کد خبر: ۷۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
بیادی: بعید است قالیباف کاندیدای مجلس شود
مثلث آنلاین نوشت: حسن بیادی، دبیر کل جبهه آبادگران درباره کاندیداتوری سردار سلیمانی در انتخابات ۱۴۰۰ می گوید: به یقین سردار از اصلحین هستند اما در این شرایط فعلی که ایشان یک حرکت عظیمی را در منطقه دارند مدیریت می کنند شخصاً موافق نیستم .

احتمال کاندیداتوری سردار سلیمانی و ظریف در انتخابات ریاست‌جمهوری

مثلث آنلاین نوشت: حسن بیادی، دبیر کل جبهه آبادگران درباره کاندیداتوری سردار سلیمانی در انتخابات ۱۴۰۰ می گوید: به یقین سردار از اصلحین هستند اما در این شرایط فعلی که ایشان یک حرکت عظیمی را در منطقه دارند مدیریت می کنند شخصاً موافق نیستم .

در ادامه گزیده‌ای از این گفت‌وگو آمده است:

به نظرتان آقای قالیباف برای انتخابات مجلس کاندیدا می شوند؟
من فکر نمی کنم کاندیدای مجلس شوند مگر شرائط خاصی وجود داشته باشد.

به نظرتان آقای ظریف شانس ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری را دارد؟
تا زمانی که ساختار اجرایی کشورمان این طوری است هر کسی می تواند بیاید آقای ظریف هم هکذا. چون احزاب و مردم نقش مهمی ندارند در زمان نزدیکی به انتخابات باندها یک جریان سازی و جوسازی به موقع ایجاد و مردم را بین شرع و عقل و عرف گرفتار می کنند. چون مردم انقلاب را دوست دارند و حراست از دستاوردهای انقلاب را وظیفه خودشان می دانند می آیند و رأی هم می دهند تاریخ بیانگر این است که در این ۴۰ سال آمدند و باز هم می آیند. ولی فکر می کنم مسئولین از آبروداری مردم انقلابی و ایثارگر استفاده درستی نمی کنند.

مشخصا آقای ظریف چطور؟
با شرایط کنونی همانطور که گفتم ایشان هم ظرفیتش را دارد. اما معلوم نیست که اگر در یک سیستم پارلمانی و یک حزب فراگیر و موثر بود ایشان را انتخاب می شد یا نه، جای بحث دارد.

یعنی به نظر شما انتخاب نمی کرد؟
اگر حزبی بود، نه.

چرا کسی مثل ظریف را انتخاب نمی کرد؟
شکی نیست که ایشان در مسئولیت خود زحمات زیادی را متحمل شده اند و صدالبته که توافق برجام محاسن زیادی داشت و من نمی خواهم آن را رد کنم خیلی ها هم بی انصافی می کنند مثلاً اگر ما برجام را امضا نکرده بودیم، الان برای صحبت کردن با دنیا چه مدرکی در دست داشتیم؟ حالا در آن برجام چه مواردی نوشته شده و چه کارهایی انجام شده چه کوتاهی هایی صورت پذیرفته جای خود محفوظ است و باید بهتر از آن عمل می کردیم من هم این موارد را بعضاً قبول دارم ولی این پارامترها همه جا آثار مثبت در بین مردم تلقی نشده است و برای حضور ایشان در انتخابات منفعتی نداشته است.

در مورد حاج قاسم سلیمانی برخی می گویند با توجه به فضای سیاسی پیش آمده، ....
بنده جناب آقای سرلشگر قاسم سلیمانی را از اولیای خدا می دانم و عاشق ایشان هستم همانطور که بسیاری از مردم هم به ایشان عشق می ورزند، علی ایحال فکر می کنم که آمدن ایشان به صلاح نیست. اگرچه اعتقاد دارم ایشان این شایستگی ها را دارد که بتواند کشور را اداره کند.، ظرفیت های بالقوه آقای قاسم سلیمانی خیلی بیشتر بعضی از کسانیست که با هزینه گزاف و با پروپاگاندا و جوسازی های پشت پرده سر کار آمده اند شک نکنید ایشان بدون هزینه خیلی محبوب تر و عاقل تر و مختصص تر و جهان دیده تر از آنهاست. این نظر من است.

پس گزینه خوبی می توانند باشند و یک اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری هستند.
به یقین از اصلحین هستند اما در این شرایط فعلی که ایشان یک حرکت عظیمی را در منطقه دارند مدیریت می کنند شخصاً موافق نیستم . فقط مقام معظم رهبری می توانند تصمیم بگیرند که این شدنی است یا نه. چون ایشان تحت ولایت مقام معظم رهبری هستند و بدون نظر ایشان نمی توانند به این کارها را ورود پیدا بکنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار