کد خبر: ۷۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
جولای پس از ان که انگلا مرکل صدر اعظم ۶۵ ساله المان برای بار سوم و در جریان استقبال از نخست وزیر فنلاند، دچار لرزش شدید بدن شد بار دیگر همه توجهات را به سوی خود و دلیل این عارضه جلب کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، نخستین بار ، سه شنبه ۱۹ ژوئن بود که خبر لرزش آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری جدید اوکراین ، تیتر رسانه های جهان شد .

هر چند این خبر بازار گمانه زنی ها درباره علت بروز چنین اتفاقی را داغ کرد اما مرکل در نخستین واکنش به این اتفاق در جمع خبرنگاران گفت:” حالم خوب است و احتمالا به خاطر کمبود آب دچار این مشکل شده ام” .

کمتر از ده روز بعد از این اظهار نظر و در جریان ملاقات مرکل با فرانک والتر اشتان مایر رئیس جمهور سوسیال دموکرات آلمان این اتفاق تکرار شد و گمانه ها درباره جدی بودن علت این حادثه را تشدید کرد . 

مدتی بعد سخنگوی مرکل اعلام کرد که وی توانسته جلسه خود را ادامه دهد و حضور در اجلاس گروه ۲۰ در ژآپن نیز طبق برنامه انجام خواهد شد .برخی تحلیل گران معتقدند ممکن است بروز این مشکل به برنامه های سفر فشرده خانم مرکل مربوط باشد . چرا که به نقل از روزنامه بیلد، صدراعظم ۶۵ ساله آلمان تاکنون در سال جاری میلادی ۲۱ سفر خارجی انجام داده است.

به گزارش این رسانه آلمانی تعداد سفرهای آنگلا مرکل از ۱۷ سفر خارجی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری ۴۱ ساله فرانسه و ۱۶ سفر خارجی ترزا می، نخست وزیر بریتانیا بیشتر بوده است است.

در حالی که خبر مربوط به لرزش مرکل در حال کمرنگ تر شدن بود ، در روز چهارشنبه ۱۲ جولای ، مرکل برای بار سوم در جریان استقبال از نخست وزیر فنلاند دچار لرزش شد.

در فیلمی که از این مراسم در شبکه های مجازی پخش شد ، او در حالی که میلرزد ، دست هایش را مشت کرده و زیر لب چیزی میگوید که به گفته یک متخصص لب خوانی این جمله را تکرار می کرده : ” من از عهده این کار بر میآیم.”

فردای این روز ، در مراسم استقبال از نخست وزیر دانمارک ، بر خلاف پروتکل های معمول مرکل در حالت نشسته از همتای خود استقبال کرد .همچنین در حین پخش سرود ملی ، برای هردونفر جایگاهی برای نشستن تدارک دیده شد.

در فضای مجازی گمانه زنیهای زیادی درباره لرزش صدر اعظم آلمان مطرح شده است. برخی علت بروز این حادثه را مشکلات معمول مانند کمبود آب یا گرما زدگی میدانند . اما بسیاری کاربران معتقد هستند که این مشکل احتمالا مربوط به بیماری جدی مانند پارکینسون است .

اگر چه مرکل پیش از این اعلام کرده بود که قرار است قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی آینده در سال ۲۰۲۱ از سمت خود کناره گیری کند اما به نوشته روزنامه دیلی میل به دلیل تکرار لرزشهای مشکوک وی، احتمال کناره‌گیری پیش از موعد مرکل از قدرت تقویت شده است.

 

نورنیوز

برچسب ها: لرزش ، مرکل ، جام نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار