کد خبر: ۷۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
دومین گردهمایی مدیران عامل شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت به همت انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامات در حول محور معرفی برنامه سه گانه کمیسیون های انجمن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت، دومین گردهمایی مدیران عامل شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در دو پنل تخصصی و با استقبال گرم شرکت های دانش بنیان این حوزه برگزار شد.
حسین وطن پور رییس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت ضمن خیر مقدم به حاضرین در نشست برنامه های این انجمن را در سه کمیسیون حول محورهای زیر عنوان کرد: کمیسیون توانمند سازی به ریاست محمدرضا کمپانی، کمیسیون تجاری سازی و بازاریابی به مدیریت ابوالفضل ابوالفضلی و کمیسیون کسب و کار به مدیریت بهروز حاجیان تهرانی راه اندازی شده است.
وطن پور درباره انجمن گفت: با اهتمامی که صورت گرفت انجمن تشکیل شده که، در این کمیسیون ها قصد داریم به شرکت های دانش بنیان و نوپا کمک کنیم.
محمدرضا کمپانی رییس کمیسیون توانمندسازی به عنوان اولین سخنگو در این پنل گفت: یک سوم شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت فعال هستند. بنابراین جای خالی انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت احساس میشد. تا به شرکت‌های دانش بنیان خدمت رسانی کند شرکتهایی که از نظر فنی بسیار قوی هستند ولی احتیاج به توانمندسازی دارند.
کمپانی در ادامه به سرفصل های کمیسیون توانمندسازی اشاره کرد و گفت: چهار گروه سرفصل داریم که شامل تحقیق و توسعه است که بعضی از شرکت ها در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستند ، تجاری سازی و مدیریت محصول از مواردی است که در این بخش قرار دارد.
وی افزود: بخش دیگر بخش حقوقی و بیمه است که تنظیم قرارداد فروش جز این بخش است، در بخش اقتصادی نیز جذب سرمایه ، مسایل گمرکی ، مسایل مطرح در مناقصات ، دریافت تسهیلات نیز از مواردی است که در این کمیسیون با آن رسیدگی خواهد شد.
سید ابوالفضل ابوالفضلی پیرامون مواردی که قرار است در کمیسیون تجاری سازی بازاریابی پیگیری شود گفت: در بحث بازار شرکت ها مشکل دارند، چراکه بیشتر شرکت ها اول محصول را تولید کرده ، سپس وارد بازار می‌شوند. سر فصل فعالیت های این کمیسیون با هدف برنامه ریزی ورود محصولات به بازار در بحث بازار صادرات است.
ابوالفضلی به ذکر برنامه اجرایی و اهداف کمیسیون تجاری سازی و بازاریابی پرداخت و گفت: تشکیل کمیته تجاری تا خبرگان صنعت در آن عضو شوند و به شرکت‌ها خدمت رسانی کنند، ارتباط با پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و فرابورس، راه اندازی مرکز تجاری سازی محصولات دانش بنیان، تدوین سامانه ارزش گذاری اقتصادی، طراحی سامانه نمایشگاه مجازی، انعقاد تفاهم نامه با شرکت های متخصص در حوزه تجاری سازی تخصصی حوزه سلامت، حضور در نمایشگاه های بین المللی، تفاهم با مراجع رسمی قیمت گذاری دانش بنیان از جمله برنامه هایی است که برای این کمسیون در نظر گرفته شده است.
علی علیزاده در غیاب بهروز حاجیان تهرانی به عنوان عضو کمیسیون تسهیل کسب و کار به تشریح فعالیت این کمیسیون پرداخت و گفت: عمده مشکل شرکت های دانش بنیان مجوزها و فرایندها و قوانین دست وپا گیر و حتی خلا قانونگذاری است. این کمیسیون با جذب علاقه مندان وظیفه خود میداند مشکلات شرکتها را شناسایی و احصا کند و با شورای مشورت دولت و بخش خصوصی این مشکلات را یک به یک بررسی کرده تا برای حل آنها راهکارهایی را بیابیم.
سعید ملکی عضو هیات مدیره نیز با تاکید بر اینکه ارائه خدمات ارزشمند بهره های مطلوبی را در اختیار شرکتها قرار میدهد، گفت: انجمن سبد اطلاعاتی مناسبی از شرکت ها را برای سازمان ها و نهاد ها فراهم می آورد تا به دولت نشان دهد شرکت های دانش بنیان چقدر وابستگی ها را کاهش میدهند محصولاتی تولید میکنند که همپای نمونه های خارجی است و نیرو های کارشناس و برتر در این شرکتها فعال هستند.
به گفته ملکی، بی شک در صورتی که نهادهای دولتی از این اطلاعات مطلع شوند و سرویس ها و خدمات بی مورد خود را کنار میگذارند و در جهت درست منابع شان را هزینه کنند.
الهه یزدانی با یادآوری اینکه انجمن به همت دکتر وطن پور شکل گرفت، گفت: در تلاش هستیم در انجمن خدمات و سرویس مناسبی را به شرکت های نوپا ارائه کنیم. از جمله برنامه های آموزشی به شرکت های دانش بنیان از نوپا و قدیمی.
یزدانی افزود: شرکت های قدیمی پتانسیل تولیدی بسیاری دارند برای مثال به جای اینکه شرکت های نوپا اقدام به تاسیس کارخانه جدید کنند از توان تولیدی کارخانه های موجود استفاده شود و نوپا فقط به فروش محصول بپردازد به این ترتیب سهم تولیدی کشور افزایش یابد و بار اقتصادی شرکتهای نوپا کاهش یابد.
ناصر ریاحی عضو هیات مدیره انجمن گفت: با بررسی هایی که انجام شده به این نتیجه رسیدیم که اتاق بازرگانی تهران بیشتر از وزارت بهداشت میتواند در حوزه شرکت های دانش ب
نیان فعال باشد. چون در اتاق همه به دنبال دانش جدید و تجاری سازی آن دانش هستند.
ریاحی در ادامه تاکید کرد:‌ باید تاکید شود آقای خوانساری تمام هم و غم خود را برای رشد شرکت های دانش بنیان گذاشتند چون در این وضعیت اقتصادی این شرکت های دانش بنیان هستند که می توانند موجب رشد اقتصاد ما شوند. از جمله اقدامات اتاق تهران می توان به راه اندازی مدرسه تجارت اشاره کرد که دوره های MBA تخصصی در اتاق ارایه می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: