کد خبر: ۷۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
شرکت‌های هواپیمایی برای دومین بار طی هفت ماه گذشته سقف نرخ بلیت پروازهای داخلی را افزایش دادند؛ به گونه‌ای که سقف نرخ بلیت برخی مسیرها به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.

قیمت‌های نجومی بلیت هواپیما در پروازهای داخلی

شرکت‌های هواپیمایی برای دومین بار طی هفت ماه گذشته سقف نرخ بلیت پروازهای داخلی را افزایش دادند؛ به گونه‌ای که سقف نرخ بلیت برخی مسیرها به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.

آذر سال گذشته و پس از افزایش شدید نرخ دلار، ایرلاین ها نرخ بلیت پروازها را افزایش دادند و نرخ های جدید در قالب جدول دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی منتشر شد. حالا و پس از گذشت تنها هفت ماه، شرکت های هواپیمایی مجدد سقف نرخ بلیت پروازهای داخلی را افزایش داده اند. این افزایش نرخ در حالی است که در  فروردین امسال که زمان اوج سفرها بود، نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 19 درصدی میزان مسافران بخش هوایی بودیم. نهم تیرماه امسال و پیش از این افزایش نرخ، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته بود: هم اکنون نرخ‌هایی که در بازار برای بخش هواپیمایی وجود دارد، تغییر چندانی نکرده است اما به دلیل آن که تقاضای مسافر در این حوزه کاهش یافته است، شرکت‌های هواپیمایی سعی کرده اند نرخ کلاس‌های پروازی خود را تغییر یا افزایش دهند؛ اما این به معنای افزایش قیمت بلیت هواپیما نیست.

اسعدی سامانی افزوده بود: هم اکنون در بازار فروش بلیت هواپیما، نرخ‌ها در برخی از مقاصد زیر میانگین دامنه کف و سقف قیمتی است. شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های خود را بر اساس عرضه و تقاضا کاهش یا افزایش می‌دهند و در بسیاری از مواقع نرخ‌ها شناور است. وی گفته بود: هم اکنون صندلی های بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خالی است ، با این حال برای آن که این شرکت‌ها بتوانند خدمات بهتری به مسافران ارائه دهند، قیمت‌های خود را افزایش نداده‌اند اما نرخ‌های کلاسی پروازی خود را با کیفیت بسیار بیشتری ارتقا داده‌اند. رئیس سازمان هواپیمایی کشور نیز 18 تیرماه و پیش از افزایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما در ماه‌های اخیر گفت: یک ساعت پرواز برای خطوط هوایی ما بیش از ۴۰ دلار هزینه دارد که البته این رقم با توجه به مسیر پروازی ممکن است متفاوت باشد.  علی عابد زاده افزود: در مسیری مانند تهران-مشهد هزینه شرکت هواپیمایی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است. خطوط هوایی مجاز هستند برای  پروازهای خود  حداکثر و حداقل قیمت را تعیین کنند و ما هم به عنوان سازمان هواپیمایی بر این نرخ‌ها نظارت می کنیم. به گفته وی، ۸۰ درصد پرواز‌ها به صورت غیر چارتری است و سازمان هواپیمایی هم نظارت دقیقی در فروش و توزیع بلیت‌های هواپیما دارد.

بلیت هواپیما

بلیت های نجومی!

بررسی جدول جدید دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی، حاکی از تعیین نرخ‌های نجومی در برخی از مسیرهای پروازی توسط ایرلاین‌هاست. بررسی کف و سقف بلیت هواپیما در برخی مسیرهای داخلی حاکی از وجود بلیت‌های میلیونی حتی با قیمت بیش از یک‌میلیون و 400 هزار تومان است؛ برای مثال بیشتر شرکت‌های هواپیمایی نرخ  بلیت خود در مسیر تهران-چابهار را از 276 هزار و 400 تومان تا یک‌میلیون و 414 هزار و 900 تومان تعیین کرده‌اند. این در حالی است که حتی در زمان‌های غیر پیک کمتر کسی می‌تواند بلیت خود را با قیمت کف تعیین شده خریداری کند.

رکورد سقف  قیمت بلیت در پروازهای داخلی نیز متعلق به مسیر تبریز-بندرعباس با یک میلیون و 566 هزار و 200 تومان است.

مشهد-تهران؛ 229 تا 754 هزار تومان!

ایرلاین ها قیمت جدید پروازهای خود در مسیر مشهد-تهران را بین 229 هزار و 400 تا 754 هزار و 600 تومان اعلام کرده اند.

بلیت پروازهای مشهد-کیش نیز 272 هزار تومان تا یک میلیون و 352 هزار تومان نرخ گذاری شده است. در مسیر تهران-کیش نیز نرخ بلیت هواپیما در بازه 262 هزار و 700 تومان تا یک میلیون و 220 هزار و 800 تومان تعیین شده است.  تعیین نرخ های میلیونی برای برخی مسیرهای هوایی داخلی در حالی است که بلیت برخی پروازهای خارجی کمتر از آن است! این افزایش نرخ باعث ادامه روندکاهش پروازها و سفرهای هوایی مردم می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار