کد خبر: ۷۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
با هدف مهارت آموزی و توسعه کسب و کار صورت پذیرفت؛
به منظور استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود و تواناییهای مهارتی و آموزشی در سطح کشور با رویکرد ایجاد فرهنگ نهضت "هر ایرانی یک مهارت" بین شبکه هفت سیما (آموزش) و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تفاهم نامه مشترک منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، این تفاهم نامه را آقای دکتر مسعود احمدی افزادی بعنوان مدیر شبکه و رئیس ستاد مهارت سیما و از سوی دیگر آقای دکتر سلیمان پاک سرشت به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور امضا و مبادله نموده که به صورت چند جانبه تهیه و طرفین را متعهد و ملزم به همکاری مشترک می نماید.
در این مراسم دکتر احمدی افزادی گفت: گفت: ما در دوره جدید فعالیت‌های شبکه آموزش از یک شبکه آموزشی صرف به شبکه مهارتی تغییر رویه دادیم. رسانه ملی در رأس آن سیمای جمهوری اسلامی ایران محور فعالیت‌های خودش را به مهارت محوری تغییر داد. البته برای این منظور بررسی‌های بسیاری کردیم تا به این رسیدیم که نسل جوان ما در پی کسب مهارت و میل و رغبت به آن است.
مدیر شبکه آموزش و رئیس ستاد مهارت سیما در خصوص پوشش المپیاد جهانی مهارت گفت: این دوره المپیاد در کازان روسیه برگزار می شود و قرار است افتتاح آن با حضور پوتین رییس جمهور این کشور باشد. در این المپیاد 1600 نفر از 60 کشور به رقابت می پردازند که از ایران تعداد 11 نفر اعزام شده اند.
احمدی افزادی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری تجارت آنلاین که چرا فقط 11 نفر از ایران اعزام شده اند گفت: با توجه به اینکه در کشور تدارک ملی دیده شده است و این تدارک برای حضور بین المللی تنها به همین اندازه کفایت می کند همچنین بودجه مشخصی که در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار گرفته که تحت نظارت شورای مصرف می شود امکان بیش از این را فراهم نمی کند و متاسفانه این موضوع فقط در سازمان تجمع شده است که حتما نیاز است دستگاههای دیگر و وزارتخانه ها به آن ورود کنند و برای رفع این مشکل یک دبیرخانه ملی تشکیل شود.
وی ادامه داد: ما هنوز بطور ملی و کشور در سازمان جهانی مهارت پذیرفته نشدیم که عضویت رسمی داشته باشیم و فقط بصورت سازمانی در این رقابت ها حضور پیدا می کنیم از طرفی ورود به این رقابت ها بسیار پرهزینه بوده و حتی باید بگویم بسیاری از کشورها برای شرکت کنندگانشان دو یا سه سال اردو برقرار می کنند تا بهترین نتایج را دریافت کنند. پس این موضوع حتما نیاز به عزم ملی دارد.
وی از دیگر اهداف تنظیم این تفاهم نامه گفت: هدف از تنظیم و اجرای این مفاهمه ایجاد همکاری فی مابین و با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از مراکز فنی و حرفه ای تجهیزات و امکانات آموزشی در اختیار قرار دادن باکس های پخش متناظر بر ماموریت مهارتی و آموزشی پوشش و دعوت از میهمانان مرتبط و مشارکت در تهیه و تولید برنامه های تلویزیونی با ساختارهای مختلف می باشد. عملیاتی کردن طرح ملی مهارت با هدف راهبردی ایجاد نشاط و امید مهارت محور به صورت ملی و به عنوان یک برنامه جریان از کشوری از مهمترین اهداف این تفاهم نامه می باشد.
در ادامه دکتر پاک سرشت در مورد موضوع تفاهم نامه گفت: خوشحالیم که این اتفاق در آستانه هفته ملی مهارت می‌افتد. از رسانه ملی بخاطر توجه ویژه‌ای که به مهارت آموزی داشته تشکر می‌کنم.
وی افزود: ورود صدا و سیما در موضوع مهارت آموزی به ارتقای این امر کمک شایانی می‌کند و با توجه به شرایط و فضایی که پیرامون مهارت آموزی به وجود آمده است دلگرم شده ایم و حس می‌کنیم می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.
در برهه ای، از امر مهارت آموزی غافل شدیم و اکنون خانواده‌ها دچار سرگشتگی هستند که فرزندشان چه مهارتی بیاموزند. باید در این امر هدف گذاری شود.
پاک سرشت افزود: برخی مشاغل درحال کمرنگ شدن و فراموش شدن هستند و باید آن‌ها و همچنین سنت استاد، شاگردی را احیا کنیم. یک جریان بین المللی برای مهارت آموزی شکل گرفته است و ما هم نباید از این امر غافل شویم.
وی ادامه داد: یکی از اهداف طراحی این برنامه برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن طرح ملی مهارت در سراسر کشور و در ادامه جریان سازی برای تحقق شعار نهضت هر ایرانی یک مهارت بمنظور شکوفا شدن چرخه ی تولیدی کشور به دست جوانان ایران اسلامی است. و موارد بعدی مثل، پوشش مسابقات جهانی مهارت در کشورهای برگزار کننده با هدف معرفی مهارت ایرانی به دنیا - توسعه همکاریهای مشترک ملی و فراملی در حوزه های مسابقات و پوشش آن - شناسایی منابع دولتی و غیردولتی)، طراحی و اجرای راهکارهای مناسب در راستای جذب آن در جهت منافع دو طرف - همکاری در برگزاری همایشها و کارگاههای مهارتی و پخش آن توسط شبکه هفت - همکاری شبکه هفت سیما در راستای اعتماد فرهنگ کار / آموزش و مهارت از طرق مختلف - همکاری بین کمیته ها و نهادهای سازمانی دو طرف از طریق یکدیگر بمنظور ارتقاء سطح همکاری های موثر، در نظر گرفته شده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: