز خودروهای داخلی" باخبر شوید:

قیمت روز خودروهای سایپا

نام خودرو قیمت بازار (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
سایپا ۱۱۱ (سفید) ۵۱,۰۰۰,۰۰۰ ۳۹,۶۸۱,۰۰۰
سایپا ۱۱۱ (تنوع رنگ) ۵۱,۳۰۰,۰۰۰۰ ۳۹,۶۸۱,۰۰۰
سایپا ۱۳۱ (سفید) ۴۵,۷۰۰,۰۰۰ ۳۷,۳۸۱,۰۰۰
 سایپا ۱۳۱ (تنوع رنگ) ۴۵,۸۰۰,۰۰۰ ۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
سایپا ۱۳۲ (سفید) ۴۸,۵۰۰,۰۰۰ ۳۸,۲۸۱,۰۰۰
سایپا ۱۳۲ (تنوع رنگ) ۴۸,۶۰۰,۰۰۰ ۳۸,۵۴۱,۰۰۰
سایپا ۱۵۱ ۴۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴۰,۲۱۳,۰۰۰
تیبا (رنگ سفید) ۵۳,۰۰۰,۰۰۰ ۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا (تنوع رنگ) ۵۳,۱۰۰,۰۰۰ ۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲ (سفید) ۵۸,۳۰۰,۰۰۰ ۵۰,۳۴۳,۰۰۰
تیبا ۲ (تنوع رنگ) ۵۸,۴۰۰,۰۰۰ ۵۰,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۶۰,۴۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

قیمت روز خودروهای ایران خودرو

نام خودرو قیمت بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان ۵۳,۸۰۰,۰۰۰ ۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX ۸۵,۳۰۰,۰۰۰ ۶۶,۷۷۰,۰۰۰
پژو GLX 405 ۸۱,۰۰۰,۰۰۰ ۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه سوز ۸۲,۸۰۰,۰۰۰ ۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405 ۸۴,۵۰۰,۰۰۰ ۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس ۱۰۱,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو پارس . دوگانه سوز ۱۰۴,۰۰۰,۰۰۰ ۵۴,۹۱۴,۰۰۰
پژو 206 . تیپ 2 ۸۵,۳۰۰,۰۰۰ ۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 . تیپ 5 ۱۰۳,۰۰۰,۰۰۰ ۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 . صندوقدار ۱۰۳,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰,۷۵۴,۰۰۰

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار