کد خبر: ۷۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گوی اختصاصی با تجارت آنلاین؛
نماینده تهران در مجلس شرایط اقتصادی کشور را برای مردم سخت توصیف کرد و گفت: متاسفانه تاوان این گرانی ها و معضلات اقتصادی را اقشار محروم جامعه می دهند و بیشترین آسیب متوجه مستضعفان و محرومانی است که ابتدای انقلاب قرار بود همه چیز در خدمت آنها باشد و در اصل برای اینکه محرومان بدان اندازه درمحرومیت بودند انقلاب کردیم.

تاوان فساد اقتصادی را محرومان ندهند

گروه اجتماعی: کورش شرفشاهی: گرانی و تورم باعث گلایه مردم شده و بدتر اینکه آمارهایی که از سوی دولت مطرح می شود، این واقعیت دشوار را تایید نمی کند. از سوی دیگر مردم در شرایط نامناسبی قرار دارند و قشر حقوق بگیر البته از نوع محروم که اکثریت جامعه را شامل می شود و دریافتی های ناچیزی دارند، با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند. اما اینکه دولت تا چه اندازه در این زمینه مقصر است و راهکار چیست، مواردی است که در گفت و گو با سهیلا جلودارزاده نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کردیم که پاسخ های وی در ادامه آمده است.

نماینده تهران در مجلس شرایط اقتصادی کشور را برای مردم سخت توصیف کرد و گفت: متاسفانه تاوان این گرانی ها و معضلات اقتصادی را اقشار محروم جامعه می دهند و بیشترین آسیب متوجه مستضعفان و محرومانی است که ابتدای انقلاب قرار بود همه چیز در خدمت آنها باشد و در اصل برای اینکه محرومان بدان اندازه درمحرومیت بودند انقلاب کردیم.

وی در واکنش به اینکه عده ای تحریمها را عامل این بحران ها و گرانی ها می دانند گفت: روزی که انقلاب کردیم، بنا را بر این گذاشتیم که انقلاب پابرجا بماند و برای اینکه بمانیم، محاصره اقتصادی و تحریم و تهدید شده و می شویم و می بایست مقاومت می کردیم. اما قرار نیست تاوان استقامت و ماندگاری انقلاب را محرومان و مستضعفان بدهند. اگر قرار به ماندن و استقامت است، باید همه از خودگذشتگی داشته باشیم و هزینه کنیم.

جلودارزاده با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) و حمایتهایی که ایشان از مستضعفان می کردند گفت: امام از همان ابتدا تاکید داشتند که انقلاب متعلق به پابرهنگان است اما امروزه اختلاسهای سه هزار میلیاردی و رانت و فساد صورت می گیرد که در اصل از جیب محرومان و مستضعفان برداشته می شود.

وی همچنین گفت: اینکه دولت همفکر جناح کسی باشد یا نباشد تفاوتی نمی کند بلکه باید همواره حقیقت را بگوییم و برای منافع مردم تلاش کنیم. امروز هم اگر چه حامی دولت بوده ایم اما دلیل نمی شود که در قبال مشکلات سکوت کنیم و محرومیت این مردم را نادیده بگیریم. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید حامی مردم باشد گفت: بازی های ارزی و بالا و پایین شدن قیمت ارز، باعث شده تا وضعیت حقوق بگیران اسفبار شود و دولت در این خصوص کوتاهی می کند. وی به تشریح رابطه گران شدن ارز با قیمت اجناس و کالاها به ویژه کالاهای اساسی پرداخت و گفت: مردم ناچار هستند کالاهای اساسی را خریداری کنند و اقشار حقوق بگیری به ویژه آنهایی که کمترین درآمد را دارند، هر آنچه به عنوان حقوق می گیرند، تنها برای خرید ارزاق عمومی و هزینه های ضروری زندگی شان هزینه می کنند و به اندازه ای درآمد ندارند که به فکر موارد دیگر مانند تحصیل و تفریح باشند.جلودارزاده با اشاره به اینکه این بازنشستگان در مراجعه به مجلس درخواست معرفی نامه برای پذیرش در خانه های سالمندان دولتی را کرده اند گفت: خانه های سالمندان دولتی مختلط نیست، در نتیجه زن و شوهر سالمندی که به سرای سالمندان دولتی مراجعه می کند باید از هم جدا شوند و هر کدام جداگانه زندگی کنند که این فاجعه انسانی در دورانی است که ادعاهای بزرگی داریم.

وی از مذاکره با وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری مسکن مهر به بازنشستگان بی خانمان گفت: امروزه بسیاری از آپارتمانهای مسکن مهر به دلیل نداشتن متقاضی رها شده است. به همین دلیل از وزارت راه وشهرسازی درخواست کرده ایم که این خانه ها را با شرایط اجاره به شرط تملیک به این بازنشستگان واگذار کند که هنوز پاسخی به این درخواست ما نداده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از نبود نظام تامین اجتماعی مناسب گفت: متاسفانه بسیاری از مردم به حال خود رها شده اند. اگر از همان روزگاری که یک جوان وارد بازار کار می شود، بحث بیمه را جدی بگیرد و حکومت نیز از بیمه حمایت کند، کار بدین جا نمی رسد که سالمندانی داشته باشیم که بدون داشتن سرپناه، آواره شده اند.

وی با اشاره به مشکلات محرومان گفت:گویا اهداف انقلاب را فراموش کرده و از یاد برده ایم که قرار بود یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان ندهیم.

جلودارزاده به اختلاسهای بزرگی که در سالهای اخیر به ویژه در دولت احمدی نژاد رخ داده بود اشاره کرد و گفت: وقتی مردم برای یک سرپناه جزیی و لقمه نانی که بتوانند به زندگی شان ادامه دهند این همه مشکل دارند، اختلاس ها، فسادها، رانت ها و سواستفاده ها روانشان را نیز آزار می دهد.

وی با اشاره به نطقی که در مجلس شورای اسلامی کرده بود گفت: بارها گفته ام و بازهم تاکید می کنم که نظام برای بقای خود و مقاومت برابر دشمنان، به موشک و تفنگ نیاز دارد و ما نیز این را می پذیریم اما گویا فراموش کرده ایم که نظام برای ماندن به مردمش بیش از همه چیز نیاز دارد و در این شرایط گرانی وتورم، نگران این هستیم که نظام مردمش را از دست بدهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار