کد خبر: ۷۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

آرمان-تیم‌ملی والیبال کشورمان طی روزهای آینده باید در دیدارهای مرحله نهایی لیگ‌ملت‌های والیبال به مصاف تیم‌های قدرتمند جهان برود.

کارشکنی‌های میزبان

ملی‌پوشان در فرودگاه شیکاگو با رفتار زشت آمریکایی‌ها مواجه شدند و چند ساعتی در فرودگاه معطل شدند. به‌نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به‌دنبال این هستند که با کارشکنی شرایط را برای تیم ایران سخت کنند. بعد از این ماجرا «آری گراسا» رئیس فدراسیون جهانی والیبال با ارسال نامه‌ای به افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال ایران، بابت اتفاقات رخ داده در فرودگاه شیکاگو برای تیم‌ملی ایران اظهار شرمساری کرد.

جدال با لهستان و برزیل در آمریکا

نخستین بازی تیم‌ملی ایران در این مرحله پس از یک روز استراحت بیشتر نسبت به رقبا برگزار خواهد شد.ایران در نخستین بازی خود باید به مصاف تیم‌ملی لهستانی برود که در بازی اول خود مقابل تیم‌ملی برزیل قرار خواهد گرفت. لهستان در این دوره لیگ ملت‌های والیبال از تمام ستاره‌های خود استفاده نکرده‌ بود و ایران نیز توانست در هفته سوم دور مقدماتی که به میزبانی ارومیه برگزار شد، با نتیجه سه بر دو این تیم را شکست دهد.شاگردان ایگور کولاکوویچ در تیم‌ملی ایران با برتری در این دیدار می‌توانند نیمی از راه صعود به مرحله نیمه‌نهایی را طی کنند و در غیر این صورت کار برای صعود بسیار سخت‌تر خواهد شد، چرا که تیم‌ملی برزیل با همه بازیکنان و ستاره‌های خود در شیکاگو حضور دارد. محمد ترکاشوند کارشناس و ملی‌پوش اسبق والیبال ایران در این مورد به ایسنا گفت: ملی‌پوشان ایران در بازی مقابل لهستان حق اشتباه ندارند و هر طور شده است باید این تیم را ببریم تا خیالمان از صعود به دور بعد راحت‌تر شود. باخت مقابل لهستان کار را بسیار سخت خواهد کرد و هر طور است باید این بازی را ببریم. دومین بازی تیم‌ملی ایران نیز با یک روز استراحت کمتر نسبت به حریف، مقابل تیم‌ملی برزیل خواهد بود. در صورتی که ایران بتواند بازی نخستش در این مرحله را با برتری پشت‌سر بگذارد، می‌تواند با آرامش خاطر بیشتری مقابل برزیل قرار بگیرد. تیم‌ملی ایران در هفته دوم دور مقدماتی لیگ‌ملت‌ها با نتیجه ۳ - ۲ و در یک بازی نزدیک به برزیل باخت و این موضوع نشان‌دهنده نزدیک بودن قدرت دو تیم به یکدیگر است. محمد ترکاشوند پیشکسوت والیبال ایران نیز درباره این بازی توضیح داد: در این دوره دیدار با برزیل نسبت به بازی با لهستان سخت‌تر است چون لهستان تقریبا تیم دوم خود را در اختیار دارد، اما برزیل با همه توان مقابل ایران قرار می‌گیرد.با این حال ایران نشان داده است که توانایی شکست برزیل و همه تیم‌های قدرتمند دیگر را دارد. کار سخت است اما اگر بتوانیم لهستان را شکست دهیم، با انگیزه بهتری مقابل برزیل حاضر می‌شویم.

نظر سرمربی تیم‌ملی

سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران گفت: در شیکاگو برای کسب نتیجه با همه رقبا می‌جنگیم، اما فعلا به بازی اول فکر می‌کنیم. ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران در نشست خبری پیش از آغاز مرحله نهایی لیگ‌ملت‌های ۲۰۱۹ در شیکاگو گفت: ما برای مبارزه با همه رقبا به شیکاگو آمده‌ایم، اما الان باید در مورد اولین قدم و اولین مسابقه صحبت کرده و فکر کنیم، نه در مورد عنوان و سکو. گام به گام پیش می‌رویم و هر بازی را پشت‌سر می‌گذاریم تا به هدف خود برسیم. او در ادامه افزود: ما به‌خوبی و بدون هیچ مشکلی یا مصدومیتی حدودا یک ماه پیش از لیگ‌ملت‌ها شروع به تمرین کردیم.ما از ابتدای لیگ‌ملت‌ها شکل خوبی داشتیم و واقعا خوب بازی کردیم. پس از آن سفرهای زیاد و فشار زیاد بازی‌ها زمان کافی برای تمرین را باقی نگذاشت.

صحبت‌های کاپیتان

سعید معروف کاپیتان تیم‌ملی والیبال کشورمان در گفت‌وگویی با سایت فدراسیون جهانی والیبال درباره بازی‌های تیم‌ملی در دور نهایی رقابت‌های لیگ‌ملت‌های والیبال گفت: در ابتدای رقابت‌های لیگ‌ملت‌های ۲۰۱۹ به حضور در جمع ۶ تیم پایانی فکر نمی‌کردیم، اما قدم به قدم جلو رفتیم و با بهترین‌های دنیا بازی کردیم. او افزود: برای ما اهمیت داشت که شاهد برگزاری دو هفته این رقابت‌ها در خانه‌مان و در مقابل چشمان هوادارانمان بودیم هیچکس نمی‌تواند مسابقات را پیش‌بینی کند، اما هدف ما این است که بهترین عملکرد را در فینال داشته باشیم.کاپیتان تیم‌ملی والیبال کشورمان در پایان اظهاراتش گفت: تیم‌های حاضر در دور نهایی بسیار قوی هستند و به‌سادگی نمی‌توان گفت که برنده هر بازی چه تیمی است. هدف ما این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

گزارش FIVB

فدراسیون جهانی والیبال در مورد عملکرد تیم‌ملی ایران در دور مقدماتی لیگ‌ملت‌ها نوشت: ایران لیگ‌ملت‌های والیبال را با ۱۰ برد و یک باخت آن هم مقابل برزیل شروع کرد و در ادامه اولین تیم غیرمیزبانی بود که با کسب ۱۱برد و ۲ باخت صعودش به فینال لیگ ملت‌های امسال را قطعی کرد. ایران توانست نسبت به دوره قبل لیگ ملت‌ها ۵ برد بیشتر را کسب کرده و رکورد جدیدی را از خود بر جا بگذارد. ایران در گروه دوم مرحله فینال با تیم‌های برزیل و لهستان هم گروه است، اما ایران برای چالش به شیکاگو آمده و قصد دارد نخستین عنوان قهرمانی معتبر جهانی خود را کسب کند، پس قطعا بازی‌های خوبی را انجام خواهد داد.

برنامه

دیدار‌های تیم‌ملی والیبال کشورمان از بامداد جمعه آغاز می‌شود.

جمعه ۲۱ تیر

ساعت ۰۲.۳۰ بامداد: ایران – لهستان

شنبه ۲۲ تیر

ساعت ۰۲.۳۰ بامداد: ایران – برزیل

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار