کد خبر: ۷۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
چهارمین جلسه دادگاه نادین فرتاک برگزار شد
چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۰ نفر از متهمان اقتصادی گروه بین المللی گریس بند شرکت نادین فرتاک پارسیان ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد شد.

ماجرای خودکارهای 4 میلیون تومانی هدیه در گروه هاشمی

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۰ نفر از متهمان اقتصادی گروه بین المللی گریس بند شرکت نادین فرتاک پارسیان ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه قاضی صلواتی از حسن هاشمی متهم دیگر پرونده خواست برای ارائه دفاعیات در جایگاه قرار گیرد.

حسن هاشمی یکی از متهمان پرونده با حضور در جایگاه گفت: متولد ۱۳۶۵ و متأهل و فوق دیپلم حسابداری هستم.

قاضی دادگاه خطاب به او گفت: آیا اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به نحو عمده از طریق جذب سپرده در قالب عقد مضاربه منتهی به حیف و میل سپرده گذاری و سردستگی گروه مجرمانه و تحصیل مال از طریق نامشروع و پولشویی به مبلغ ۶۹۶ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۴۰۵ ریال را قبول داری؟ از خود دفاع کن.

حسن هاشمی متهم پرونده، گفت: من سمتی نداشتم. ۵۰ نفر از اقوام و خانواده‌ام را جذب کردم. سپرده‌ها را در یک حساب به نام خودم واریز می‌کردم و طبق سرمایه به طرفین که اکثراً اقوامم بود چک داده‌ام. چیزی به نام خودم نمی‌رسید. امام علی می‌فرماید حق را بگو حتی اگر به ضررت باشد. قرار بود از برج ۴ سود بردارم که محقق نشد. من نه ماشین خریدم و نه مسکن. آخرین نفری بودم که به قضیه وارد شدم سرمایه گذاریم برنگشت. کل سرمایه وارده ۹ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان بوده که با حدود ۵۰ نفر که اکثراً خانواده‌ام بود، می‌باشد.

وی افزود: اکثراً همه خانم هاشمی را می‌شناختند و ما پول‌ها را یک کاسه می‌کردیم و به او می‌دادیم کسی از من شکایتی ندارد.

قاضی گفت: اگر در آینده مالی شناسایی و توقیف شد اجرای احکام بر اساس شکایتی که در کیفرخواست قید شده پول را می‌دهد لذا اگر کسی شکایتی دارد به دادگاه بیاید.

براساس این گزارش حسن هاشمی متهم پرونده در آخرین دفاع گفت که دفاع خاصی ندارم و تابع قوانین جمهوری اسلامی هستم.

در ادامه جلسه دادگاه محسن ثابت قدم راسخ متهم دیگر پرونده با حضور در جایگاه در دفاع از خود، گفت: من ۴ الی ۵ میلیارد تومان مال خودم بوده است و الباقی مال بستگانم بود و با خود خانم هاشمی قرار داد می‌بستم. ۹۰ درصد بستگانم چک نداشتند و ۱۰ درصد هم به دلیل بعد مسافت به آنها چک دادم شاکی ندارم. از شما می‌خواهم کیفرخواست دادگاه کیفری دو (پرونده دیگر) را که خدمتتان دادم بخوانید زیرا عقده‌ای شدم هر چه را که به هرکس دادم نخواند. کل چک‌های من ۳۲ میلیارد تومان است. من هیچ نیازی به سپرده گذاری بستگان نداشتم و وقتی من مبالغ را به خانم هاشمی می‌دادم مبالغ تبدیل می‌شد.

دایی‌ام خودکار ۴ میلیون تومانی به من هدیه می‌داد

این متهم افزود: من ۳۰ الی ۳۵ تا ۱۰۰ درصد سود با خانم هاشمی بستم و نیازی به برداشت سودها نداشتم. گاهاً مواردی بود که مثلاً دایی من می‌گفت ۵ درصد هدیه به تو می‌دهم یا در موارد دیگری دایی‌ام خودکار ۴ میلیون تومانی را به من هدیه می‌داد. بحث کشت گندم اصلی‌ترین بحث بود که خانم هاشمی داشت آیا تمیزتر از صادرات و واردات گندم چیزی هم وجود دارد؟ خانم هاشمی اعلام می‌کرد نیازی به پول شما ندارم و قصدم کمک به مستضعفین است ایشان می‌گوید گریس بند کوه است و شما آن را گروه بین المللی می‌خوانید. برداشت من از گریس بند که معنی فیض می‌دهد یعنی خیریه‌ای که خانم هاشمی باز کرده است. من امروز چه کرده‌ام باید یک ردیف عقب‌تر می‌نشستم.

قاضی خطاب به متهم گفت شما از بی نظمی شرکت سوءاستفاده کردی؟ که متهم گفت: من از تیرماه سال ۹۵ داد زدم چرا پول مرا نمی‌دهید؟ از آن تاریخ بی نظمی را در شرکت دیدم و سپرده‌ای نکردم‌. گفتند پولت را ۲۵ روز دیگر می‌دهیم و به آینده موکول کردند. من خار شدم و حیثیتم رفته و ناموسم را برده‌اند. دو بار زندان اوین رفتم. از روی کارشناسی و از روی سند می‌توانم بگویم که عیناً سپرده‌ها به حساب خانم هاشمی رفته است.

قاضی به متهم ثابت قدم راسخ گفت که درباره ادعای خانم هاشمی مبنی بر ارتباط شما با آقای محمودی خیالی توضیح بده که متهم، گفت: من فکر می‌کنم پول کلاه به کلاه شده است. وقتی آقای محمودی وجود ندارد چه بگویم. اوین و زندان ما دانشگاه‌اند نه ندامتگاه. آیا می‌توانیم اسم این کلاهبرداری را محمودی بگذاریم‌؟ من در کیفرخواست الهی سر پل صراط می‌ترسم. من با آقای محمودی معامله‌ای نداشتم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار