کد خبر: ۷۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
در ادامه به نشانه هایی می پردازیم که می گویند چشم هایتان ضعیف شده اند و به عینک احتیاج دارید

در ادامه به نشانه هایی می پردازیم که می گویند چشم هایتان ضعیف شده اند و به عینک احتیاج دارید

نشانه هایی که می گویند به عینک احتیاج دارید حتی اگر خودتان اینطور فکر نمی کنید

اگر تا به حال هر بار که راهتان به چشم پزشکی یا تست های بینایی سنجی افتاده عینکی برایتان تجویز نشده، ممکن است تصور کنید هیچ وقت چشم هایتان ضعیف نمی شوند و به عینک احتیاج پیدا نمی کنید. اما همیشه اینطور نیست.

اگر به عینک نیاز پیدا کرده باشید، این مسأله با نشانه هایی همراه می شود که آگاهی از آن ها می تواند به شما کمک کند متوجه شوید وقتش رسیده سری به چشم پزشک بزنید.

۱- چیزهای دور یا نزدیک را تار می بینید

اگر در دیدن چیزهایی که در فاصله ی دور یا نزدیک تان قرار دارند دچار مشکل شده اید، این مسأله نشان دهنده ی آن است که احتمالاً به عینک (یا دیگر روش های درمانی مربوط به بینایی) احتیاج دارید.
برای مثال، معمولاً نباید مشکلی در خواندن تابلوهای راهنمایی و رانندگی در خیابان ها و تابلوی بزرگ منوی رستوران ها داشته باشید. این مسأله در مورد فعالیت هایی که به دید نزدیک مربوط می شوند هم صدق می کند، مثل چک کردن تلفن همراه با خواندن کتاب.

اگر در انجام هر یک از این فعالیت ها دچار مشکل هستید، احتمالاً با یک عینک با دیگر روش های اصلاح بینایی، مشکل تان برطرف خواهد شد.

۲- بعد از نگاه کردن طولانی به صفحه ی مانیتور، چشم هایتان خسته می شوند

اگر بعد از آنکه مدت طولانی ای را به صفحه ی کامپیوتر یا تبلت نگاه می کنید، در چشم هایتان احساس خستگی و فشار می کنید، احتمالاً باید با مراجعه به چشم پزشک، یک تست سنجش بینایی دهید و عینکی هم برای خودتان تهیه کنید.

۳- آبریزش چشم ها می تواند نشانه ی دیگری باشد

آبریزش چشم ها هم می تواند از نیاز چشم های شما به عینک حکایت داشته باشد. این مسأله می تواند نشانه ی مشکلات دیگری هم مثل آلرژی یا اختلال تیروئید باشد، بنابراین در صورتی که زیاد دچار آبریزش چشم می شوید، لازم است به پزشک مراجعه کنید.

۴- اغلب دچار سردرد می شوید

اگر زیاد سردرد می گیرید، این مسأله می تواند نشان دهنده ی ضعیف شدن بینایی شما باشد.
این سردردها می تواند از بروز مشکلاتی در بینایی شما حکایت داشته باشد، به ویژه اگر متوجه شده باشید که سردردها در فواصل زمانی مشخصی رخ می دهند و معمولاً در میانه ی روز یا بعد از خیره شدن طولانی به صفحه ی دستگاه های دیجیتالی به سراغ تان می آیند.

با مراجعه به پزشک می توانید متوجه شوید که سردردهایتان به خاطر ضعیف شدن چشم هایتان است یا مشکلی دیگر، چون دلایل احتمالی زیادی برای سردردهای مکرر وجود دارد.

۵- هنگام خواندن به سختی می توانید روی نوشته ها فوکوس کنید

اگر هنگام خواندن چیزی دچار دوبینی می شوید یا به سختی می توانید نگاه تان را روی نوشته ها متمرکز کنید، این مسأله هم می تواند نشانه ی دیگری باشد که باید به چشم پزشک مراجعه کنید.
به علاوه، در طول روز هم باید به وضعیت چشم هایتان دقت داشته باشید. این نشانه ها معمولاً در اواخر روز و بعد از استفاده ی چندین ساعته از چشم ها ظاهر می شوند.

۶- بیشتر از قبل نوشته ها را به صورت تان نزدیک می کنید

اگر متوجه شده اید که نسبت به گذشته کتاب ها و گوشی تان را بیشتر به چشم هایتان نزدیک می کنید، این مسأله هم می تواند از این حکایت داشته باشد که برای بهتر دیدن به عینک (یا دیگر روش های درمانی) احتیاج دارید.

۷- اغلب چشم هایتان را می مالید

اگر متوجه شده اید که زیاد به چشم هایتان دست می کشید، می تواند این معنی را داشته باشد که چشم هایتان در طول روز بیش از حد خسته می شوند و چیزی بینایی شما را مختل می کند.
اگر به خاطر خستگی چشم هایتان نتوانید به درستی جایی را ببینید، این بدان معنی است که چشم هایتان بیش از اندازه فعالیت می کنند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: rooziato.com


برچسب ها: دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار