کد خبر: ۷۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
۱۰ درصد سهام شرکت پتروشیمی نوری که معادل ۳۰۰ میلیون سهم است، امروز در بازار سرمایه عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، تقی صانعی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در نشست خبری عرضه سهام این شرکت در بورس تهران، با اشاره به تحقق سود این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری عنوان کرد: سود پیش‌بینی شده پتروشیمی نوری در سال جاری معادل ۱۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در سه ماهه نخست امسال بیش از صددرصد سود پیش‌بینی شده برای این مدت محقق شده است.
وی در خصوص عرضه سهام این شرکت در بازار سرمایه گفت: امروز ۱۰ درصد سهام پتروشیمی نوری که معادل ۳۰۰ میلیون سهم است در بورس آغاز شد. بر این اساس سقف نرخ پیش‌بینی شده برای هر سهم معادل ۳۱۲۵ تومان است.
صانعی با اشاره به اینکه این شرکت یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی آروماتیک در ایران و جهان است، بیان کرد: سود این شرکت در سال گذشته ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان معادل ۸ تا ۹ درصد حاشیه سود بوده است.
صانعی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن پارازایلین، تولید سالانه ۴۳۰ هزار تن بنزن و همچنین ۱۰۰ هزار تن ارتوزایلن به صورت سالانه در دستور کار قرار دارد. همچنین ۴.۵ میلیون تن میعانات گازی مورد نیاز خوراک نیز از طریق ۱۳ پالایشگاه تامین می‌شود.
وی به عملکرد فروش پتروشیمی نوری در سال ۹۷ گفت: در سال گذشته حدود ۵۹ درصد تولیدات این شرکت صادر شد، ۳۹ درصد تولیدات مربوط به فروش بین مجتمعی اختصاص یافت و پنج درصد نیز در قالب بورس کالا عرضه شد. براین اساس مجموع صادرات پتروشیمی نوری در سال ۹۷ معادل ۲ میلیون تن و فروش داخلی نیز برابر با یک میلیون و ۷۳۹ هزار تن بوده است.
مدیرعامل پتروشیمی نوری در ادامه به مهمترین پروژه‌های این مجموعه اشاره کرد و توضیح داد: انجام پروژه ارتقای تولید پارازایلین، افتتاح و بهره‌برداری از واحد شیرین‌سازی برش سبک و پذیرش در بازار سرمایه از مهمترین پروژه‌های این شرکت به شمار می‌آید.
وی به برخی از مهمترین طرح‌های توسعه‌ای مصوب پتروشیمی نوری هم اشاره کرد و افزود: ارتقای واحد تولید پارازایلین، شیرین‌سازی ترکیبات سنگین، جداسازی نرمال پارافین در ترکیبات سنگین و شیرین‌سازی گاز فلر که هم‌اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد، از جمله طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی نوری است.

نام:
ایمیل:
* نظر: